13 hylky koulusta
Taas tuli viestiä, en ole kelpoinen hakemaan. Jahas.
Kommentit (47)
No ei mitään järkeä. Jatkan rinnakkaisen alan opiskelua avoimessa yliopistossa. Yhdistän sitten näitä. Alkaa olla tuon oman alan kurssit kaluttu.
No mutta. Olen tottunut tähän. Olen aina ulkopuolinen. Siellä on minun hyvä olla.
En tiedä, tajusiko ap alkupuolen ikävistä keljuiluista, että järjestysluvun perään laitetaan piste. 13. tarkoittaa kolmastoista.
Jos pistettä ei ole, luku luetaan: kolmetoista. Kirjoitit siis otsikossa Kolmetoista hylky koulusta.
Ilman pistettä olisit voinut kirjoittaa: 13 hylkyä koulusta. Mutta jos halusit painottaa sitä, että juuri tuli se kolmastoista hylky, niin sinun olisi pitänyt kirjoittaa: 13. hylky koulusta.
Tällä ei ole suuresti väliä tämmöisellä forumilla, ihmiset tahallaan ymmärtää väärin täällä. Mutta kun teet työhakemuksia, tarkistusta tekstisi kielentarkistusohjelmalla tai jollain ihmisellä, joka tuntee nämä kieliseikat. Hakijan kielivirheet voivat oikeasti vaikuttaa valintoihin. Tsemppiä jatkoon!
t. äidinkielen ope, eläkkeellä
Vierailija kirjoitti:
En tiedä, tajusiko ap alkupuolen ikävistä keljuiluista, että järjestysluvun perään laitetaan piste. 13. tarkoittaa kolmastoista.
Jos pistettä ei ole, luku luetaan: kolmetoista. Kirjoitit siis otsikossa Kolmetoista hylky koulusta.
Ilman pistettä olisit voinut kirjoittaa: 13 hylkyä koulusta. Mutta jos halusit painottaa sitä, että juuri tuli se kolmastoista hylky, niin sinun olisi pitänyt kirjoittaa: 13. hylky koulusta.
Tällä ei ole suuresti väliä tämmöisellä forumilla, ihmiset tahallaan ymmärtää väärin täällä. Mutta kun teet työhakemuksia, tarkistusta tekstisi kielentarkistusohjelmalla tai jollain ihmisellä, joka tuntee nämä kieliseikat. Hakijan kielivirheet voivat oikeasti vaikuttaa valintoihin. Tsemppiä jatkoon!
t. äidinkielen ope, eläkkeellä
Kriittinen lukutaito hukassa äidinkielen opettajallakin? Ap:n inkkarit ei ole kaikki kanootissa, näin nätisti sanottuna.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole kelpoinen hakemaan? Kannattaisiko ihan ensin katsoa ne hakuvaatimukset läpi ennen kuin edes tekee sitä hakemusta?!
Tyyliin haet tohtorinkoulutusohjelmaan ja peruskouluakaan ei ole suoritettu ja sitten valitat, kun hylky tuli, et ollut helpoinen hakemaan. Aika moneen koulutusohjelmaan on erilaisia vaatimuksia ja se nyt osoittaa vaan hakijan typeryyttä lähetellä hakemuksia paikkoihin, joihin ei ole lähtökohtaisesta hakukelpoinen!
Mitä järjeä mun on aloittaa alusta? Kun olen oman alani ammattilainen. Se ei ole reilua minulle eikä kanssaopiskelijoille.
No, katso hakuvaatimukset/-kelpoisuus läpi ja hae sellaisiin paikkoihin, joissa sinulla vaatimukset täyttyvät. Puolisoni on yliopistolla ja joka vuosi, kun uusia opiskelijoita hakee, niin ensimmäinen asia on raakata porukasta ne joilla ei hakukelpoisuus täyty. Heidän pääsykokeita ei tarvitse edes tarkistaa. Joten pääsevät helpommalla. Noita on joka haussa yleensä iso sakki. Nuo hakukelpoisuusasiat ovat ihan kiveenhakattuja, eikä oppilaitos voi millään tavalla lähteä jonkun hakijan kanssa niitä soveltamaan. Se nimittäin tarkoittaisi sitä, että ulosjäänyt hakija voisi tehdä oikaisuvaatimuksen!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä tarkoitat ap? Saitko 13. kertaa hylkäyksen vai mitä? Ei kai, siis mitä tarkoitat? Miksi et ole hakukelpoinen? Voitko tehdä asialle jotain?
Älä lannistu, mutta suunnittele tulevaa siten, että pääset eteenpäin.
Mielestäni minulla on amk-tasoinen koulutus taustalla. Ehkä 20 eri koulua ja kurssia. No ei sitten.
Mielestäsi? Sulla joko on tai ei ole AMK-tutkinto.
Niin. Mulla on neljä ammattitutkintoa ja 5 vuotta yrityskokemusta omalta alaltani.
Mutta ei ammattiKORKEAKOULUtutkintoa?
Ei ole. Olisin halunnut jonkin tutkinnon kokoamaan kaiken osaamiseni.&n
Et sinä sitten voi hakea YAMK-tutkintoon ilman AMK-tutkintoa. Se YAMK on jatkotutkinto AMK:lle. Ihmekös jos ei ole hakukelpoinen YAMK:iin. YAMK:iin vaaditaan myös AMK-tutkinnon jälkeistä työkokemustakin 3 vuotta, alakohtaista vieläpä ja tästäkin voi jäädä kiinni se hakukelpoisuus.
Aiemmin suoritetuilla opinnoilla ei haeta uuteen koulutukseen vaan loppuun suoritetulla tutkinnolla.
Mitä järjeä mun on aloittaa alusta? Kun olen oman alani ammattilainen. Se ei ole reilua minulle eikä kanssaopiskelijoille.