Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

13 hylky koulusta

Vierailija
22.04.2025 |

Taas tuli viestiä, en ole kelpoinen hakemaan. Jahas. 

Kommentit (47)

Vierailija
21/47 |
22.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä tarkoitat ap?  Saitko 13. kertaa hylkäyksen vai mitä? Ei kai, siis mitä tarkoitat? Miksi et ole hakukelpoinen? Voitko tehdä asialle jotain? 

Älä lannistu, mutta suunnittele tulevaa siten, että pääset eteenpäin. 

Mielestäni minulla on amk-tasoinen koulutus taustalla. Ehkä 20 eri koulua ja kurssia. No ei sitten. 

Mielestäsi? Sulla joko on tai ei ole AMK-tutkinto.

Vierailija
22/47 |
22.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä hakukelvottomuus on kiinni? Pystytkö tekemään asialle jotain?

Nuorempana joko pääsin pääsykokeisiin, mutta en sisälle. Eri paikkoja. Joskus en ollut kypsä, löytänyt tekniikkaa jne.

Tai sitten en päässyt pääsykokeisiin. 

Viime vuonna sisäänpääsy estyi sillä, että oli liian vanha tietokone etähaastatteluun. Tämä vuonna en ole hakukelpoinen. 

Kerro nyt ensin, mihin koulutukseen hait.  Ja onko sinulla jokin muu tutkinto jo olemassa. Aina voi löytyä kiertotie.

Ei nyt tähän hätään. Yamk. Haen ehkä maisteriin sitten, 

Ohis mitä tarkoitit kun kirjoitit, että et olisi kuluvana vuonna ollut ha

Toisen kaupungin yamk- koulutukseen, sama ala, olisin ollut viime vuonna hakukelpoinen. Minun piti hakea myös sinne tänä vuonna, mutta haku sulkeutui jo iltapäivällä. Myöhästyin muutaman tunnin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/47 |
22.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nuorempana joko pääsin pääsykokeisiin, mutta en sisälle. Eri paikkoja. Joskus en ollut kypsä, löytänyt tekniikkaa jne.

Viime vuonna sisäänpääsy estyi sillä, että oli liian vanha tietokone etähaastatteluun. Tämä vuonna en ole hakukelpoinen. 

Kerro nyt ensin, mihin koulutukseen hait.  Ja onko sinulla jokin muu tutkinto jo olemassa. Aina voi löytyä kiertotie.

Eli jokin amk-tutkinto on jo... Avoimessa korkeakoulussa ja avoimessa yliopistossa voi suorittaa kursseja ja sitä kautta päästä kiinni tutkintoon.  Varsinkin Helsingin yliopistolla on paljon avoimia verkkokurssrja, joita voi suositella.

Ennemmin suorittaisin maisteritutkinnon kuin jonkin YAMK-tutkinnon.

Vierailija
24/47 |
22.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

13 hylky. Just, arvaillaan mitä se tarkoittaa.

Vierailija
25/47 |
22.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä tarkoitat ap?  Saitko 13. kertaa hylkäyksen vai mitä? Ei kai, siis mitä tarkoitat? Miksi et ole hakukelpoinen? Voitko tehdä asialle jotain? 

Mielestäni minulla on amk-tasoinen koulutus taustalla. Ehkä 20 eri koulua ja kurssia. No ei sitten. 

Niin. Mulla on neljä ammattitutkintoa ja 5 vuotta yrityskokemusta omalta alaltani. 

Vierailija
26/47 |
22.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin. Mulla on neljä ammattitutkintoa ja 5 vuotta yrityskokemusta omalta alaltani. 

Olen opiskellut yli 100 opintopistettä avoimessa yliopistossa omaa alaani. 

Vierailija
27/47 |
22.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta ei ammattiKORKEAKOULUtutkintoa?

Vierailija
28/47 |
22.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli jokin amk-tutkinto on jo... Avoimessa korkeakoulussa ja

Mulla on yli 100 op. omalta alaltani yliopistosta ja  korkeakoulusta. Aloitin vuonna 2000. 

Vierailija
29/47 |
22.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta ei ammattiKORKEAKOULUtutkintoa?

Ei ole. Olisin halunnut jonkin tutkinnon kokoamaan kaiken osaamiseni. 

Vierailija
30/47 |
22.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaapa olla mielenterveyskuntoutujan hieman harhainen avautuminen, 13 hylkyä ammeen pohjalla...

Vierailija
31/47 |
22.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yliopistoonkin pääsee Väylää pitkin. Aikuiskoulutuksissa muutenkin usein räätälöidään  henkilökohtainen opetussuunnitelma. 

Vierailija
32/47 |
22.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tämä on jännittävää. Joudun kokoajan tekemään kaiken itse. En saa apuja koulusta. 

Vierailija
33/47 |
22.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taitaapa olla mielenterveyskuntoutujan hieman harhainen avautuminen, 13 hylkyä ammeen pohjalla...

On. Ehkä enemmän. Joskus minä teen teoksen, jossa on kaikki hylkykirjeet vuoden 2000 jälkeen. Erilaisia syitä. 

Vierailija
34/47 |
22.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yliopistoonkin pääsee Väylää pitkin. Aikuiskoulutuksissa muutenkin usein räätälöidään  henkilökohtainen opetussuunnitelma. 

Noihin minun haluamaani aloihin ei mielestäni pääse väylää pitkin. 

Vierailija
35/47 |
22.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä provossa on jo yritystä! 

Vierailija
36/47 |
22.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kypsyys, motivaatio, koulutus, ei ole löytänyt omaa tekniikkaa.

Minä olen aina ikäänkuin alussa. Perusasioiden äärellä. Kokoiän. 

Vierailija
37/47 |
22.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole kelpoinen hakemaan? Kannattaisiko ihan ensin katsoa ne hakuvaatimukset läpi ennen kuin edes tekee sitä hakemusta?!

Tyyliin haet tohtorinkoulutusohjelmaan ja peruskouluakaan ei ole suoritettu ja sitten valitat, kun hylky tuli, et ollut helpoinen hakemaan. Aika moneen koulutusohjelmaan on erilaisia vaatimuksia ja se nyt osoittaa vaan hakijan typeryyttä lähetellä hakemuksia paikkoihin, joihin ei ole lähtökohtaisesta hakukelpoinen!

Vierailija
38/47 |
22.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käy kansliassa juttelemassa, että haluat tutkinnon valmiiksi.  Usein koulut saavat rahaa valmistuneista. Ehkä löytyy tie. 

Vierailija
39/47 |
22.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kypsyys, motivaatio, koulutus, ei ole löytänyt omaa tekniikkaa.

Minä olen aina ikäänkuin alussa. Perusasioiden äärellä. Kokoiän. 

Mikä on kyllä jännittävää, koska kaikku parhaat jutut koostuu perusasioista. Niitä ei voi ikinä osata liian hyvin. 

Vierailija
40/47 |
22.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käy kansliassa juttelemassa, että haluat tutkinnon valmiiksi.  Usein koulut saavat rahaa valmistuneista. Ehkä löytyy tie. 

? Just tuli kirje, että koulutus ei riitä.