Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vaihdevuosien kynnyksellä olevat, oletteko lihoneet?

Vierailija
22.04.2025 |

Ennen pystyi syömään mitä vain ja oli laiha. Nyt salaatteja ja keittoja ja painoa on tullut.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
22.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole lihonut. Olen nyt 45 ja esivaihdevuodet selkeästi käynnissä, kuukautiskierto on lyhentynyt.

Vierailija
2/12 |
22.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihominen tapahtuu vasta esivaihdevuosien loppuvaiheessa. Sitten maha alkaakin sieltä mahalaukun kohdalta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
22.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, kun jäi kk pois, ilmestyi hoikkaan vartaloon uimarengas. Eikä oikein katoa, vaikka on salia, kävelyä, pyöräilyä ja terveellistä ruokaa. Mutta paino on noussut 2 kg, ja siinä nyt pidän sen. 

Vierailija
4/12 |
22.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paino nousi 5kg vasta 5v vaihdevuosien jälkeen ja silloinkin lääkkeen takia. Tuli ja jäi

Vierailija
5/12 |
22.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, 4 kg tänä talvena. Hölmöintä on se, että olen ollut vaihdevuosissa ja hormonikorvaushoidossa jo yli kymmenen vuotta. Munasarjat piti poistaa kasvaimen takia. Nyt sitten käytössä oleva lääke ei taida olla mulle enää sopiva tai siinä olevat hormonit ei riitä, niin olen tänä talvena alkanut "oireilla" vaihdevuosia. Just tuo lihominen, yöhikoilu, henkisen puolen muutokset. Lääkäri ei halunnut viime käynnillä vaihtaa lääkettä. No, tällä mennään nyt. 

Vierailija
6/12 |
22.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä lihoin. Mutta mukana vaikuttamassa oli myös kilpirauhasen vajaatoiminta.

Vierailija
7/12 |
22.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihoin 15 kiloa, ennenkuin edes tajusin. Oli kiireinen elämänvaihe, enkä muutenkaan juuri punninnut itseäni. Huomasin kyllä, miten vaatteet kiristivät. Ostin uusia isompia ja vasta sitten havahduin tilanteeseen. Nyt sitten taistelen saadakseni painon alas. 

Vierailija
8/12 |
22.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. 

Vierailija
9/12 |
22.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihoin jo 4kymppisenä toisen lapsen jälkeen. Univaje, kierto/menkat muuttui. Nyt olen lihonut lisää. Olen 56v ja menkat loppui 53v. Nuorena sain syödä ihan mitä vaan ja olin hoikka.

Vierailija
10/12 |
22.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 49 ja painoin vielä 10 vuotta sitten 20 kiloa enemmän. En ole laihduttanut enkä muuttanut ruokavaliota, mutta joogannut ja elänyt stressittömämmin. Nyt tajusin, että lopetin tupakoinninkin tuona aikana, mutta se ei näemmä lihottanut.

Vierailija
11/12 |
23.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Av:lla ei lihota. 

Vierailija
12/12 |
23.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi neljä