Laihtuminen. En näe peilissä juuri muutosta mutta vaatteet pienenevät koko ajan. Vaikea uskoa laihtuneensa.
Peilistä näen sen saman löllön mahan edelleen. Vyötärö erottuu hieman paremmin mutta silti. Jalat nyt näyttävät paremmalta ja pohjelihakset erottuvat pitkästä aikaa. Muuten en paljoa muutoksia näe.
Vaatteet kuitenkin jatkuvasti muuttuvat päällä. Takki päällä liian iso kohta. Vanhat takit menevät jo kiinni vaikka aiemmin ei ollut toivoakaan. Farkut sopivat paremmin jalkaan jne. Vanhat housut menevät jo kiinni kun aiemmin ei toivoakaan niiden kiinni laitossa.
Painokaan ei nyt niin hirveän nopeasti tipu vaikka koko ajan alas päin toki menee. En edes uskalla kovin usein punnita vaan luotan että kun liikun päivittäin ja syön suurimmaksi osaksi terveellisesti niin jotain tapahtuu.
Kommentit (33)
Sama homma, paino on pudonnut huomattavasti viime vuosien aikana mutta en näe peilissä eroa. Vertasin kahta valokuvaani jotka oli otettu ehkä puolentoista vuoden erolla, vasta silloin huomasin kuinka paljon esim.kasvot ovat kapeammat kuin aikaisemmin. Kai sitä omaa peilikuvaa tulee katsottua päivittäin niin itse ei laihtumista huomaa samalla tavalla kuin muut ihmiset.
Voit alkaa harrastaa kevyttä cardioo jos haluut kiinteytystä. Mutta selvästi se paino putoaa kun kerta vaatteissakin alkaa näkymään.
Vierailija kirjoitti:
Sama homma, paino on pudonnut huomattavasti viime vuosien aikana mutta en näe peilissä eroa. Vertasin kahta valokuvaani jotka oli otettu ehkä puolentoista vuoden erolla, vasta silloin huomasin kuinka paljon esim.kasvot ovat kapeammat kuin aikaisemmin. Kai sitä omaa peilikuvaa tulee katsottua päivittäin niin itse ei laihtumista huomaa samalla tavalla kuin muut ihmiset.
Näin se varmaan menee. Kun itse katsoo itseään peilistä niin ei sitä niin huomaa. Sama se kai oli lihomisen kanssa. Tiesin kyllä että olen lihonut mutta muiden ottamista kuvista vasta todella tajusin kuinka iso olen. Kun laihtuu niin ei siinäkään ihan täysin pysy mukana muutoksessa mutta pääasia on että liikakilot sulaa ja terveys paranee.
Vierailija kirjoitti:
Hienoa! Zemppiä jatkoon! Välillä tuntuu, että muutos laihtumisesta tulee hitaasti, mutta vaatteissa sen kyllä huomaa. Itsekin laihdutan. Käyn vain kerran kuussa vaaalla.
Tsemppiä sinulle myös!! :)
Vierailija kirjoitti:
Vaatteet pienenevät koko ajan?
Oho, mitä oikein kirjoitin. Siis tietenkin suurenevat/sopivat paremmin päälle. :D
Minäkin olen pudottanut 7 kiloa. Se ei vielä juuri näy, mutta housut ja sormukset ovat väljemmät. Otin juuri kevättakin esille ja sekin tuntui väljemmältä, joten yritän sinnikkäästi jatkaa. Tsemppiä vaan kaikille!
Noin se yleensä menee. Sen takia suositellaan ottamaan myös mittoja punnitusten lisäksi.
hetkinen, jos vaatteet pienenee niin eikös se tarkoita sitä että vararengas senkun vaan kasvaa
Laihtumisen fysiologia ei sovi hätähousuille.
Jatkat vain samaan malliin. Muutaman kuukauden päästä todennäköisesti näet jo muutoksia peilikuvassakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näin se varmaan menee. Kun itse katsoo itseään peilistä niin ei sitä niin huomaa. Sama se kai oli lihomisen kanssa. Tiesin kyllä että olen lihonut mutta muiden ottamista kuvista vasta todella tajusin kuinka iso olen. Kun laihtuu niin ei siinäkään ihan täysin pysy mukana muutoksessa mutta pääasia on että liikakilot sulaa ja terveys paranee.
Tämä on muuten totta ainakin omalla kohdallani. Aiemmin katsoin vaatteita ja kuvittelin niiden mahtuvan päälle. Oli järkytys, kun ei mahtunutkaan, vaikka omasta mielestä peilikuva ei kamala ollutkaan. Valokuvat paljasti todellisuuden. Ja nyt kun olen laihtunut yli 20 kiloa, on vaikea ymmärtää, että päälle meneekin tosi paljon pienemmät vaatteet. Tottumuksesta olen ostanut vaatteita "entisessä" koossa ja tajunnut vasta myöhemmin, että se vaatekoko todellakin on muuttunut.
Eikö tuossa kohtaa laihtumisen sijaan liho kun vaatteet muuttuu pienemmiksi ja pienemmiksi?
Ei sitä näekään oikein peilissä, mutta jos ottaa projektin aikana valokuvia, niin niistä näkee. Minä kerran laihdutin 99 kilosta 63 kiloon, ja koin edelleen olevani yhtä läski kuin alussa. Siksi varmaan lihoinkin takaisin, kun iso motivaatio oli ollut ulkonäkö, ja mielestäni oli edelleen yhtä kauhean näköinen jättiperseinen laardivuori edelleen. No, vuosia myöhemmin olin sitten lihonut takaisin ja päätin alkaa uudestaan laihduttamaan. Otin silloin kuvat alkutilanteessa joka oli 112 kg. Jo 10 kg laihdutettuani kuvista näkyi selvästi muutosta, vaikka peilistä ei todellakaan. 20 kilossa muutos oli tosi suuri. Mutta edelleen peilikuva oli mielestäni samanlainen paksu leveä kuljetus kuin alussa.
Tää laihtuminen on kyllä jännä asia. Mä taas oon omaankin silmään laihtunut, ja kuullut saman myös muilta. Ulkonäkö on siis muuttunut (parempaan päin). Vaa'an lukemat vaan ei tunnu laskevan sitten millään. Ihan käsittämätön asia.
Ja painoni on edelleen n. 5kg enemmän kuin pari vuotta sitten, kun olin hoikemmassa kunnossa. Että miten se ulkonäkö nyt hoikistuu, kun paino ei putoa kuitenkaan. Outo juttu. En nyt ihan kuvittelisi lihasmassastakaan olevan kysymys, kun liikunta on enemmän kävelyä ja hikijumppaa, eikä painonnostoa. Jonnekin toiseen paikkaan se paino kuitenkin vyötäröltä on siirtynyt. Mystistä.
Kehodysmorfia. Myös luurangonlaihat anorektikot pitävät usein itseään lihavina.
Hienoa! Zemppiä jatkoon! Välillä tuntuu, että muutos laihtumisesta tulee hitaasti, mutta vaatteissa sen kyllä huomaa. Itsekin laihdutan. Käyn vain kerran kuussa vaaalla.