Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko miesten ok ruokailla hattu päässä?

Vierailija
21.04.2025 |

Ikävä kyllä, monet nuorison edustajat näyttävät syövän hampurilaisravintoissa baseball-lippahattu päässään. Monilla jopa nurinpäin lippa niskaan käännettynä.

Virallisten  käytössääntöjen  mukaan "Mies ei koskaan ruokaile hattu päässään"

Eikä koskaan tervehdi naista savuke kädessän.

Niin ne hyvät tavat unohtuvat

Kommentit (181)

Vierailija
81/181 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikä naisten ole sopivaa liikkua kaupungilla ilman miespuolista holhoojaa.

Mistä sen holhoojan löytää? Ei ole veljeä eikä miestä. Pojilla on omat perheensä. Ei kukaan vanha mies pysyisi perässäni. 

Miehen hattu pois päästä ruokapöydässä ja kirkossa!

Ja yleensäkin sisätiloissa.

Vierailija
82/181 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi vitja. Jos mulla on tukka kun petolinnun peräreikä niin syön työmaaruokalassa lippis päässä. Harmi jos pahoitit mielesi. Pitäkää huolta omista asioista. 

Ei, kun otat hatun päästä.

Samaa mieltä lakit pois päästä tai pää lähtee lakkeineen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/181 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hattu otetaan pois päästä kunnioituksesta, tässä tapauksessa ateriaa ja kanssaihmisiä kohtaan. 

Ihmisen syntymä ja kuolema ovat myös sen verran pyhiä tapahtumia, että silloin lakin on syytä lähteä päästä. 

Selitätkö vielä millä tavalla se kunnioitus siis tapahtuu?

Paljastamalla pääsi.

Vierailija
84/181 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole. Omat teinitkin tietää, että ruokaillessa ei pidetä lakkia.

Wautsi.  Voisitko antaa tänne kasvatusohjeet?

Vierailija
85/181 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No miksei sama koske naisia ihan sen etiketinkään mukaan? Ei sillä että juuri koskaan näkisi naisia syömässä hattu päässä. Huivien kanssa kyllä. Miksei naisten tarvitse kunnioittaa sitä ruokaa? Mikä hitto siinä on että miesten peristeiset "hyvät" tavat nähdään arvokkaiksi säilyttää, mutta taas naisten ikiaikaiset "hyvät" tavat saa unohtaa ja monesti ne pitääkin poistaa.

Itse olen kajuuntunut todella nuorena ja on minulle todella nöytyyttävää että aletaan vaatia hatun poistamista syödessä. Enää en viitsi koskaan syödä ulkona.

Perusteet päähineen käyttöön ja ohjeisiin löytyy Raamattu: 5. Mooseksen kirja

Vierailija
86/181 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antaa kuivahtaneiden ja ryppyisten mummojan haikailla vanhoja ja seksistisiä tapoja. Itse en ole seksisti.

Vierailija
87/181 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole ok. Hattu otetaan päästä jo sisään astuessa. Hattu päässä ruokailu on moukkamaisinta, mitä mies voi tehdä.

Te naiset haluatte että miehet noudattavat hyviä tapoja mitä ette itse noudata

Juuri tämä. Miesten ikiaikaisia käytöstapoja kyllä vaaditaan ja niitä pidetään arvokkaina, mutta naisten ikiaikaisia käytöstapoja ei nää kuin korkeintaan todella vanhoilla naisilla tai uskovaisilla ja suurin osa naisista tekee mitä lystää. Sitten vielä suuttuvat ja uhriutuvat sorrosta jos naisia itseään torutaan käytöstapojen puutteesta ja etikettivirheistä?

Vierailija
88/181 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne on siviilipalvelusmiehiä. Intissä opetellaan ottamaan lakki päästä ruokaillessa, ja sitä harjoitellaan kunnes jokainen osaa.

Olin poikani lätkä- ja fudisjengeissä huoltajana kymmenen vuotta ja pojilta lähti kyllä hatut päästä ruokapöydässä. Ei tarvinnut sitä opetusta inttiin asti odotella.

Vierailija
89/181 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hassua, että jotkut ajattelevat just naisten vaativan, että hattu otetaan pois sisällä syödessä. Ihan niin kuin miehiä ei käytöstavat kiinnostaisi.

Jonnet kuvittelevat, että päähineen riisuminen tuli armeijaan vasta naisupseereiden myötä.

M56

Vierailija
90/181 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei eletä enää missään 1920-luvulla, nykyään hattu on asuste siinä missä kello tai korvakorut joten saa pitää päässä jos haluaa.

20-luvulla, kun kuljettiin aina joku hattu päässä, ei kyllä kukaan nainen ainakaan riisunut hattuaan ravintolassa syödessä.

Niin?  Ei nainen riisu hattuaan nykyäänkään, jos sellainen sattuu olemaan eikä halua riisua. Siinä kato ero miesoletettuihin:)))  Mutta herrasmies ja tavallisestikin käyttäytyvä oikea MIES riisuu.

Vierailija
91/181 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset käyttivät aikaisemmin kirkossa ja kylässä hattua, joka oli usein osa kampausta, eikä sitä voinut riisua.  Mummoni käytti 60-70 luvulla huivia yleensä, kun läksi pois kotoa.  Nykyisin jokaisen sopisi ottaa lakki pois päästä syödessä, oli mies tai nainen.  Niiaaminen kuuluu pikkutytöille, aikuinen nainen ei niiaa.

Vierailija
92/181 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus oli kauhistus jos nainen käytti housuja. Miksei enää? Miksi miehen ruokailu hattu päässä on sitä edelleen?

Vierailija
93/181 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei todellakaan ole ok. Olen käynyt monesti huomauttamassa asiasta, ja suosittelen jokaista tekemään samoin. 

Minä kyllä aikalailla käsken tuntemattomia huomauttelijoita suksimaan hevon v siitä ulisemasta. Asia ei nimittäin sinulle sivullisena kuulu yhtään mitenkään. 

Yksinkertaisesti kohtelen aina kaikkia huomauttelijoita ihmispaskana. 

Vierailija
94/181 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole ok. Hattu otetaan päästä jo sisään astuessa. Hattu päässä ruokailu on moukkamaisinta, mitä mies voi tehdä.

Te naiset haluatte että miehet noudattavat hyviä tapoja mitä ette itse noudata

Juuri tämä. Miesten ikiaikaisia käytöstapoja kyllä vaaditaan ja niitä pidetään arvokkaina, mutta naisten ikiaikaisia käytöstapoja ei nää kuin korkeintaan todella vanhoilla naisilla tai uskovaisilla ja suurin osa naisista tekee mitä lystää. Sitten vielä suuttuvat ja uhriutuvat sorrosta jos naisia itseään torutaan käytöstapojen puutteesta ja etikettivirheistä?

En nyt ihan ymmärrä. Tervehdin, huomioin vanhukset ja lapsoset ja etityistarpeiset, pyydän anteeksi, jos tarvitsee, tarjoan apua, kun sitä kaivataan jne. Eli mitä käytöstapoja en nyt noudata?

Vierailija
95/181 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi vitja. Jos mulla on tukka kun petolinnun peräreikä niin syön työmaaruokalassa lippis päässä. Harmi jos pahoitit mielesi. Pitäkää huolta omista asioista. 

Ei, kun otat hatun päästä.

Samaa mieltä lakit pois päästä tai pää lähtee lakkeineen.

Minulla oli töissä yksi nuori insinööriopiskelija joka aikoi olla töissä asiakkaalla joku naurettava sipulipussi päässä. Sille piti kyllä sanoa, että tuo pussi lähtee tai lähtee mies ja pussi.  Uskoi kuitenkin kun pomo sanoi ja laittoi kiltisti kolhulippiksen päähän vaikka eka jotain piipitti. No sillä oli vielä armeija käymättä.

Vierailija
96/181 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä siinä on niin vaikeaa, jos ei pysty syömään avopäin?

Vierailija
97/181 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei todellakaan ole ok. Olen käynyt monesti huomauttamassa asiasta, ja suosittelen jokaista tekemään samoin. 

Minä kyllä aikalailla käsken tuntemattomia huomauttelijoita suksimaan hevon v siitä ulisemasta. Asia ei nimittäin sinulle sivullisena kuulu yhtään mitenkään. 

Yksinkertaisesti kohtelen aina kaikkia huomauttelijoita ihmispaskana. 

Sinä olet säälittävä ihmispaska.

Vierailija
98/181 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne on siviilipalvelusmiehiä. Intissä opetellaan ottamaan lakki päästä ruokaillessa, ja sitä harjoitellaan kunnes jokainen osaa.

Ja sinä vatipäinen idioottivajakki olet ilmeisesti niin tyhmä, että kuvittelet jonkun intin pakkokäytännön kiinnostavan tasan yhtään ketään hevon v vertaa sen intin ulkopuolella? Ne intin sekopäiset opetukset tungetaan roskalaariin minne ne kuuluvatkin välittömästi sen intin ulkopuolella. 

Vierailija
99/181 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei eletä enää missään 1920-luvulla, nykyään hattu on asuste siinä missä kello tai korvakorut joten saa pitää päässä jos haluaa.

20-luvulla, kun kuljettiin aina joku hattu päässä, ei kyllä kukaan nainen ainakaan riisunut hattuaan ravintolassa syödessä.

Niin?  Ei nainen riisu hattuaan nykyäänkään, jos sellainen sattuu olemaan eikä halua riisua. Siinä kato ero miesoletettuihin:)))  Mutta herrasmies ja tavallisestikin käyttäytyvä oikea MIES riisuu.

Kuulostaisiko mukavalle jos sanottaisi edelleen että kunniallinen nainen peittää vartalonsa kulkiessaan ihmisten ilmoilla?

Vierailija
100/181 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja sinä vatipäinen idioottivajakki olet ilmeisesti niin tyhmä, että kuvittelet jonkun intin pakkokäytännön kiinnostavan tasan yhtään ketään hevon v vertaa sen intin ulkopuolella? Ne intin sekopäiset opetukset tungetaan roskalaariin minne ne kuuluvatkin välittömästi sen intin ulkopuolella. 

Lopeta ihmispaska se vouhkaaminen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi kolme