Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko miesten ok ruokailla hattu päässä?

Vierailija
21.04.2025 |

Ikävä kyllä, monet nuorison edustajat näyttävät syövän hampurilaisravintoissa baseball-lippahattu päässään. Monilla jopa nurinpäin lippa niskaan käännettynä.

Virallisten  käytössääntöjen  mukaan "Mies ei koskaan ruokaile hattu päässään"

Eikä koskaan tervehdi naista savuke kädessän.

Niin ne hyvät tavat unohtuvat

Kommentit (181)

Vierailija
21/181 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikä naisen kuulu kulkea paljainpäin. 

Hyvä pointti. Ennen naisten piti peittää pää kirkossa ja mies ei saanut peittää päätään. Nykynuoria tuskin kiinnostaa mitkään tavat. Kaljuuntuminen on sitten toinen asia meillä vanhemmilla miehillä, häpeän haluaa ehkä peittää myös ruokapöydässä. Eikä lippalakki ole hattu? Mene ja tiedä.

Vierailija
22/181 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi vitja. Jos mulla on tukka kun petolinnun peräreikä niin syön työmaaruokalassa lippis päässä. Harmi jos pahoitit mielesi. Pitäkää huolta omista asioista. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/181 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sama, onko jollain joku päähine päässä syödessä. Muissa kulttuureissa tai uskonnoissa on päähineet aina päässä. Ei niitä syödessä aleta pois ottamaan.  Mutta Suomessa siitäkin asiasta saadaan joku ongelma.

Vierailija
24/181 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lippis päässä kaikkialla on junttia, niin uskomattoman junttia. Jos häpeät harventuvaa hiuskuontaloasi, niin sen viimeiseen asti peittely on noloa, ei se itse harveneminen.

Vierailija
25/181 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo en mene hienoon ravintolaan hattu päässä. Mutta miten voi joku mielen pahoittaa jos syö lakki päässä. 

Vierailija
26/181 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan sama, onko jollain joku päähine päässä syödessä. Muissa kulttuureissa tai uskonnoissa on päähineet aina päässä. Ei niitä syödessä aleta pois ottamaan.  Mutta Suomessa siitäkin asiasta saadaan joku ongelma.

Kuulostaa siltä, että sulla on itse tapana tehdä asioista ongelmia.

Vierailija
27/181 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ok kunhan sama hattu ei ole ollut päässä likaisissa töissä. Nyt on vuosi 2025 ja vaatteilla ei ole mitään tekemistä ruoan kunnioittamisen kanssa.

Vierailija
28/181 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Armeijassa jo opetetaan miehille, että ruokaa kunnioitetaan syomällä se avopäin, 

Jopa armeijan ampumaleirillä 30 asteen  pakkasessa söimme töpinän tuomaa hernekeittoa paljain päin.

Vierailija
29/181 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hattu otetaan pois päästä kunnioituksesta, tässä tapauksessa ateriaa ja kanssaihmisiä kohtaan. 

Ihmisen syntymä ja kuolema ovat myös sen verran pyhiä tapahtumia, että silloin lakin on syytä lähteä päästä. 

Vierailija
30/181 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehen hatun pois ottaminen syödessä on yhtä perusteltu vaatimus kuin se, että joissain muslimimaissa naisella pitää olla  päässä huntu. Ei tuohon mitään siis käytännön elämään liittyvää syytä ole. 

Ranskan hovissa oli aikoinaan tapana paskantaakin ruokapöydässä, eikai senkään poisjättämiseen mitään käytännön syytä ole.

Totta! Muistan itsekin nähneeni tällaisen dokumentin, jossa kerrottiin, että herraskaisessa huushollissa istuttiin pöntön päällä ruokapöydässä ja paskottiin samalla kun syötiin.

Ja sitä paitsi, ne korkeat hovikampauksetkin olivat itse asiassa vain peruukkeja eli päähineitä, joiden alla usein myös kuhisi täitä.

Vierailija
31/181 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkäs minä sille mahdan, jos tyhmän järkeen kuulostaa tuollaiselta.

Vierailija
32/181 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hattu otetaan pois päästä kunnioituksesta, tässä tapauksessa ateriaa ja kanssaihmisiä kohtaan. 

Ihmisen syntymä ja kuolema ovat myös sen verran pyhiä tapahtumia, että silloin lakin on syytä lähteä päästä. 

Sosialistisissa järjestelmissä ei kunnioiteta ketään eikä mitään, siksi täällä on juntit lakki päässä syömässä eikä muitakaan käytöstapoja enää ole.  Kollektiivissa ihmisarvo on nolla.

Vierailija
33/181 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole.

Vierailija
34/181 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikä naisten ole sopivaa liikkua kaupungilla ilman miespuolista holhoojaa.

Mistä sen holhoojan löytää? Ei ole veljeä eikä miestä. Pojilla on omat perheensä. Ei kukaan vanha mies pysyisi perässäni. 

Miehen hattu pois päästä ruokapöydässä ja kirkossa!

Vierailija
35/181 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Selitätkö vielä millä tavalla se kunnioitus siis tapahtuu?

Vierailija
36/181 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opetettu että kunnioituksesta sitten ruokaa kohtaan hatut pois.

Vierailija
37/181 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkäs minä sille mahdan, jos tyhmän järkeen kuulostaa tuollaiselta.

Tuo kitinä, että Suomessa sitä ja Suomessa tätä. Joo, Suomessa on Suomen tavat, muualla muiden maiden tavat. Ei se ole mikään ongelma, että ihmiset noudattavat käytöstapoja.

Vierailija
38/181 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen huomannut saman ja e todellakaan ole ok. Herrasmies ottaa päähineen pois astuessaan sisätiloihin, eikä todellakaan ruokaile päähine päässä. Aivan perus käytöstapoja.

M45

Vierailija
39/181 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä jossain kulttuureissa on ihan OK. Eipäs olla niin kapeakatseisia.

Mistähän kulttuurista me voisimme nyt suomalaisella keskustelupalstalla puhua... Hmmm... Luulen, että albanialaisesta. Joo, puhumme siitä!

Aika rassea pyytää poistamaan hattu syödessä, jos se kuuluu toisen kulttuuriin.

Vierailija
40/181 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noiden käytössääntöjen keksimisen aikaan miehen kuului myös heittää takkinsa kadulle peittämään hevosenpaskat jos nainen oli astumassa hevosenpaskaiselle kadulle, ettei hänen hienot helmansa likaantuisi...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi kuusi