Kiinnostaisiko sinua käydä katsomassa Auschwitzin keskitysleiriä?
Kiinnostaisiko sinua käydä katsomassa Auschwitzin keskitysleiriä ja museota?
Mies ehdotti ja jäin miettimään miltä minusta siellä käyminen tuntuisi.
Kommentit (61)
Olen käynyt. Vaikuttava paikka, kammottavalla tavalla.
Kävin siellä vuosi sitten. Pysäyttävä kokemus.
eip, uskon jo nyt ihmisten paskuuteen ja olen sen takia jo tarpeeksi alamaissa.
En menisi, koska järkyttyisin liikaa. En käynyt Lontoossa Towerissakaan.
Mutta jos sinua kiinnostaa, mene toki.
En ihan äkkiä keksi ankeampaa kohdetta.
Olen käynyt. Kyllä siinä omat ongelmat asettuvat oikeisiin mittasuhteisiin.
En halua, liian surullinen paikka. Towerissa olen kyllä käynyt
Sinne kauhistelemaan kokonaisen kansanosan demonisointia ja sitten Suomessa nyrkki pystyssä vaatimassa venäläisten täydellistä epäinhimilistämistä.
Jonkinlaista hyvesignalointia noissa kohteissa vierailuun tuntuu liittyvän aika usein.
Olen käynyt. Suosittelen ennemmin Dachauta. Sama asia pienemmässä mittakaavassa.
Ei. En menisi. Energia on varmasti aika kamala ja mitä sieltä tarttuu mukaan, joku nassehaamu.
En ikinä, en vaikka mulle maksettaisiin. En tuhlaisi aikaani noin karmivassa paikassa. En kestäisi.
Olen ihan muksusta ollut ihan liian herkkä ja taipuvainen ahdistumaan. En usko, että itse kykenisin siellä edes käymään.
Jokunen tuttu on käynyt ja olen ihmetellyt kuinka he kertoo sen vain olleen mielenkiintoista ilman äärettömän pahaa oloa.
Olen käynyt. Historiallinen paikka joka eti todella hiljaiseksi
Jos pitää omaa kohtaloaan epäreiluna , kannattaa käydä.
Menisin kyllä jos tulisi tilaisuus. Kiinnostaa ihmiskunnan pahuus ja 1900-luvun Euroopan historia, ja tuo olisi kyllä erityinen paikka. Voimakkaita tunteita siellä käyminen synnyttäisi.
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/
Kiinnostaisi. Ollaan käyty mieheni ja lapseni kanssa Stutthoffin keskitysleirillä ja jo se oli todella vaikuttava ja pystäyttävä kokemus. En oikein osaa edes kuvitella mitä tämä olisi.