Kaksi saksalaista nuorta pidätettiin Havaijilla ja karkotettiin koska ei ollut hotellivarausta
Siellä on tiukka meno nyt päällä. Nuoret olivat jollain maailmanympärysmatkallla ja tulivat viimeiseen kohteeseen eli Havaijille. Kohta olivat käsiraudoissa ja jossain vankiasuissa jossain pidätyskeskuksessa. Heillä.olisi pitänyt olla hotellivaraus etukäteen. Muistakaa huolehtia hotellivaraukset jos matkustatte USA:han!! Pahimmillaan löytää ittensä jostain El Salvadorista ja sitten voi tulla kyllä äitiä ikävä.
Kommentit (27)
Vierailija kirjoitti:
Hulluksi on mennyt touhu Trumpin takia.
Tervejärkisyys on sinulle hulluutta.
Tällä ei ole mitään tekemistä Trumpin kanssa vaan on yleinen käytöntö Yhdysvalloissa vuosikausia. Oma vika, jos ei osaa sääntöjä noudattaa.
Näin oon ollut aina. Turistit voivat syyttää itsejään.
Vierailija kirjoitti:
Eipä sinne marssita pyörän kanssa ja saada täyttä ylläpitoa loppuiäksi.
Mutku kansainväliset sopimukset t. Scheinin ja muut puusta pudonneet kommunistit
Estassa kysytään, missä hotellissa aikoo majoittua.
Siihen riittää (tai ainakin vielä muutama vuosi sitten riitti) 1. yön hotelli, mekin olimme Los Angelesissa ensimmäisen yön, ja sitten matka jatkui muualle.
Estassa antaa varsin isot oikeudet Usan viranomaisille, veikkaan etteivät jokaista syynää tarkkaan läpi(?) mutta tilitiedot ym. tarvittaessa saavat penkoa.
Lentokentillä (huom: usein jo lähtömaassa!) on myös viranomaisia jotka tenttaavat matkan tarkoitusta läpi. Osalta näytettiin kysyttävän kysymys pari, joitain testattiin pidempään.
Veikkaan että noissa roadtripeissäkin ovat jotain tietoja voineet penkoa, esim. onko auto vuokrattu jos sellaiselle lähdössä jne.
Minä olen aina HALUNNUT varata hotellit etukäteen (peruutusoikeudella) jo Suomesta käsin, sillä en ihan mihin tahansa halua majoittua. Enkä tarkoita nyt hintaa, vaan sitä että hotelli on siisti, turvallinen, hyvä sijainti jne. Esimerkkinä vaikka San Francisco missä on kamala huumekatu aivan keskustan ytimessä, nuo hyvä selvittää etukäteen. Samoin joskus voi olla isoja tapahtumia, jolloin voikin olla yllättävän kalliit hotellit/myydään ei-oota, siis jossain ns. 'syrjemmässäkin' voi olla joku "kantrifestari" tmv.
Ei ole Suomi ei.