Miehen itsekunnioituksen puute on hirveää katsottavaa
Mies pelkää exäänsä ja kiemurtelee, keksii valkoisia valheita ja miellyttää tätä välttyäkseen konfliktitilanteilta.
Ex saattaa soittaa silloin kun lapset ovat siellä kotonaan ja keksiä, että nyt pitää lähteä korvalääkärille ja miehen on tultava mukaan, koska hänenkin lapset. Mies lähtee kiltisti, vaikka kesken ravintolareissun, koska ei halua suututtaa exää. Kuitenkin, jos jommalla kummalla lapsella on tarve lääkärille miehen pitovuorolla, ei siihen exän apuja tarvita. Miehellä on myös urheiluauto, missä exän mielestä ei saisi lapsia kuljettaa, koska auto on hänen mielestään hengenvaarallinen. Mies valehtelee exälle lapsia tälle viedessä, että hän toi ne tila-autollaan, ja piilottaa urheiluauton kulman taakse, jotta exä ei näe, että toi lapset sittenkin sillä. Exä kyselee, missä lasten kanssa on oltu joka kerta kun ovat olleet isällään ja isä tekee vierailuistaan sukulaisilla, leikkipaikoilla, ystävien luona selontekoa ihan kuin olisi pelkkä lapsenvahti ja hakee hyväksyntää toimilleen. Jos joku vieras nimi vilahtaa näissä ystävissä, pitää hänen kertoa, kuka tämä on ja exä sitten kertoo, saako siellä käydä lasten kanssa.
Lasten vaihdossa minä esim. en saa olla mukana, koska se ärsyttää exää.
Olen todella kyllästynyt miehen munattomuuteen. Onko muilla vastaavia kokemuksia ja muuttuuko tilanne parempaan koskaan? Itselläkin ropissut jo kunnioitus miestä kohtaan kun hän ei kykene puolustamaan itseään. Ihan kuin seurustelisin pikkupojan kanssa.
Kommentit (46)
Lapsena vietin kesiä Pohjois-Savossa enoni luona. Sain auttaa maatalon töissä ja nukkua vinttikamarissa, jossa pahasti alkoholisoitunut enoni käytti minua seksuaalisesti hyväkseen lähes päivittäin.
Siis onko nyt ongelma, ettei exällä ole autoa ja, että hän on kiinnostunut omien lastensa elämästä ja turvallisuudesta? Kuinka usein lapset ovat isällään? Kantaako puolet hoitovastuusta?
Valitettavasti miehesi on valinnan tehnyt. Ex voittaa sinut.
Voit vain oikeasti nyt rumasti hänelle asiasta sanoa ja sen jälkeen joko mies muuttuu tai eroatte. Itse en sinuna tuohon suostuisi. He ovat eronneet ja sen mukaan pitäisi elää. Lasten huoltajuus paperille ja sen mukaan eletään ja mies noudattaa sopimuksia.
Mies vaihtoon! Tai siis pikkupoika! Miten tuollaiset tyypit lisääntykin vielä? Pelkääkö mies siis vain sitä exää vai kaikkia naisia? Kaikkia ihmisiä? Onko jokin trauma taustalla vai miten voi kasvaa tuollaiseen?
Vierailija kirjoitti:
Siis onko nyt ongelma, ettei exällä ole autoa ja, että hän on kiinnostunut omien lastensa elämästä ja turvallisuudesta? Kuinka usein lapset ovat isällään? Kantaako puolet hoitovastuusta?
Onhan exällä auto, mutta ei hän koskaan lapsia hae vaan isän pitää viedä heidät - exän valitsemalla autolla tai muuten saa kuulla kunniansa. Ei se urheiluauto ole vaarallinen, koska ei sillä mitään kaahailla tai muutenkaan ajeta pitkiä matkoja. Ei ole mielestäni yhtään vaarallisempi kaupungissa kuin muutkaan autot. Lapset ovat isällään lähes puolet ajasta. Mielestäni tässä on aika kaukana kiinnostuminen lasten elämästä - kyse on isän kontrolloimmisesta.
Vierailija kirjoitti:
Mies vaihtoon! Tai siis pikkupoika! Miten tuollaiset tyypit lisääntykin vielä? Pelkääkö mies siis vain sitä exää vai kaikkia naisia? Kaikkia ihmisiä? Onko jokin trauma taustalla vai miten voi kasvaa tuollaiseen?
Ainakin kolmasosa miehistä on Suomessa niin munattomia feminismin aivopesemiä olmeja, että nämä kysyisivät "kuinka korkealta" jos kuka tahansa satunnainen nainen kadulla kehottaisi hyppäämään katukaivoon.
Moni ajattelee että pitää aina tehdä sitä mitä nainen pyytää. Jonkinlainen henkinen sairaus sekin. Saisivat vastaan sanomisesta sydänkohtauksen.
Tuota noin - ei kyllä kuulosta siltä, että exä olisi lasten elämästä kiinnostunut vaan tarve yhä kontrolloida isää. Todennäköisesti tehnyt sitä jo yhdessä ollessakin. Aikuisen miehen pitäisi kyetä kyllä puolustamaan itseään ja sanomaan tälle exälle, että kun hän on lasten kanssa, tekemiset tai kylässä käymiset ei tälle kuulu. Tuo tulee jatkumaan loppuelämän ja exä hykertelee tyytyväisenä, kun mies on hänen hihnassaan niin kauan kuin siinä henki pihisee. Voi voi! Sinuna lähtisin etsimään oikeaa miestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ainakin kolmasosa miehistä on Suomessa niin munattomia feminismin aivopesemiä olmeja, että nämä kysyisivät "kuinka korkealta" jos kuka tahansa satunnainen nainen kadulla kehottaisi hyppäämään katukaivoon.
Moni ajattelee että pitää aina tehdä sitä mitä nainen pyytää. Jonkinlainen henkinen sairaus sekin. Saisivat vastaan sanomisesta sydänkohtauksen.
Feminismi on tasa-arvoa, myös miesten oikeutta pitää kiinni lapsistaan ja isyydestään. Ei sitä että naisilla olis joku oikeus määrätä.
Kun luottamus menee, se näkyy tällä tavalla käyttäytymisessä. Mies on pettänyt ja valehdellut varmaan vuosia. Kuten sinäkin huomaat nyt sivustakatsojana. Miten on, luotatko itse häneen enää kun näet miten käyttäytyy?
Toisaalta, kyllä lapsiaan rakastava vanhempi on valmis vaikka mihin ettei toinen omi lapsia kokonaan ja itse jää ventovieraaksi.
Mun ex-mies oli samanlainen ressukka. Valitettavasti rakastuneena tein lapsen hänen kanssaan, vaikka näin, miten hänen exä pompotteli miestä kuin superpalloa. Oma mielenterveys siinä meni kun katsoin miehen kiemurtelua exän edessä ja meille tuli hirveitä riitoja kun olisin halunnut miehen, joka puolustaa paitsi itseään myös minua. Erosin ja aloin yksinhuoltajaksi. Isä näkee lastaan jahka ehtii, koska hänen pitää yhä juosta exänsä vaatimusten perässä tapaamassa noita ensimmäisiä lapsiaan. Ei tule muuttumaan koskaan.
Vierailija kirjoitti:
Kun luottamus menee, se näkyy tällä tavalla käyttäytymisessä. Mies on pettänyt ja valehdellut varmaan vuosia. Kuten sinäkin huomaat nyt sivustakatsojana. Miten on, luotatko itse häneen enää kun näet miten käyttäytyy?
Toisaalta, kyllä lapsiaan rakastava vanhempi on valmis vaikka mihin ettei toinen omi lapsia kokonaan ja itse jää ventovieraaksi.
Mun exä petti ja valehteli vuosia. Toimin itse aika lailla samoin kun tarinan exä eli kai sitä voi sanoa kontrolloimiseksi, koska en luottanut mieheen pätkääkään. En luottanut siihen, että lapset on turvassa hänen luonaan ja myöhemmin hänen erottua jälkeeni tulleesta tyttöystävästä, kuulin tältä, että lapset elivät miehen luona kuin mitkäkin possut. Asunto oli epäsiisti, joka päivä syötiin eineksiä, sipsejä ja limuja. Ei ulkoiltu, lapset kulki 3 numeroa liian isoissa kengissä, vaatteet oli liian pienet, missä heidät palautettiin kotiin. Vanhemmuus täysin hukassa. Annoin hänelle kirjallisia ohjeita siitä, miten lasten kanssa tuli olla ja soitin heille joka päivä kun olivat isällään. Oma lapsivapaa aika meni miettiessä, onko lapsilla kaikki hyvin.
Otit siis sen miehen koska se oli rikas. Ei kovin fiksu ja exän tossun alla mutta sulle kelpasi kuitenkin koska sillä on hieno auto. Aiotko olla sen miehen kanssa loppuelämäsi ja onko se suurin rakkautesi?
Miesvässykät on niin epäseksikkäitä. Tutustuin komeaan, pitkään ja mukavaan mieheen ja ihastuin hänen miellyttävään luonteeseen. Otti kaikki huomioon ja oli äärettömän kohtelias. Sitten koitti muutama päivä kun näin miten tästä miehisestä miehestä tuli hetkessä vapiseva hiiri kun hoiti exän kanssa lasten asioita. Halut meni tähän ihmiseen kun tajusin, että hän olisikin pikkupoika miehen kropassa.
Miehesi pelkää ja vihaa naisia. Ilmeisesti oma äiti -suhde ollut erittäin vaikea eikä ole saanut kotoa turvaa. Ei tule muuten mies koskaan muuttumaan, vaikka kävisi millaiset terapiasessiot. Tuttavapiirissäni on tällainen tapaus, mukava mies yms. ei pahaa sanottavaa muuten, mutta naiset on hänelle käyttöesineitä. Panee kaikkia ja kaikkea, vaikka olisi ns. parisuhteessa. Valehtelee kaikille naisille systemaattisesti. Häneen on helppo ihastua, sillä puhuu kauniisti ja antaa itsestään luotettavan kuvan, mutta hänen "totuus" on vain se, mitä hän tietää naisen haluavan kuulla. Säälin tuota miestä.
Eiköhän tässäkin ole kyse siitä pienimmän riesan tiestä. Ette ymmärrä miten vaikeita jotkut osaavat olla. Tämä mies todennäköisesti sen tietää. Onko sitten suurin syyllinen, vai se toinen ?
Ikinä ei pidä ottaa miestä jolla lapsia,.karsea kombo.
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän tässäkin ole kyse siitä pienimmän riesan tiestä. Ette ymmärrä miten vaikeita jotkut osaavat olla. Tämä mies todennäköisesti sen tietää. Onko sitten suurin syyllinen, vai se toinen ?
Varmasti on, mutta kyllä joku raja siihen pitää vetää, minkä verran toinen voi pompottaa. Jos soittaa kesken ravintolareissun tms. niin pitäisi kyetä olla ihan vaikka vaan vastaamatta puheluun. Varmaan laittaa tekstaria perään jos on oikeasti jokin hätä. Korvalääkäriin lähtö ei tällainen ole eikä siihen tarvitse vastata mitään. Kyllä ne munat olisi tärkeä kasvattaa jossain kohtaa.
Munaton ja alistettu mies on kamalaa katsottavaa.
Skitsofreniaa sairastavan teksti voi olla epäloogista, joskus täysin sekavaa sillisalaattia sisältäen omia sanoja (neologismit). Joskus taas skitsofreniaa sairastavan teksti on korostuneen seikkaperäistä, yksityiskohtiin takertuvaa, sisällöltään ja tunneilmaisultaan köyhtynyttä tai väsyttävää saman asian toistamista (perseveraatio).