Miksi jotkut ihmiset välttelevät lääkärissä käyntiä?
Olettaen että kyseessä ei siis ole taloudelliset syyt, vaan ihan vaan että ei mennä sinne lääkäriin vaikka olisi selviä oireita? Onko kyseessä joku pelko että siellä todetaan vakava sairaus? Eikö ole parempi että se todetaan ajoissa kuin liian myöhään? En ymmärrä.
Kommentit (96)
Eihän lääkärille edes pääse, portinvartijahirmu on sen verran änkyränä liikenevien aikojen kanssa. Ja sitten kun pääsee, se lääkäri ei edes kommunikoi samaa kieltä. Turha on siin mennä mankumaan. Kyllä se kuolo sieltä tulee jos on tullakseen.
miksi mennä lääkäriin.sieltä ei apua saa.vittuilua lähinnä vaan ja puranaa päälle millä ei tee mitään.
Vierailija kirjoitti:
Työterveyshuolto on kunnan TK ssa eli kyllä tuo ainoa työterveys lääkäri ja hoitaja siellä on?
Ja normaalisti eturauhasta ei tutki normaali terveyskeskuslääkäri vaan urologi, eli on suuri riski että tämä tutkimukset eivät ole oikeita.
Minä olisin onnellinen jos ikäiseni naislääkäri tunnustelisi eturauhasen.
Ei ole rahaa lääkäriin työttömänä.
Ei kaikki työttömät saa toimeentulotukea ja tilille tulee 595 netto kuukaudessa työmarkkinatuki, josta pitää maksaa oma osuus vuokrasta jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työterveyshuolto on kunnan TK ssa eli kyllä tuo ainoa työterveys lääkäri ja hoitaja siellä on?
Ja normaalisti eturauhasta ei tutki normaali terveyskeskuslääkäri vaan urologi, eli on suuri riski että tämä tutkimukset eivät ole oikeita.
Kyllä ainakin minulle eturauhas-tutkimuksen teki TK ssa ihan yleislääkärin. Sitte jos on vakavampaa laitetaan lähete urologille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä ainakin minulle eturauhas-tutkimuksen teki TK ssa ihan yleislääkärin. Sitte jos on vakavampaa laitetaan lähete urologille.
Ja onko hänellä tähän ammattiatitoa edes, vai tekeekö vain kun on kivaa tunkea sormet potilaan pyllyyn.
En ole koskaan saanut lääkäristä apua. Viimeksi kun soitin takaisinsoittoon, soitti hoitaja kolmen päivän päästä ja luki saman litanjan, jonka olin itse googlettanut. Ei lääkäriaikaa, ei reseptiä. Ihan yhtä tyhjän kanssa koko systeemi.
Menen jos tarvitsen sairaslomaa.
Osaan itsekin virnuilla ja todeta se pahenee vanhetessa. Ja ottaa Buranaa. Puristaa ja välillä kramppaa.
Pitäs vaivasenluut käydä. Ei ole vielä kipeät turha mennä. Muutaman vuoden päästä leikkauskunnossa.
Kaikki sairaudet paranee, kun lopettaa tupakanpolton ja syö Buranaa. Jos ei polta kannattaa aloittaa.
Aika usein lääkärillä käynti on turhaa. Tiedät itsekin, mikä vaivaa ja mitä lääkettä haet apteekista. Mulla murtui viime kesänä nilkka. On murtunut ennenkin. Söin Buranaa 2 viikkoa ja kun ei auttanut, menin lääkäriin. Otettiin röntgenkuva. Lääkäri sanoi, että nilkka murtunut ja käski ottaa Buranaa. Täysin turha käynti.
Sen jälkeen kun ravasin puoli vuosikymmentä terapiassa ja psykiatrilla en ole halunnut puhua omista asioistani enää kellekään. En tuolloinkaan kyennyt hoidattamaan mitään fyysistä, koska en olisi kestänyt enää yhtäkään ylimääräistä mites sun mielenterveys -kysymystä yhdeltäkään lääkäriltä. Nyt kun olen saanut nauttia yksityisyydestäni ja saanut pitää lippaan suljettuna, kynnys tehdä mitään vanhat haavat avaavaa on todella korkea.
Miten sinne pääsee?
Oli selvä korvatulehdus. Yritin saada lääkäriaikaa, mutta kuulemma aikuisilta se paranee itsestään, ei saanut lääkäriä.
Oli jalkoihin ilmestynyt ihme kovia mustelmia ilman syytä. Ei ollut syy saada lääkäriaikaa.
Olin useita kuukausia flunssassa ja nukuin istuma-asennossa että saisin yskältä nukuttua. Ei syytä lääkärille. Öisin myös hikoilin ihan hulluna, päivisin oli kuumetta. Semmoista se kohta vaihdevuosissa olevan elämä on.
Neuvolalääkärin kautta pääsi verikokeisiin ja sitten kiireenvilkkaa veritautien osastolle.
Vierailija kirjoitti:
Minä olisin onnellinen jos ikäiseni naislääkäri tunnustelisi eturauhasen.
Minä taas en tykkää maata kyljellään takapuoli paljaana kun se nainen tutkii.
Naislääkäri