Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi jotkut ihmiset välttelevät lääkärissä käyntiä?

Vierailija
21.04.2025 |

Olettaen että kyseessä ei siis ole taloudelliset syyt, vaan ihan vaan että ei mennä sinne lääkäriin vaikka olisi selviä oireita? Onko kyseessä joku pelko että siellä todetaan vakava sairaus? Eikö ole parempi että se todetaan ajoissa kuin liian myöhään? En ymmärrä. 

Kommentit (96)

Vierailija
61/96 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen alkanut inhoaan myös työterveys tarkastuksia. Hoitaja valittaa alkoholin käytöstä. Vaikka en ole enää vuosiin juonut kuin saunakaljat lauantaisin eli 3-4 tölkkiä. Lääkäri taas haluaa tutkia aina eturauhasen. Tämä alkoi 40- vuotiaana.

Viikottain 3-4 tölkkiä on kyllä aika paljon... 

Samaa mieltä se työterveys hoitaja on. Pahinta on silti tuo eturauhas tutkimus.

Vierailija
62/96 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi kävisin eikö se riitä että joukossamme on niitä niinsanottuja ammattivalittajia alken ,tikku sormessa,kuume, lusperi saikuttajat ym . paskaa ei ole ihme että jonot kasvaa ja sinne oikeasti kipeät ihmiset eivät enää  pääse.

Kysymys varmaan olikin että miksi ne oikeasti kipeät välttelevät siellä käyntiä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/96 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska kukaan lääkäri ei ota tosissaan. Ei sinua mikään vaivaa. Hyvää jatkoa. Ja antavat pillereitä tai kipugeeliä. Ja koko vastaanoton ajan tuijottavat näyttöä 

Mitä ihmettä, saako joku pillereitä ja vielä kipugeeliäkin? 😮

Yleensä se on vaan se käsky ottaa buranaa ja Panadolia maksimiannostuksella ja tulla parin viikon päästä uudestaan jos ei helpota.

No itsestäni tässä nyt puhuin, jos menisin näyttämään kohta 3 vuotta turvoksissa ja kipeänä ollutta polvea, niin kipugeeliä ja panadolia eli niitä fucking pillereitä todennäköisesti saisin. Ja todennäköisesti myös vähättelyä päälle!

Vierailija
64/96 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen alkanut inhoaan myös työterveys tarkastuksia. Hoitaja valittaa alkoholin käytöstä. Vaikka en ole enää vuosiin juonut kuin saunakaljat lauantaisin eli 3-4 tölkkiä. Lääkäri taas haluaa tutkia aina eturauhasen. Tämä alkoi 40- vuotiaana.

Onko eturauhasen tutkiminen fyysisesti kivuliasta?

Vierailija
65/96 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väsyneet sairaat ihmiset lannistuvat, kun pitäisi taas selittää uudelle lääkärille samat asiat tuhannen kerran uudelleen. Alkaa tehdä mieli kuolla pois, että pääsee eroon kafkamaisesta pellejärjestelmästä.

Vierailija
66/96 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole kivuliasta. On vain mielestäni turhaa ja noloa. Silti lääkärini haluaa sen tehdä.

Vierailija
67/96 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi kävisin eikö se riitä että joukossamme on niitä niinsanottuja ammattivalittajia alken ,tikku sormessa,kuume, lusperi saikuttajat ym . paskaa ei ole ihme että jonot kasvaa ja sinne oikeasti kipeät ihmiset eivät enää  pääse.

Kysymys varmaan olikin että miksi ne oikeasti kipeät välttelevät siellä käyntiä. 

Joo näillä saikuttajilla onkin aina oireita ,se luulotauti ei sitä lievitä.

Vierailija
68/96 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omakohtainen kokomeus nykyaikaisestä lääkäri käynnistä.

Minulla lähti olkapää sijoiltaa pari kertaan ja kun menin lääkäriin niin ensinnäkin paikalle tarvittiin tulkki kun lääkäri ei osannut suomea eikä englantia ja kun se aikansa väänteli minun olkapäätä niin tulkin välityksellä se sanoi että ei olkapäässä ole mitään vikaa niin jouduin sanomaan että en tahtoisi neuvoa lääkäriä työssään mutta se on tämä toinen VASEN olkapää mikä on kipeä kun se väänteli ja käänteli oikeaa olkapäätä.

Toinen tapaus oli kun kaatusin lumilaudalla ja ranne kipeytyi todella paljon ja kun se lääkäri ei nähnyt röntgenissä mitään niin totesi huonolla suomella että sinulla olla murtuma joka ilmene viikon päästä ja totuus oli että ranteen luut oli  pois paikoiltaan.

Vierailija
69/96 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesäkuussa kun kävin terveyskeskuksessa. Niin ulkomainen lääkäri juosten kusten hoitaen sanoi minulla olevan nivelrikko. Ja sitä ei kuulema voi mitenkään hoitaa. 

Vierailija
70/96 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkärit ei kuuntele eikä auta. Viimeksi pari viikkoa sitten oli pakko mennä päiväkirurgiaan ja tekivät vakavan hoitovirheen ja määräsivät lääkkeitä, joilla olisi henki lähtenyt. Läheltä liippasi. Ja sitten, kun apua soittaa tuollaisessa tilanteessa, niin kukaan ei ota vastuuta.

Vierailija
71/96 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huvipuistohullu kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lääkäriin mennään vasta sitte, ku on pää kainalos 😎

Sä trolli et ole yhtään hauska!

Kumpikohan meistä taas olikaan se trolli 🤔 ja mikä täs pitäis olla hauskaa? 

No olisikohan nyt kuitenkin varmaan se jonka nimessä on kirjaimellisesti HULLU vai mitä nyt taas?

Mä oon hullu, minkäs teet? Jopa rakkaani puhelimessa 😃 

Moderaattorikin on mun kanssa samaa mieltä: sun viestit poistuu!

Vierailija
72/96 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttepä kummallisilla lääkäreillä. Minun vaivojani ei ole koskaan vähätelty lääkärissä tai alettu syytellä mistään.

Vierailija
73/96 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen huomannut, että lääkäriin kannattaa mennä vasta sitten, kun ei voi nukkua, syödä tai liikkua ollenkaan. Lääkkeet pilaavat sisäelimet, kehon tasapainon ja mielenterveyden. Mitä muita hoitovaihtoehtoja lääkärillä on antaa lääkehoidon lisäksi? Leikkaus. Ja kuka haluaa leikkaukseen?

Lääketiede on hyvin hyvin kapea. On monia asioita, joita ei voi tutkia tai ei ole vielä tutkittu. 

Todellinen parantuminen on itsensä hyväksymistä, kaiken anteeksiantamista, elämistä tässä hetkessä, luottamusta elämän kannatteluun, epätäydellisyyden hyväksymistä täydellisenä.

Ihmisen kokonaisvaltaista hyvinvointia ei tämä yhteiskunta huomioi. Elämänmeno on niin kiireellistä, yhtä oravanpyörää, jossa ei nähdä tärkeänä pysähtyä itsensä ja lähestensä äärelle. Aika menee sähkölaitteiden parissa, ja pinnallisiin asioihin keskittymisessä. 

Olemme hukassa.

Vierailija
74/96 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole kivuliasta. On vain mielestäni turhaa ja noloa. Silti lääkärini haluaa sen tehdä.

Oletko kyseenalaistanut tuon, ja vihjannut esim. että kyseessä voisi olla seksuaalinen hyväksikäyttö. Olen samaa ikäluokkaa ja edes urologilla ei eturauhasta testailtu kun vaiva oli muu, ja siellä se toisaalta olisi tehty ultraäänellä.

Vierailija
75/96 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko kyseenalaistanut tuon, ja vihjannut esim. että kyseessä voisi olla seksuaalinen hyväksikäyttö. Olen samaa ikäluokkaa ja edes urologilla ei eturauhasta testailtu kun vaiva oli muu, ja siellä se toisaalta olisi tehty ultraäänellä.

Olen kyseenalaistanut. Työterveys lääkäri on suunnilleen samanikäinen kuin minä. Alkoi tutkimaan eturauhasen kun olin 40. Hän on vaan sanonut että tuossa iässä se on ihan hyvä varmuuden vuoksi tunnustella. En minä usko seksuaaliseen hyväksi käyttöön ei lääkäri ole yhtään sen oloinen. En vain itse pidä siitä tutkimuksesta.

Vierailija
76/96 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halua kuulla, mikä kaikki on pielessä, kun en kuitenkaan jaksa sitä korjata. Saapahan mädäntyä kämppäänsä vähemmällä stressillä.

Vierailija
77/96 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kyseenalaistanut. Työterveys lääkäri on suunnilleen samanikäinen kuin minä. Alkoi tutkimaan eturauhasen kun olin 40. Hän on vaan sanonut että tuossa iässä se on ihan hyvä varmuuden vuoksi tunnustella. En minä usko seksuaaliseen hyväksi käyttöön ei lääkäri ole yhtään sen oloinen. En vain itse pidä siitä tutkimuksesta.

Aina voi vaihtaa myös sen työterveyslääkärin, ainakaan itsellä ei koskaan ole ollut pakotettu yhdelle lääkärille vai voi valita muunkin jos haluaa, vaikka on yksi oletus. Tuo nimetty vain joitain asioita sitten byrokratian takia päättää vaikka olisi toisella lääkärillä. Voit suoraan sanoa aikaa varatessa ettet luota lääkäriisi ja mielestäsi hän tekee asioita vastoin tahtoasi.

Vierailija
78/96 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työterveyshuolto on kunnan TK ssa eli kyllä tuo ainoa työterveys lääkäri ja hoitaja siellä on?

Vierailija
79/96 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko lääkäri mies vai nainen?

Vierailija
80/96 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

ai että.. Miksi!?

oletko sitten itse ikinä käynyt sellaisessa..

paikassa?

nonii..

JUSTsiksi!  Että huh..sano.