Miksi jotkut ihmiset välttelevät lääkärissä käyntiä?
Olettaen että kyseessä ei siis ole taloudelliset syyt, vaan ihan vaan että ei mennä sinne lääkäriin vaikka olisi selviä oireita? Onko kyseessä joku pelko että siellä todetaan vakava sairaus? Eikö ole parempi että se todetaan ajoissa kuin liian myöhään? En ymmärrä.
Kommentit (96)
No se kun on usein "ei tarpeeksi sairas" heidän mielestään ja saa vaan "ei oota" kipuihin ja muihin pulmiin. Menen vasta sitten kun olen sen verran huonossa kunnossa että eivät voi olla huomioimatta minua.
Julkiselta ei saa apua nykyään. Eivät usko kaikkia. Palvelut rajattu. Sama hammashoidossa.
Olet aina yksin syyllinen kaikkiin vaivoihisi jos et ole suorittanut 100% lääkärin kulloinkin keksimiä ehtoja, ruokavaliota ja kunto-ohjelmaa. Pie kippeenäs, mittees teit niin tai et tehnyt noin. Ai niin, ja lopuksi, kuuntele tarkkaan: Haista paska!
Kanta ja sinne kirjailu ahdistaa. Haluan itse päättää kuka voi minun tietojani lukea.
Vierailija kirjoitti:
Soitat lääkäriin ja saat ajan klo 12.00. Istut ja odotat vielä klo 18.00 ja kuuntelet kuinka jokainen hysteerinen äiti vaatii lapselleen heti välittömästi hoitoa ja tutkimuksia kun meidän Jani-petterilla tai maija-liisalla on himan nuhaa
Tähän vielä lisättynä se että hoitajat jotka päättää hoitojörjestyksestä on pääsääntöisesti miehiä vihaavia naisia jotka nauttii kun pääsee istuttamaan miestä käyrsimyksessä ja siittä että pääsee pitkittämään sitä kärsimystä
Joitakin kertoja on ollut pakko mennä. Kerran olisin kuollut, jos en olisi mennyt. Joskus taas meni luut poikki ja silloin piti ravata lääkärillä sata kertaa ja sain tarpeekseni pitkäksi aikaa. Lääkärit eivät ole kovin empaattisiakaan ja usein heillä on kiire, niin en viitsi turhan takia käydä, tulee vain ikävä fiilis itselle.
Vierailija kirjoitti:
Eihän sinne saa nykyään edes aikoja...
Niin, sinne ei saa aikoja, koska Ap:n tapaiset luulosairaat ovat varanneet ajat pienestäkin nenän valumisesta. Oikeasti sairaat eivät sitten saakaan aikoja, jopa kuolevat hoitojonoihin.
Vierailija kirjoitti:
Koska kukaan lääkäri ei ota tosissaan. Ei sinua mikään vaivaa. Hyvää jatkoa. Ja antavat pillereitä tai kipugeeliä. Ja koko vastaanoton ajan tuijottavat näyttöä
Mitä ihmettä, saako joku pillereitä ja vielä kipugeeliäkin? 😮
Yleensä se on vaan se käsky ottaa buranaa ja Panadolia maksimiannostuksella ja tulla parin viikon päästä uudestaan jos ei helpota.
Vierailija kirjoitti:
Olen alkanut inhoaan myös työterveys tarkastuksia. Hoitaja valittaa alkoholin käytöstä. Vaikka en ole enää vuosiin juonut kuin saunakaljat lauantaisin eli 3-4 tölkkiä. Lääkäri taas haluaa tutkia aina eturauhasen. Tämä alkoi 40- vuotiaana.
Viikottain 3-4 tölkkiä on kyllä aika paljon...
En viitsi käydä, jos ei ole akuuttia hätää. Minulle määrättiin verenpainelääkkeet joitakin vuosia sitten. Sen jälkeen oli verenpaineet usein niin alhaalla että pyörrytti. Kun lopulta kuukausien jonottamisen jälkeen pääsin kertomaan lääkärille tästä, hän sanoi, että puolitetaan annostus. Otin sitten niitä puolikkaita pillereitä ja totesin, että hitot. Joka lääkkeellä on oma terapeuttinen leveys ja mitä iloa siitä on, jos ottaa pienemmän määrän kuin millä lääke on todettu vaikuttavaksi.
Huvipuistohullu kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lääkäriin mennään vasta sitte, ku on pää kainalos 😎
Sä trolli et ole yhtään hauska!
Kumpikohan meistä taas olikaan se trolli 🤔 ja mikä täs pitäis olla hauskaa?
No olisikohan nyt kuitenkin varmaan se jonka nimessä on kirjaimellisesti HULLU vai mitä nyt taas?
Huono tai väärä apu tuskin ihmisiä lämmittää. Ammattitaito ja hienotunteisuus. Myös kipu pitää huomioida ettei aiheuta tutkimuksessa stressiä.
Vierailija kirjoitti:
Kanta ja sinne kirjailu ahdistaa. Haluan itse päättää kuka voi minun tietojani lukea.
Eurooppatason uusi EHDS asetus luultavasti kiristää huomattavasti miten tietoja voi jakaa myös suomessa, siellä on paljon suomen lainsäädäntöä tiukempaa sääntelyä niin tietojan jakamisessa, toisiokäyössä kuin korjaamisessakin. Ikävä kyllä menee vuoteen 2029 asti ennenkuin se on oikeasti voimassa, vaikka onkin hyväksytty.
1) Vähättelevä ja arrogantti suhtautuminen kipuihin ja todettuihin sairauksiin.
2) KIelitaito -> lääkärin suomen kielen taito voi olla ns. hyvä, mutta ei ymmärrä vivahteita tai sanajärjestystä. Pitäisi puhua kuin lapselle jne. Tämä varsinkin ta-kandien kohdalla.
3) Syötetään buranat ym, mielipidelääkkeet, psykoosilääkkeet jne. puolipakolla (juu, eihän niitä tarvitse syödä, mutta hakea apteekista ja tarkistaa sivuvaikutukset).
4) Mitä vanhempi, sitä kehnommin kohdellaan (50 - 75 ikäisiä, alle tämän ja yli saavat vielä OK hoitoa)
t. Kaiken kokenut
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lääkäriin mennään vasta sitte, ku on pää kainalos 😎
Sä trolli et ole yhtään hauska!
Kumpikohan meistä taas olikaan se trolli 🤔 ja mikä täs pitäis olla hauskaa?
No olisikohan nyt kuitenkin varmaan se jonka nimessä on kirjaimellisesti HULLU vai mitä nyt taas?
ASIAAN!!
Kun aina toitotetaan et on jonoja ja ihmiset turhaan käy lääkärissä. No, mä en haluu olla kuormittamassa. Meen vasta viime hädässä. Sitte on jo eritt.huonossa jamassa kaikki. Olis pitäny tulla ajoissa!
Miksi kävisin eikö se riitä että joukossamme on niitä niinsanottuja ammattivalittajia alken ,tikku sormessa,kuume, lusperi saikuttajat ym . paskaa ei ole ihme että jonot kasvaa ja sinne oikeasti kipeät ihmiset eivät enää pääse.
Onneksi kukaan ei pakota lääkärille ja työterveyshuoltokin on sellainen, ettei mitään tarkastuksia ole :)
Koska kukaan lääkäri ei ota tosissaan. Ei sinua mikään vaivaa. Hyvää jatkoa. Ja antavat pillereitä tai kipugeeliä. Ja koko vastaanoton ajan tuijottavat näyttöä