Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi suomalaiset miehet pukeutuvat niin huonosti?

Vierailija
21.04.2025 |

Harvoin näkee miehiä puvuissa, korkeintaan joissain juhlissa, joihin on kaivettu ylle se kaapinhajuinen huonostinistuva ja hihansuista nöyhtääntynyt ainoa puku. Edes jakku - housut - paita yhdistelmät eivät näytä hyvältä, ovat väreiltään ja kuoseiltaan yleensä toisiinsa sopimattomat ja huonolaatuiset. Jossain urheilupusakassa sitten kuleksitaan keväät syksyt; jos mies oikein panostaa pukeutumiseensa, niin pusakka saattaa olla kallista merkkiä jaossa logo näkyy isolla (kas kun ei jätetä hintalappua näkyville). Kesällä suomipoika kulkee kamalissa liian lyhyissä shortseissa ja esittelee läskejään.

Sitten ihmettelevät miksi eivät kelpaa. Että miksi ei saa naisia. Mieluiten niitä kauniita ja hyvinpukeutuvia. Kumma juttu.

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa käytännöllisyys on tärkeintä sekä miehillä että naisilla. Suomessa kaikki pukeutuvat ns huonosti verrattuna esim. Länsi-Eurooppaan. 

Vierailija
2/21 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pukua nimenomaan pidetään juhlissa eikä muissa yhteyksissä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on jo mies. Hyvä et pukeutuu miten pukeutuu,niin ei muut naiset kattele.

Vierailija
4/21 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

My body, my choice! Miehillä on oikeus pukeutua oman makunsa mukaan, eikä sinulla tai muilla ole oikeutta heitä siitä arvostella. 

Vierailija
5/21 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska vaimolla ja äidillä on huono maku. Ei miehet niitä vaatteita itse osta. Syyttäkää naiset itseänne.

Vierailija
6/21 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

My body, my choice! Miehillä on oikeus pukeutua oman makunsa mukaan, eikä sinulla tai muilla ole oikeutta heitä siitä arvostella. 

Kehorauha koskee vain ylipainoisia naisia.

Vierailija
7/21 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli lukioaikana yksi tyyppi, joka pukeutui aina pukuun. Ei se saanut tyttöjä toisin kuin urheilupusakkatyypit.

Vierailija
8/21 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunpa pukeutuisivat suomalaisiin perinneasuihin enemmän. En halua nähdä niissä pelkästään akateemisia niittytonttuja, ihan kaikki miehet näyttäis vähintään heti pykälän komeammalta maakuntaliivissä.

Vierailija
9/21 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä oli lukioaikana yksi tyyppi, joka pukeutui aina pukuun. Ei se saanut tyttöjä toisin kuin urheilupusakkatyypit.

Lukiossa miehiä on ainoastaan opettajat.

Vierailija
10/21 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa on neljä vuodenaikaa, joista nykyisin erityisen korostetussa roolissa on pitkä loskasyksy.

Suomessa on juuri ja juuri kolme kaupunkia joissa on isompi keskusta/kantakaupunkialue.

Katso ap vaikka The Crownista miten kuninkaallisetkin pukeutuvat ollessaan landella.

Vierailija
11/21 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kunpa pukeutuisivat suomalaisiin perinneasuihin enemmän. En halua nähdä niissä pelkästään akateemisia niittytonttuja, ihan kaikki miehet näyttäis vähintään heti pykälän komeammalta maakuntaliivissä.

Saamelaisasut on oikeasti hyvännäköisiä mutta nehän taitaa olla kielletty kaikilta paitsi kouralliselta aktivisteja?

Vierailija
12/21 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saamelaisasut on oikeasti hyvännäköisiä mutta nehän taitaa olla kielletty kaikilta paitsi kouralliselta aktivisteja?

Suosittelen ehdottomasti tutustumaan muihinkin, vaikka oman kotipitäjäsi miesten perinneasuun (ja myös naisten), siellä on joko kokonaisia pukuja, tai välillä pelkästään pukujen osia jotka on niin kauniita ettei mitään määrää. Ja toisin kuin kuvitellaan, niitä saa käyttää kuka tahansa mistä tahansa jos siltä tuntuu. Itse menen omassani naimisiin, tosin olen nainen ja se siippa puuttuu.

Vierailija
13/21 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä muotitietoiset ihmiset ovat kaikkein yksinkertaisinta porukkaa.

Vierailija
14/21 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suosittelen ehdottomasti tutustumaan muihinkin, vaikka oman kotipitäjäsi miesten perinneasuun (ja myös naisten), siellä on joko kokonaisia pukuja, tai välillä pelkästään pukujen osia jotka on niin kauniita ettei mitään määrää. Ja toisin kuin kuvitellaan, niitä saa käyttää kuka tahansa mistä tahansa jos siltä tuntuu. Itse menen omassani naimisiin, tosin olen nainen ja se siippa puuttuu.

Eri. Onko näin? Eikö kulttuurillinen omiminen koske muitakin perinnepukuja kuin saamelaisten? En ainakaan itse uskalla ottaa riskiä siitä. Kyllä kansallispukua käyttävän tulee olla todistettavasti vähintään kolmannen polven maakuntalainen.

Vierailija
15/21 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nämä muotitietoiset ihmiset ovat kaikkein yksinkertaisinta porukkaa.

Muoti ja tyylikäs pukeutuminen ovat kaksi eri asiaa.

Vierailija
16/21 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska suomalaiset pukeutuvat huonosti. Käynti pääkaupunkiseudun kauppakeskuksissa havainnollistaa, että pukeutumiseen ei panosteta eikä hallita. Mukavaa ja joustavaa (ja usein kauhtunutta) hyvin istuvan sijasta. Ennen täti-ihmisetkin kulkivat edustavissa tätipuseroissa, nyt virttyneissä tunikoissa.

Vierailija
17/21 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska suomalaiset pukeutuvat huonosti. Käynti pääkaupunkiseudun kauppakeskuksissa havainnollistaa, että pukeutumiseen ei panosteta eikä hallita. Mukavaa ja joustavaa (ja usein kauhtunutta) hyvin istuvan sijasta. Ennen täti-ihmisetkin kulkivat edustavissa tätipuseroissa, nyt virttyneissä tunikoissa.

Itse ainakin panostan siihen, että vaatteni ovat mukavia ja joustavia.

Vierailija
18/21 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rumathan ne vaatteilla koreilee

M56

Vierailija
19/21 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse ainakin panostan siihen, että vaatteni ovat mukavia ja joustavia.

Vaatteet voivat olla mukavia ja kauniita. Liian kittanat vaatteet ovat epämukavat, mutta oman kokoiset ja hyvin istuvat vaatteet ovat mukavat ja tyylikkäät. Sporttisetkin vaatteet voivat olla tyylikkäät, jos ne ovat laadukkaat, hyvin istuvat, eivätkä kulahtaneet. Mutta ei niitä koko ajan tarvitsisi käyttää.

Vierailija
20/21 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eri. Onko näin? Eik

Mitä ihmettä tätä asiaa arastellaan? Ei ne pyhiä ole vaikka jotkut saamelaiset onkin antaneet sen kuvan että omansa vähintään tempaistaan päälle suoraan taivaasta. Suomalainen saa käyttää suomalaista asua jos silmää miellyttää. Harvalla tietty on rohkeutta pukeutua johonkin muuhun kuin hellyhanseniin. Minä ainakin nauraisin leveästi jos joku kieltäisi asun käytön, eikä kukaan todellakaan kiellä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi yhdeksän