Voiko yleislääkäri määrätä vaihdevuosiin lääkkeitä
Kommentit (8)
Kyllä voi. Julkisella puolella homman hoitaa nimenomaan yleislääkäri. Yksityisellä puolella ei yleislääkäri välttämättä määrää hoitoa vaan ohjaa gynelle.
Oikeastiko ei yksityisellä yleislääkäri kirjoita vaihdevuosikorvaushoitoa?
Muistan kun olin teini-iässä sisarussarjamme vanhin ja äidillä alkoi vaihdevuodet. Hän kiukutteli minulle täysin mitättömästä asiasta, olisikohan ollut huoneeni siivoamisesta tai jostain ja kun sanoin jotain vastaan niin isä vei minut autotalliin ja pieksi siniseksi auton akkukaapeleilla
Vierailija kirjoitti:
Oikeastiko ei yksityisellä yleislääkäri kirjoita vaihdevuosikorvaushoitoa?
Eiköhän täydy tehdä ensin gynekologinen tutkimus+papa koe + ultraääni ja verikokeet ja niiden perusteella hormonikorvaushoito aloitetaan. Todennäköisesti ohjaa sinut gynelle.
Yleislääkärillä ei ole sitä tietoa ja osaamista mitä gynellä on. On huomattu.
Voi, sekä miesten että naisten vaihevuosiin. Mutta jos käyt yksityisellä, niin "mielellään" kirjoittavat lähetteen saman lafkan urologeille/gyneille..
Vierailija kirjoitti:
Voi, sekä miesten että naisten vaihevuosiin. Mutta jos käyt yksityisellä, niin "mielellään" kirjoittavat lähetteen saman lafkan urologeille/gyneille..
Joo Kimalaisessa jos käy vatsavaivojen vuoksi, niin jo on kohta lähete työpsykologille, ultraan, fysioterapiaan ja kaksi seuranta-aikaa työterveyslääkärille.. ja iso verenkuva. Kiva kun välittään, mutta ei mun tuönantajan kuulu turhista tutkimuksista maksaa.
Juuri tämän vuoksi olenkin varannut ajan julkiselta puolelta vaihdevuosivaivoihini.
Up