Käytännössä jokainen ylivekaantuminen on henkilön omaa holtitonta rahankäyttöä
Entäs sitten kun lainat kaatuu päälle? Siinä vaiheessa joudutte joka tapauksessa elämään kädestä suuhun. Olisitte voineet tehdä saman jo aiemmin ilman lainoja, niin olisitte ainakin välttäneet velkahelvetin. Nyt teidän elämäntilanteenne ei ole yhtään parempi ja lisänä vain jättivelat niskassa.
Kommentit (30)
Minä en oikeastaan edes tajua miten ihminen voi menettää luottotiedot tai ylivelkaantua.
Jos ottaa asuntolainan tai vaikka nyt sen autolainan, työt jos lähtee alta tai tulot tippuu niin eikö sitten se asunto tai auto pidä myydä pois?
Vierailija kirjoitti:
Aloittaja ei ole koskaan kuullut takauksista, työttömyydestä, sairastumisesta, konkurssista, tulipalosta tai mistään muustakaan velkaantumiseen johtavasta. Konkurssi ei ole välttämättä oma vaan jonkun sellaisen, jolta on jäänyt saatavia.
Yritysten kilpailuttaminen on yksi velkaantumista aiheuttava, olipa sitten kyse Kelatakseista, koneyrityksistä tai mistä tahansa kilpailutettavasta toiminnasta. Saat urakan pariksi vuodeksi ja option seuraaville. Sitten kilpailutuksen voittaa joku muu ja siinäpä sitten olet velkoinesi ja kalliine koneinesi ilman työtä ja tuloa.
Kaikkiin noihin OLISI pitänyt varautua JO VELKAA ottaessa. Takauksia EI ANNETA ellei halua ottaa velkaa maksettavakseen. Jos joutuu ulosottoon TAKAUKSEN vuoksi niin on 110% velkaantunut omaa holtittomuuttaan.
Monilla keskituloisillahan se menee juuri näin. Luotetaan vakaaseen työpaikkaan ja urakehitykseen, haalitaan (velkarahalla) valkoisia elefantteja ja sitten kun korttitalo kaatuu, se kaatuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aloittaja ei ole koskaan kuullut takauksista, työttömyydestä, sairastumisesta, konkurssista, tulipalosta tai mistään muustakaan velkaantumiseen johtavasta. Konkurssi ei ole välttämättä oma vaan jonkun sellaisen, jolta on jäänyt saatavia.
Yritysten kilpailuttaminen on yksi velkaantumista aiheuttava, olipa sitten kyse Kelatakseista, koneyrityksistä tai mistä tahansa kilpailutettavasta toiminnasta. Saat urakan pariksi vuodeksi ja option seuraaville. Sitten kilpailutuksen voittaa joku muu ja siinäpä sitten olet velkoinesi ja kalliine koneinesi ilman työtä ja tuloa.
Kaikkiin noihin OLISI pitänyt varautua JO VELKAA ottaessa. Takauksia EI ANNETA ellei halua ottaa velkaa maksettavakseen. Jos joutuu ulosottoon TAKAUKSEN vuoksi niin on 110% velkaantunut omaa holtittomuuttaan.
Eivät he kaikki ole itse velkaa ottaneet. On jäänyt maksamatta sairaalalaskuja , on jättänyt joku asiakas laskut maksamatta ja niin on ollut pakko jättää omia laskuja maksamatta.
Kaikki velat eivät ole itse otettuja lainoja. Tätä ei näköjään kaikki ymmärrä.
Vierailija kirjoitti:
No, eihän se sen huonompikaan ole.
Kenelle tahansa voi käydä sillä tavalla, että putoaa köyhyyteen. Tiedä sitten onko sillä siinä kohtaa edes väliä, että onko velkaa vai ei.
No onhan sillä eroa:D Jos sulla on velkaa, etkä pysty sitä maksmaan ja korot juoksee koko ajan, on ihan erilaista miettiä tulevaisuutta, kuin jos vaan on köyhä. Kyllä velattoman köyhän on huomattavasti helpompi nousta pois köyhyydestä, kuin köyhän, jolla on velat niskassa.
Ei tarvita, kuin työpaikka ja velaton köyhä ei enää ole köyhä.
Ei ne suuret tulot, vaan pienet menot on edelleen se menestymisen salaisuus. Vaikka tienaat/saat rahaa kuinka ja et osaa sitä käyttää, niin aina olet pa.
Ja jos otat kulutusluottoja jonkun ostamiseen, johon sulla ei nyt ole varaa, niin miten kuvittelet, että sulla on sitten hetken päästä vara/rahaa maksaa sekä korot, että se velka pois?
Järkevämpää on säästää tarvitsemansa summa ja ostaa tavara vasta sitten. Säästyy koroilta. Velaksi ostettu tavara tulee aina paljon, paljon kalliimmaksi, kuin käteisellä ostettu.
Asunto ja auto on oikeataan ainoat asiat joihin kannataa ottaa lainaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eivät he kaikki ole
Ai eivät ole käyneet ITSE sairaalassa mutta saavat sairaalalaskuja. Kyllä se on ihan omaa kulutusta sekin.
Vierailija kirjoitti:
Minä en oikeastaan edes tajua miten ihminen voi menettää luottotiedot tai ylivelkaantua.
Jos ottaa asuntolainan tai vaikka nyt sen autolainan, työt jos lähtee alta tai tulot tippuu niin eikö sitten se asunto tai auto pidä myydä pois?
Tätä samaa ihmettelen itsekin. Miksi kenenkään pitäisi ottaa muuta lainaa kuin asuntolainaa? Jos ei ole rahaa ostaa sitä hienoa mekkoa/sohvaa/hilavitkutinta säästöillä niin sitten ei osteta. Ja jos se on pakko saada niin sitten säästetään ensin ja sitten vasta ostetaan. Autolainakin on vähän niin ja näin, olen periaatteessa sitä mieltä, että sekin on turha. Auton kulut on kuitenkin isot eikä lopu siihen lainanlyhennykseen, joten persaukisen kannattaa tarkkaan punnita, onko varaa koko autoon.
Olin itsekin vuosia pienituloinen eikä kertaakaan tarvinnut turvautua mihinkään lainoihin. Monethan syyttää lainoistaan pieniä tuloja, mutta ei se niin mene. Se on elettävä omien tulojen mukaan ja jos ei omila tuloillaan kaikkea saa, niin se on sitten voi voi. Jos pikavippikierteeseen lähtee, niin siinä käy nopeasti huonosti.
Tai harhaan omasta korvaamattomuudesta. Että MINÄ en joudu työttömäksi.
Vierailija kirjoitti:
Monilla keskituloisillahan se menee juuri näin. Luotetaan vakaaseen työpaikkaan ja urakehitykseen, haalitaan (velkarahalla) valkoisia elefantteja ja sitten kun korttitalo kaatuu, se kaatuu.
Se on niille ihan oikein.
No kuka sen ylikireän velkavivun on ottanut?
Kyllä tuo on vain ja ainoastaan sen velkavivun ottajan vika eikä palveluntarjoajan.