Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suhtaudutko rennosti kerrostalossa tai rivitalossa kuuluviin musiikin ja tv ääniin?

Vierailija
20.04.2025 |

Jos ne tapahtuu päiväsaikaan ja esimerkiksi puoltoista tuntia. Musiikkia harvemmin, ehkä noin 2-3 kertaa kuukaudessa. 

Kommentit (39)

Vierailija
1/39 |
20.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan normaalia

Vierailija
2/39 |
20.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, mutta siksi olenkin jo asunut yli 20v omassa talossa maalla ilman naapureita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/39 |
20.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunhan ei kuulu hiljaisuuden aikana tai tuntikausia kerrallaan. Jos on valinnut asua kerrostalossa, ei voi olettaa täydellistä hiljaisuutta. Jos haluaa hiljaisuutta on vapaa muuttamaan omakotitaloon. 

Vierailija
4/39 |
20.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähäinen taustaääni ei häiritse, mutta jos volyymi on häiritsevä, ilmoitan siitä melun lähteelle. En halua erottaa esimerkiksi laulun sanoja tai uutisten sisältöä rakenteiden läpi. Jos joku haluaa kuunnella niin kovalla, käyttäköön kuulokkeita.

Vierailija
5/39 |
20.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vähäinen taustaääni ei häiritse, mutta jos volyymi on häiritsevä, ilmoitan siitä melun lähteelle. En halua erottaa esimerkiksi laulun sanoja tai uutisten sisältöä rakenteiden läpi. Jos joku haluaa kuunnella niin kovalla, käyttäköön kuulokkeita.

Kaikki ei pysty käyttämään kuulokkeita, mulla ainakin tinnitus muuttuu kuulokkeita käyttäessä sirkkelimäiseksi ääneksi. Tiedät myös varmaan että kovalla ei tarvitse kuunnella, kun kerrostaloissa ja rivitaloissa on yleensä huonot äänieristeet. Kuuluu muutkin elämisen äänet läpi. Toivon että paikka ois jossain myös minunlaisille, jos ei ole varaa omaa taloa ostaa 

Vierailija
6/39 |
20.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin aivan shokissa ja kauhuissani, että mitä nyt tapahtuu. Normaalisti ei kuulu tasan mitään naapureista.

Vierailija
7/39 |
20.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on semmoinen outo tilanne naapurien kanssa, että he sanovat ettei häiritse, mutta kuitenkin kostokolistelevat ja paiskovat ovea, tämä alkaa aina silloin kun koitan nauttia ohjelmista, joten tajuan kyllä että mieltä osoitetaan.. vaikka oon tosiaan rajoittanut ohjelmien kuuntelemista puoleentoista tuntiin päivässä ja yleensä tämä tapahtuu 18:00-19:30 välisenä aikana. Ilmeisesti mitään ei saisi kuulua naapuriin :( toivon että voisivat puhua totta niin tilaisin remonttimiehen tekemään huoneeseen paremmat äänieristykset jolloin mitään ei kuulu läpi! Kumpa voisin kuunnella kuulokkeilla, äänenlaatu on niillä yleensä parempi ja kuuntelinkin pitkään, mutta en mahda mitään kun tinnitus muuttuu niitä käyttäessä nykyään sietämättömäksi

Vierailija
8/39 |
20.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa nauhoitat ohjelmat ja kuuntelet ne sopivampaan aikaan?

Vierailija
9/39 |
20.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tabletiltahan voi katsoa vaikka ulkosalla, kun säätkin lämpenee.

Vierailija
10/39 |
20.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on semmoinen outo tilanne naapurien kanssa, että he sanovat ettei häiritse, mutta kuitenkin kostokolistelevat ja paiskovat ovea, tämä alkaa aina silloin kun koitan nauttia ohjelmista, joten tajuan kyllä että mieltä osoitetaan.. vaikka oon tosiaan rajoittanut ohjelmien kuuntelemista puoleentoista tuntiin päivässä ja yleensä tämä tapahtuu 18:00-19:30 välisenä aikana. Ilmeisesti mitään ei saisi kuulua naapuriin :( toivon että voisivat puhua totta niin tilaisin remonttimiehen tekemään huoneeseen paremmat äänieristykset jolloin mitään ei kuulu läpi! Kumpa voisin kuunnella kuulokkeilla, äänenlaatu on niillä yleensä parempi ja kuuntelinkin pitkään, mutta en mahda mitään kun tinnitus muuttuu niitä käyttäessä nykyään sietämättömäksi

No puolentoista tunnin telkkarin katselu iltaisin normaalivolyymilla ei pitäis häiritä ketään. Joissain taloissa on kyllä ihan olemattomat äänieristykset ja normaalipuheestakin kuuluu sanat selvästi läpi. Mutta eihän siitä mitään tule, jos ei muka saa telkkariakaan katsoa kotona rauhassa.

Vierailija
11/39 |
20.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jospa nauhoitat ohjelmat ja kuuntelet ne sopivampaan aikaan?

Just laitoin tuossa, että oon kysynyt naapureilta että milloin vähiten häiritsisi... ei mulla oo kuin yhdet seinänaapurit, pariskunta. Aikaisemmin oli askeläänet portaissa ongelma, KERRAN kun tein lumitöitä 22-23 välille, pesukoneen ääni on ärsyttänyt myös heitä 18-20 välille. Jos ihmistä ärsyttää jokin, miksi hän ei voi pitää sitä omana tietonaan, heti pitää olla antamassa takaisin ja kostaa

Puhelimeen puhumisen kestävät just ja just, kunhan sitä tapahtuu harvoin. Kun puhelimeen kilahtaa viesti tai mikro kilahtaa, se ei myöskään haittaa niinkään. Mutta auta armias jos ääni toistuu joltakin laitteelta, kuuntelen ystävän laittamia whatsapp ääniviestejä tai kuuntelen ohjelmia tai musiikkia ilman kuulokkeita päiväsaikaan niin he alkavat oirehtimaan 

Vierailija
12/39 |
20.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos taloyhtiössä on useampi huonokuuloinen vanhus, jotka huudattavat täysillä televisiota niin vaikea siinä on olla häiriintymättä. Mikä siinä kuulolaitteen hankkimisessa on niin vaikeaa? Tietääkseni kuulotutkimuksia tehdään julkisessa terveydenhuollossakin ja kuulolaitteet saa sieltä käyttöönsä ihan ilmaiseksi.

Vierailija
13/39 |
20.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No puolentoista tunnin telkkarin katselu iltaisin normaalivolyymilla ei pitäis häiritä ketään. Joissain taloissa on kyllä ihan olem

No tätä mieltä minäkin olen. Kun elän siivosti ja haluan puolentoista tunnin ajan päivässä telkkaria katsella kohtuullisella volyymilla, niin ei luulis olevan ongelma. Minusta ei oo mitään muuta valitettavaa kuin tuo telkkarin katselu ja harvakseltaan musiikin kuuntelu. En biletä tms. Mutta ei, minä olen naapurin mielestä aivan kamala ihminen ja teen jotain kahta kauheampaa maata mullistavaa kun en voi kuulokkeita käyttää enää 

Haluaisin jopa enemmän kahtoo ohjelmia, mutta naapurin takia olen rajoittanut sen puoleentoista tuntiin joka päivä. 

Vierailija
14/39 |
20.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos taloyhtiössä on useampi huonokuuloinen vanhus, jotka huudattavat täysillä televisiota niin vaikea siinä on olla häiriintymättä. Mikä siinä kuulolaitteen hankkimisessa on niin vaikeaa? Tietääkseni kuulotutkimuksia tehdään julkisessa terveydenhuollossakin ja kuulolaitteet saa sieltä käyttöönsä ihan ilmaiseksi.

Asun rivitalon päätyasunnossa ja ei tarvitse huudattaa, kun kaikki kuuluu läpi. Esimerkiksi naapurien koiran haukkuminen kuulostaa kuin se tapahtuisi mun asunnon puolella 

Vierailija
15/39 |
20.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normaaleja elämisen ääniä, ei pitäisi kenenkään valittaa. 

Vierailija
16/39 |
20.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaimea musiikki ei satunnaisesti haittaisi, mutta alkaisi haitata, jos se olisi päivittäistä ja tuntikaupalla tapahtuu. Oikein kovaäänistä jumputusta en sietäisi edes päiväsaikaan kovin kauaa. Mutta meillä onkin hyvä äänieristys, harvoin naapureista kuuluu yhtään mitään.

Vierailija
17/39 |
20.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Raivostuttavia. Onneksi aika hiljaisella vain kuuluu ja ehkä kylppärissä, kun metalli kantaa ääntä sinne ilmeisesti putkisto tms. Naapurin piano sen sijaan kuuluu hyvin.

Vierailija
18/39 |
20.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin mitä liikkuu oikeasti naapurieni päässä:

- kun muutin tähän ja keskustelin normaalisti whatsapp ääniviesteillä ystäväni kanssa, niin naapuri alkoi poraamaan seinään.

- kun menin suihkuun klo 22 jälkeen, tuli soittamaan ovikelloa, koska myöhään suihkussa käyminen häiritsi.

- on hermoillut kun ulkoa kuuluu lapsien kovaäänistä puhetta ja kirkumista, myöskin mun pesukoneen ääni häiritsi klo 18-20

- erityisesti sekoaa pää jos kuuntelen tv-ohjelmii tai musiikkia päiväsaikaan ilman kuulokkeita

- KERRAN tein lumitöitä 22-23 välille, naapuri tiputti painot? täysillä lattiaan ja jymähdys kuului ulkona saakka!!! 

Vierailija
19/39 |
20.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En koskaan oppinut suhtautumaan.Nyt saa rauhassa asua omassa talossa perukassa.

Vierailija
20/39 |
20.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En. Raivostuttavia. Onneksi aika hiljaisella vain kuuluu ja ehkä kylppärissä, kun metalli kantaa ääntä sinne ilmeisesti putkisto tms. Naapurin piano sen sijaan kuuluu hyvin.

Pianoa mulla ei tulis mieleen ees hommata kerrostaloon tai rivitaloon, eikä rumpuja, eikä subbareita tai kotiteatteria. Ohjelmat kuuntelen normaalisti tv:stä huudattamatta ja musiikit läppäriltä huudattamatta, molemmat päiväsaikaan ja tosiaan korkeintaan maksimissaan puoltoista tuntia. Musiikkia vain 2-3 kertaa kuukaudessa

Ilmeisesti naapurini olettaa että teen tahallaan sen etten kuulokkeita käytä, kun lähes kaikki kulkee nykyään luurit päässä, vaikka oon kertonut kyllä syyn miks en voi. Silti olen hirviö ja naapurin mielestä melusaaste

Mulla on aika rento suhtautuminen ääniin. Jos nyt joku vaikka pianon hommaisi kerrostaloon tai rivariin ja soittaa sitä vaikka 1-3 kertaa kuukaudessa max 30 minuutin ajan ja soitto ajoittuu 9-20 välille niin olisi sivistynyttä käytöstä , ei haittaa                     

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä neljä