Auton ostaminen rahoitus
Minkälaisella korolla olette ottaneet autolainaa 2025 käytetty/uusi ?
Vähän hirvittää kun 9% luokkaa korko käytettyyn kun uuteen taas saa lähemmäs 0%. Tosin uuden hinta puolittuu 5v sisään..
Kommentit (45)
Älä osta autoa johon sinulla ei ole rahaa. Arvo alenee ja korot juoksevat, voiko typerämpää tapaa olla polttaa rahansa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan autoliikkeillä tälläkin hetkellä korkotarjouksia rahoitukselle tyyliin 1,99 %. Itse aion ottaa leasingin sitten, kun joskus pääsen töihin. En halua omistaa enää ainuttakaan autoa.
Onkos noista leasengeista mitää kokemuksia, kuinka huolettomia oikeasti olevat ? Tuleeko jokaisesta naarmusta lisälasku lopuksi ja kokonaiskulut hirmuiset ?
Leasingiä ei kannata yksityishenkilön ottaa, koska leasingmaksua rasittaa arvonlisävero. Tulee halvemmaksi ostaa auto tavallisella rahoituksella ja halutessaan ottaa siihen lisäksi huolenpitosopimus.
paras tarjous minkä olen nähnyt on 0% todellisella vuosikorolla. Uuteen autoon ja tällä viikolla.
Tämä ei ole google. Otsikkosi on todella outo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan autoliikkeillä tälläkin hetkellä korkotarjouksia rahoitukselle tyyliin 1,99 %. Itse aion ottaa leasingin sitten, kun joskus pääsen töihin. En halua omistaa enää ainuttakaan autoa.
Onkos noista leasengeista mitää kokemuksia, kuinka huolettomia oikeasti olevat ? Tuleeko jokaisesta naarmusta lisälasku lopuksi ja kokonaiskulut hirmuiset ?
Leasingiä ei kannata yksityishenkilön ottaa, koska leasingmaksua rasittaa arvonlisävero. Tulee halvemmaksi ostaa auto tavallisella rahoituksella ja halutessaan ottaa siihen lisäksi huolenpitosopimus.
No nyt sä sekoitat asioita. Yksityisethän maksavat aina alvin, yritykset eivät muuten paitsi työsuhdeliisareista täytyy maksaa.
Me ei olla ikinä otettu mitään autoliikkeen rahoituksia, vaan laina aina pankista. Paljon paremmat ehdot.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No nyt sä sekoitat asioita. Yksityisethän maksavat aina alvin, yritykset eivät muuten paitsi työsuhdeliisareista täytyy maksaa.
En sekoita. Uutta autoa ostettaessa maksetaan tottakai aina autosta itsestään arvonlisävero, kyllä.
Mutta sitten kun mietitään eri rahoitusvaihtoehtoja niin tavalliseen autorahoitukseen ei enää sisälly arvonlisäveroa vaan rahoitettava summa lyhentää auton velkaa kokonaisuudessaan. Jos auton ottaa leasingillä niin vuokraaja joutuu maksamaan leasing-maksun päälle uudestaan arvonlisäveron. Tämä hyödyttää yrityksiä sillä yrityskäyttäjä voi vähentää tuon veron mutta yksityinen ei ja näin ollen leasing tulee yksityiselle kalliimmaksi kuin osamaksurahoitus.
Vierailija kirjoitti:
Olen aina ostanut autot kertamaksulla, tilisiirtona liikkeen tiskillä.
niin minäkin...helppoa ja nopeaa,suosittelen muillekin..uusi auto käteisellä..
Vierailija kirjoitti:
1,49 on tällä hetkellä paras mitä oon nähnyt.
Jos näin on, siinä autoliike antaa kuluttajalle alennusta korkosubvention muodossa.
12 kk korko on nimittäin tällä hetkellä yli kahden prosentin eli erotus tulee jonkun pussista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
1,49 on tällä hetkellä paras mitä oon nähnyt.
Jos näin on, siinä autoliike antaa kuluttajalle alennusta korkosubvention muodossa.
Ei autoliike sitä rahoitusta järjestä vaan tulee aina jostain santanderilta. Kun ei nimenomaan ole myyjän kannalta mikään osamaksu vaan ne saa rahat tilille heti. Ostaja maksaa lyhennykset ja korot rahoitusyhtiölle eikä autokauppiaalle ja rahotusyhtiö on papereissakin omistaja viimeiseen erään asti.
Vierailija kirjoitti:
Älä osta autoa johon sinulla ei ole rahaa. Arvo alenee ja korot juoksevat, voiko typerämpää tapaa olla polttaa rahansa.
Kun auto kulkee niin palkka juoksee. Ilman autoa ei pääsisi työhön. Kaikki ei asu ja tee töitä metroradan varrella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eivät maksa palveluista jotka EIVÄT ole alvin alaisia. Rahoituspalvelut EIVÄT ole ALV:n alaisia mutta Leasing ON.
Vierailija kirjoitti:
Sama juttu. Ei ole varaa maksaa autosta yhtään ylimääräistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käteisellä ostaminen myös auttaa pitämään unelmat ja todellisuuden lähempänä toisiaan. Eli auto on sellainen jonka hankkimiseen on varaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
maksamalla kertamaksulla nimenomaan LUOVUT sen kokoisen pääoman tuotosta ja saat vastineeksi arvoa menettävän rasitteen.
koska autoihin on jostain syystä jopa ilmaisia rahoitusvaihtoehtoja, niin kun edullinen rahoitusvaihtoehto on saatavilla niin siihen kannattaa AINA tarttua ennemmin kuin maksaa se auto kokonaan.
Mä olen aina sen ottanut perstaskusta
Kysyttävää
Noin 1.5%, olisihan tuohon ollut varaa ostaakin kerralla, mutta saan sijoituksille isomman koron niin ei kannata.
Sähköauto on nopea tie köyhyyteen
Osta joku tavallinen yaris ym pitää hintansa. Älä vaan tee sitä virhettä niinkuin monet ja osta sähköautoa niiden hinnat romahtaa kohta