Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Auton ostaminen rahoitus

Vierailija
20.04.2025 |

Minkälaisella korolla olette ottaneet autolainaa 2025 käytetty/uusi ?

Vähän hirvittää kun 9% luokkaa korko käytettyyn kun uuteen taas saa lähemmäs 0%. Tosin uuden hinta puolittuu 5v sisään..

Kommentit (45)

Vierailija
21/45 |
18.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta joku tavallinen yaris ym pitää hintansa. Älä vaan tee sitä virhettä niinkuin monet ja osta sähköautoa niiden hinnat romahtaa kohta

Vierailija
22/45 |
18.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä osta autoa johon sinulla ei ole rahaa. Arvo alenee ja korot juoksevat, voiko typerämpää tapaa olla polttaa rahansa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/45 |
18.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onhan autoliikkeillä tälläkin hetkellä korkotarjouksia rahoitukselle tyyliin 1,99 %. Itse aion ottaa leasingin sitten, kun joskus pääsen töihin. En halua omistaa enää ainuttakaan autoa.

Onkos noista leasengeista mitää kokemuksia, kuinka huolettomia oikeasti olevat ? Tuleeko jokaisesta naarmusta lisälasku lopuksi ja kokonaiskulut hirmuiset ?

Leasingiä ei kannata yksityishenkilön ottaa, koska leasingmaksua rasittaa arvonlisävero. Tulee halvemmaksi ostaa auto tavallisella rahoituksella ja halutessaan ottaa siihen lisäksi huolenpitosopimus.

Vierailija
24/45 |
18.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

paras tarjous minkä olen nähnyt on 0% todellisella vuosikorolla. Uuteen autoon ja tällä viikolla. 

Vierailija
25/45 |
18.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä ei ole google. Otsikkosi on todella outo.

Vierailija
26/45 |
18.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onhan autoliikkeillä tälläkin hetkellä korkotarjouksia rahoitukselle tyyliin 1,99 %. Itse aion ottaa leasingin sitten, kun joskus pääsen töihin. En halua omistaa enää ainuttakaan autoa.

Onkos noista leasengeista mitää kokemuksia, kuinka huolettomia oikeasti olevat ? Tuleeko jokaisesta naarmusta lisälasku lopuksi ja kokonaiskulut hirmuiset ?

Leasingiä ei kannata yksityishenkilön ottaa, koska leasingmaksua rasittaa arvonlisävero. Tulee halvemmaksi ostaa auto tavallisella rahoituksella ja halutessaan ottaa siihen lisäksi huolenpitosopimus.

No nyt sä sekoitat asioita. Yksityisethän maksavat aina alvin, yritykset eivät muuten paitsi työsuhdeliisareista täytyy maksaa.

Vierailija
27/45 |
18.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ei olla ikinä otettu mitään autoliikkeen rahoituksia, vaan laina aina pankista. Paljon paremmat ehdot.

Vierailija
28/45 |
18.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No nyt sä sekoitat asioita. Yksityisethän maksavat aina alvin, yritykset eivät muuten paitsi työsuhdeliisareista täytyy maksaa.

En sekoita. Uutta autoa ostettaessa maksetaan tottakai aina autosta itsestään arvonlisävero, kyllä.

Mutta sitten kun mietitään eri rahoitusvaihtoehtoja niin tavalliseen autorahoitukseen ei enää sisälly arvonlisäveroa vaan rahoitettava summa lyhentää auton velkaa kokonaisuudessaan. Jos auton ottaa leasingillä niin vuokraaja joutuu maksamaan leasing-maksun päälle uudestaan arvonlisäveron. Tämä hyödyttää yrityksiä sillä yrityskäyttäjä voi vähentää tuon veron mutta yksityinen ei ja näin ollen leasing tulee yksityiselle kalliimmaksi kuin osamaksurahoitus.

Vierailija
29/45 |
18.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen aina ostanut autot kertamaksulla, tilisiirtona liikkeen tiskillä.

niin minäkin...helppoa ja nopeaa,suosittelen muillekin..uusi auto käteisellä..

Vierailija
30/45 |
18.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

1,49 on tällä hetkellä paras mitä oon nähnyt.

Jos näin on, siinä autoliike antaa kuluttajalle alennusta korkosubvention muodossa.

12 kk korko on nimittäin tällä hetkellä yli kahden prosentin eli erotus tulee jonkun pussista.

Vierailija
31/45 |
18.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

1,49 on tällä hetkellä paras mitä oon nähnyt.

Jos näin on, siinä autoliike antaa kuluttajalle alennusta korkosubvention muodossa.

Ei autoliike sitä rahoitusta järjestä vaan tulee aina jostain santanderilta. Kun ei nimenomaan ole myyjän kannalta mikään osamaksu vaan ne saa rahat tilille heti. Ostaja maksaa lyhennykset ja korot rahoitusyhtiölle eikä autokauppiaalle ja rahotusyhtiö on papereissakin omistaja viimeiseen erään asti.

Vierailija
32/45 |
18.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä osta autoa johon sinulla ei ole rahaa. Arvo alenee ja korot juoksevat, voiko typerämpää tapaa olla polttaa rahansa. 

Kun auto kulkee niin palkka juoksee. Ilman autoa ei pääsisi työhön. Kaikki ei asu ja tee töitä metroradan varrella.

Vierailija
33/45 |
18.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eivät maksa palveluista jotka EIVÄT ole alvin alaisia. Rahoituspalvelut EIVÄT ole ALV:n alaisia mutta Leasing ON. 

Vierailija
34/45 |
18.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama juttu. Ei ole varaa maksaa autosta yhtään ylimääräistä.

Vierailija
35/45 |
18.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käteisellä ostaminen myös auttaa pitämään unelmat ja todellisuuden lähempänä toisiaan. Eli auto on sellainen jonka hankkimiseen on varaa. 

Vierailija
36/45 |
18.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

maksamalla kertamaksulla nimenomaan LUOVUT sen kokoisen pääoman tuotosta ja saat vastineeksi arvoa menettävän rasitteen. 

koska autoihin on jostain syystä jopa ilmaisia rahoitusvaihtoehtoja, niin kun edullinen rahoitusvaihtoehto on saatavilla niin siihen kannattaa AINA tarttua ennemmin kuin maksaa se auto kokonaan. 

Vierailija
37/45 |
18.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen aina sen ottanut perstaskusta

Kysyttävää

Vierailija
38/45 |
18.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin 1.5%, olisihan tuohon ollut varaa ostaakin kerralla, mutta saan sijoituksille isomman koron niin ei kannata. 

Vierailija
39/45 |
18.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

0 Corolla korot nolla👴🏻👍🏻

Vierailija
40/45 |
18.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sähköauto on nopea tie köyhyyteen

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi viisi