Onko sinulla jotain kroonisia fyysisiä oireita, joiden vuoksi sinulla on toisinaan hankala henkisestikin jaksaa?
Minulla on tinnitus ja hermokipumainen selkäkipu. Väittäisin että näistä oireista melun puhkaisema tinnitus on vielä pahempi, koska en monesti saa siltä hetkeksikään rauhaa ja se nostattaa kokoajan stressitasoja. Minulla on myös hankalampi keskittyä. Kuulen korvissani kuin jonkin inhottavan katkonaisen sirkuttavan äänen ja toisaalta semmoisen matalamman kohisevan äänen. Toinen korva tuottaa sellaista tasaista vinkunaa jota voisi kuvailla näin "iiiiiiiii". Tinnitus aaltoilee ja jonain päivinä on siedettävämpää, mutta usein kotonani ei ole hiljaisuutta sen vuoksi laisinkaan ja aina on jotain taustaäänenä.
Selkäkipu jonain pahempina päivänä vie tosi paljon henkistäkin energiaa koska kipu on aina ylimääräinen stressi johon mielikin välillä tiedostamattomalla tasolla reagoi.
Kommentit (34)
Krooninen selkäkipu, joka ei riitä leikkauksen syyksi (pitää olla uloste- ja virtainkontinenssi että leikataan). Tosin ollen jo 7 vuodessa tottunut siihen, niin että ei enää rassaa henkisesti.
Mulla vaivaa jalat,on kauheat vaivaiseluut jaloissa.Pitäis päästä leikkaukseen,mutta kela ei enää maksa.En tiiä kuka maksaa.
Närästys jonka takia koko keskikroppa tuntuu välillä kuin kivimöykyltä ja vuoron perään vähän sieltä sun täältä tuntuu tukalalta. Välillä onneksi pysyy pitkän aikaa poissa mutta sitten kun tulee niin kestää myös pitkään.
Painava leuka, kaikilla alaleuka ehkä valuu vanhetessa, mutta minulla silminnähden. Purenta siis on hankalaa ja rumaa. Mutta sinä jolla on tinnitus, youtubessa on purentalihasten rentoutusohjeita, joillakin tinnitus voi helpottaa niiden avulla.
Vierailija kirjoitti:
Painava leuka, kaikilla alaleuka ehkä valuu vanhetessa, mutta minulla silminnähden. Purenta siis on hankalaa ja rumaa. Mutta sinä jolla on tinnitus, youtubessa on purentalihasten rentoutusohjeita, joillakin tinnitus voi helpottaa niiden avulla.
Eikö alaleuka pienene/kutistu vanhetessa?
Mulla on lihasnykiminen hankaluutena, 24/7. Viimeiset 8 vuotta
Vierailija kirjoitti:
Mulla vaivaa jalat,on kauheat vaivaiseluut jaloissa.Pitäis päästä leikkaukseen,mutta kela ei enää maksa.En tiiä kuka maksaa.
Tiedäthän että noita voi helpottaa kotikonstein. Varpaanerottaja ison ja viereisen varpaan väliin, pysyy pitämättäkin, estää varpaita menemästä päällekkäin. Pohjallinen jossa on myös poikittaiskaaren tuki eli keskellä kohouma joka nostaa isovarpaan tyviniveltä alapuolelta niin että varvas pysyy suorempana.
Paha unettomuus. Ei ole selkeää syytä, miksi en nuku.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö alaleuka pienene/kutistu vanhetessa?
Alaleuka siirtyy eteenpäin, sivusta katsoessa. Ei kutistu. Mutta kasvojen luustosta riippuu, pitkäkasvoisilla naama venyy entisestään, aika+maan vetovoima on armollisempi pyöreäkasvoisille.
Silmissä paljon ongelmia, voin tulla sokeaksi.
Minua vaivaa usein pitkäkestoinen voimakas erektio, joka ei meinaa laskea kovallakaan runkkaamisella.
Minulla on nivelrikkoa, joka kipuilee säännöllisen satunnaisesti. Tällä hetkellä ranteet, sormet ja olkapäät ovat jäykkiä. Särky on öisin todella paha. Pitäisi taas tilata aika ja hakea kortisoonipiikki. Se on auttanut ennenkin. Jonotusajat ovat pitkiä. Pää hajoo.
Nivelreuma, sjögrenin syndrooma, äänihuulihalvaus, paha närästys, nää nyt alkuun
Neuropatia mikä saa minusta tuntumaan siltä, kuin jalat olisi liitetty sähkövirtaan ja jalkojen sisällä menee näkymätön tärinä tai värinä. Toisinaan tuntuu kuin joku tuikkaisi piikillä jalkapohjaan. En oikein tunne ihollani normaalisti asioita. Erityisesti pahempina päivinä neuropatia rassaa tosi paljon hermoja. Se ei ole onneksi sellaisella tasolla mitä joillakin on.
Hei aloittaja, ja kaikki muutkin kärsivät.
Itselläni on, jo lapsuudesta lähtien kiusanneet; Horton, hyperprolaktinemia, hypermobiliteetti, eds-oireyhtymä, nivelien ja nikamien surkastumista/rappeumaa, nivelrikkoja, kulumia, ahtaumia käsissä, niskassa, alaselässä, lievä skolioosi, nikama luisumia ja kaarien murtumia.
Lukuisia leikkauksia.
Siihen päälle napsahti pitkälle edennyt hermostorappeumasairaus.
Kysyit henkisestä hyvin voinnista, jaksamisesta.
Nyt kun "tätä" elämää on tullut elettyä monta kymmentä vuotta..
(alusta kaikki on voimistuneet iän myötä; säryt, jäykkyys ja raajojen epävarmuus)
Olen käynyt mielessäni kaikki mahdolliset ja mahdottomat asiat.
Hermosärky on pahin, se on ollut loputon vuodesta 2015.
Muuten särkee, noh miten milloinkin.
Psyyke on siitä erikoinen, että välillä kivun olleen kovimmillaan, sitä luulee olevansa yli-ihminen.
Myynpä tuossa euroopan markkinoilla rahapulassani yhden munusisen, keuhkon ja osan maksasta.
Entä haluaisiko joku toisen silmämunani?
Kun särky on infernaalinen unet on nollissa, rahat täysin loppu, ihminen alkaa miettimään äärimmäisiä vaihtoehtoja.
Itsemurha käynyt mielessä, mutta kukaan ei hyödy siitä, päin vastoin joten täysin pois suljettu vaihtoehto.
Elämisen vimma on kova.
Ikää vasta 50.
Koen, että tiettyjen romahdusten jälkeen, osaan joten kuten elää elämääni.
Se ei tarkoita sitä, että olisin antautunut/uhrautunut/lannistunut/antanut täysin periksi sairauksieni kanssa.
Välillä on vtn vaikeaa.
Enimmäkseen elämä on kuitenkin hyvää.
Kaikkea hyvää, kaikille.
AP:lle pohdittavaa. Kokeile vesipaastoa tinnitukseen. Tiedän, että kuulostaa kaukaa haetulta, mutta omalla kohdallani yllättäen toimi ja poisti tinnituksen. Jos se lähtee tulemaan uudestaan, riittää pieni paasto ja se on aina lähtenyt pois.
Tämän jälkeen olen lukenut aiheesta ja jos sinua kiinnostaa, voit hakea esim. Hakusanoilla: fasting tinnitus, autophagy tinnitus.
Jokin lääke on, jonka sivuvaikutuksiin tai -oireisiin kuuluu tinnituksen häviäminen. En muusta mikä lääke on kyseessä, mutta ehkä löydät sen itsekin, englannin kielellä hakien.
Paha tinnitus joka meinaa tehdä hulluksi ja joka on hyvin monentyyppistä. Ei ole hiljaisuutta, ei koskaan. Pakko vain sietää.
Otan osaa.Voihan olla,että nuo vaivat lähtee pois ajan myötä.Tsemppiä sulle!