AV-MAMMA ON KATEELLINEN JA HEIKON ITSETUNNON OMAAVA!
Oli pakko laittaa isoilla kirjaimilla aloitus ;-)
Olen kirjoitellut yhteen ketjuun siitä miksi muita äitejä ärsyttää jos lastaan täällä kehuu. Se ärsyttää myös jos sanoo itseään hyväksi äidiksi.
Ja vihoviimeistä on jos kehuu miestään. Tein testin, laitoin aloitukseen, että mieheni on hyvätuloinen, hyvännäköinen, uskollinen ja ihana. Ja avot: salamannopeasti tuli 8 vastausta joista KUUSI yritti vakuuttaa että kyllä mies pettää :-)
Miten naiset te voitte olla niin kateellisia? Niin heikon itsetunnon omaavia? Onko teidät kasvatettu sellaiseksi, vai onko pahansuopuus geneettinen perimä?
Kommentit (20)
Täällä tulee välillä luettua ihan puistattavia mielipiteitä, olenkin monesti ajatellut ettei tällaisia ihmisiä VOI OLLA OIKEASTI OLEMASSA. Välillä tulen ihan pahalle tuulelle kun käyn palstalla.
joten johtopäätöksiäni en todellakaan ole hatusta temmannut.
Oletpa iloinen, ylpeä tai kehut lapsiasi, miestäsi tai itseäsi, niin aina tulee todella negatiivisia kommentteja ja ei siinä mitään, kaikkia ei voi miellyttää. Mutta se MÄÄRÄ mitä niitä tulee on käsittämätön.
Esim. äiti joka oli ylpeä siitä kuinka vaikeita palapelejä hänen lapsensa osaa ikäänsä nähden tehdä. Iso osa hänelle vastanneista suorastaan vit%uili hänelle. Samoin kun olen erehtynyt joskus sanomaan ketjussa että olen hyvä äiti mielestäni. Ainakin 30 äitiä vakuutti minulle etten taatusti ole hyvä äiti......en ole silti muuttanut mielipidettäni :-)
ap
näin taitaa olla kun lukee näitä useimpia vastauksia. Onneksi välillä yllättää huumori -ja /tai tsemppiketjut.
Ettekö tajua, että varmasti n. 80 % tänne tulevista viesteistä on enemmän tai vähemmän provoja. Ei ihmiset oikeasti useinkaan ajattele niin kuin tänne kirjoittaa. On jännää ja helppoa laittaa kapuloita rattaisiin kun tietää olevansa muille kirjoittajille tuntematon. Ei siis tosiaan voi tehdä mitään yleispätevää päätelmää ihmisten kateudesta tai muustakaan internetin keskustelupalstan kautta.
Ehkä aloituksestasi huokui epäaitous ja empatian ja ehkä kauniiden tapojen puute. Jos kehua retostat, tuskin saat ihmisiä puolellesi. Sinun pitää ensin saada ihmisten ematia puolellesi, sitten voit kertoa onnestasi. Uskon, että moni täällä on hiljaa hyristen onnellinen, mutta kuten R. sanoo, iloitse iloitsevien kanssa, sure surevien jne. Täällähän et voi tietää, kenelle jaat onnesi. Samoin olen huomannut, että onnea pitää vaalia. Sitä ei sovi toitottaa kaikille. Kaikki kun eivät osaa ottaa sitä vastaan lämmöllä ja rakkaudella. Oman onnen jakaminen ja siitä kertominen on taitolaji.
Jos vaikka esikoinen käy osapäivähoidossa niin yksi argumentti sitä vastaan on, että niin äiti pääsee helpolla vauvan kanssa. Ja lapsen parhaasta siis viis kunhan kaikilla on yhtä rankkaa?
paljon on hyviäkin asioita, mutta se mikä ei koskaan muutu on se, että yritetään lannistaa sellainen henkilö jolla asiat tuntuvat kirjoitusten perusteella olevan paremmin asiat kuin itsellä. kai se on joku terapiamuoto?
varipuolue? Täällä luettujen kokoomuksen kannattajien puheissa ei mitään liberaaliutta näy. Luulisi melkein, että kannatuksessa on joku natsipuolue! Ja kannattaja jostain todella huonoista oloista itse, kun meininki on se, että köyhät ihmiset ärsyttää ja palkkatulo tuntuu olevan maailman tärkein asia?
Suomen kulttuuri vieroksuu omakehua- siittä varmaan on kysymys...
ei ole omakehua jos on lapsestaan ylpeä. Jo asiantuntijatkin sanovat että täällä ei läheskään tarpeeksi kehuta lasta hänelle itselleen ja muille.
ja
kertoo yleensä kirjoittajan nuoresta iästä ja
siittä, ettei elämä ole vielä antanut kolhuja- jotka tuovat mukanaan nöyryyttä...
Mutta hämmentää ettei erilaisuutta ymmärretä juuri lainkaan!
Vain minun tapani/tietoni/taitoni/mielipiteeni on oikea ja kaikki muut ovat väärässä.
Olen pahoillani jos et tunne mitään näitä aiheita omaksesi saatika että voisit iloita niistä ja myös sen ilmaista muillekin.
todella nuoria. Osa myös todella tyhmiä. Kuorma-auto ja rekka vielä sevittämättä :). Jotenkin yksoikoista.
Se katsotaan heti omahyväiseksi ja vittuilijaksi. Niin se vaan on. Itsekin ihmettelen tätä kateellisuuden määrää täällä!
kun monesti oikein porukalla yritetään mollata ja nokkia jotain täällä. Ehkä siitä saadaan juuri huonon itsetunnon pönkitystä?
Moni ei varmaan edes jaksanut kiinnostua kyseisestä aloituksestasi, en minäkään, huomasin sen kyllä.
Tiedä sitten olenko mä kateellinen ja heikon itsetunnon omaava sen takia?
Itse olen vetänyt sen johtopäätöksen, että jotkut ' hoitavat' täällä mielenterveysongelmiaan ja luonnevikojaan, kun tosielämässä ei kehtaa. Tai sitten oma elämä on niin pielessä, että sattuu kun toinen on onnellinen.
Vierailija:
Olen siis niin eri mieltä kanssasi!
ap