Vaimo vanhenee miestään nopeammin
Olemme jo hyvän matkaa yli kuusikymppinen pariskunta. Vaimona joudun häpeäkseni myöntämään, että ole ulkoiselta olemukseltani vanhentunut yli kymmenen vuotta miestäni nopeammin. Hiukset harmaantuneet ja ohentuneet, iho veltostunut ja säännöllisestä liikunnasta huolimatta huono ryhti. Paino sentään normaalin rajoissa. Miehessä ei juuri vanheneminen näy. Liikkuminen ketterää, vahvat hiukset eikä juurikaan harmaata. Hoikka.
Ihmettelen vain, kuinka kauan nuorekas mies viitsii tällaista mummoa enää katsella.. Ymmärrän ja hyväksyn täysin, jos jonain päivänä ilmoittaa, että tämä oli sitten tässä.
Miten te muut onnistutte pitämään itsenne edes ikäisenme näköisenä tai mieluummin tietysti muutaman vuoden nuoremman oloisena?
Kommentit (78)
Tämä on tabuaihe. Tottakai jokainen on yksilö. Ei voi sanoa että jokainen 60v nainen on enemmän mummoutunut, kuin jokainen 60v mies pappautunut. Mutta helposti isossa kuvassa niin todellakin on. Naisen vaihdevuodet tekee naisesta hyvin herkästi mummon. Miehillä tuollaista yhtäkkistä rappeumaa ei tule. Mutta aihe on kipeä naisille ja siksipä tästä ei saisi puhua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehellä on yleenä paksumpi iho, eikä se rypisty niin nuorena kuin naisen. Ja miehelllä hiusten harvenemista pidetään täysin normaalina.
Mies kyllä yleensä rakastaa ja hyväksyy rypistyneenkin vaimonsa. Nauttikaa siitä.
Höpö höpö. Paksu iho menee paksuille kurtuille jollaisia naisilla ei ole edes 80-vuotiaana. Monilla miehillä jo nelikymppisenä.
Tämä on ihan totta. Naisille tulee vanhetessa ohutta kreppipaperimaista rypistymistä, mutta miehille paksuja juonteita, joita useimmilla naisilla ei näe koko elinaikanaan. En halua mitenkään osoitella tämän artikkelin miehiä, he ovat ihan ikäisensä näköisiä normaaleita 36-46 vuotiaita miehiä, mutta jos mietitte vastaavat juonteet samanikäisille, tai minkäänikäisille naisille niin ei sellaista juurikaan näe.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehellä on yleenä paksumpi iho, eikä se rypisty niin nuorena kuin naisen. Ja miehelllä hiusten harvenemista pidetään täysin normaalina.
Mies kyllä yleensä rakastaa ja hyväksyy rypistyneenkin vaimonsa. Nauttikaa siitä.
Höpö höpö. Paksu iho menee paksuille kurtuille jollaisia naisilla ei ole edes 80-vuotiaana. Monilla miehillä jo nelikymppisenä.
Tämä on ihan totta. Naisille tulee vanhetessa ohutta kreppipaperimaista rypistymistä, mutta miehille paksuja juonteita, joita useimmilla naisilla ei näe koko elinaikanaan. En halua mitenkään osoitella tämän artikkelin miehiä, he ovat ihan ikäisensä näköisiä normaaleita 36-46 vuotiaita miehiä, mutta jos mietitte vastaavat juonteet samanikäisille, tai minkäänikäisille naisille niin ei sellaista juurikaan näe.
https
Miesten iho on paksumpi, vähän kuin norsun. Vaikka ne on jännästi herkkänahkaisia, mutta se taas liittyy niiden resilienssin puutteeseen..
Meillä ainakin vuosien myötä henkinen yhteys on vaan korostunut.
Ensitapaamisella tietysti ulkoinen olemus kiinnitti huomion, mutta silloinkin päädyimme yhteen koska heti alusta tuntui siltä että meillä on yhteinen tarina. Se alkoi kun hänellä oli vähän naururyppyjä silmäkulmassa, ja se jatkuu kun ryppyjä on jo muuallakin.
Hän on 10 vuotta vanhempi mutta se ei ole missään vaiheessa estänyt henkistä ja tunneyhteyttä.
Ulkoisesta, silloin hän seurasi trendejä minä taas niukalla opiskelijabudjetilla yritin panostaa tyyliin joka säilyy vuodesta toiseen. Aika on hionut, nykyään kumpikin on ajattoman klassisen tyylin ihmisiä. Fysiikasta pidämme kumpikin huolta yhdessä ja erikseen on yhteiset ja omat harrastukset, kauneudenhoidosta lähinnä minä. Silmänympärysvoidetta hän aina välillä lainaa... Kulttuuria harrastetaan, sitä tosin perinteisesti keski-ikäinen nainen enemmän, usein kuitenkin yhdessä.
Nyt hän on 60, ja toivon ettei meistä ja suhteestamme kukaan ajattelisi pelkän pinnan perusteella mitään. Ei hyvää eikä pahaa. Se ei kerro meistä kahdesta mitään muuta kuin hetkellisen tilanteen. Esim. just nyt lähden koirien kanssa metsälenkille, aurinkovoidetta on, muttei mitään ehostusta. Hiukset ponnarilla ja lippis. Ja kelpaan juuri tällaisena kuin olen heille joilla on väliä.
Hyvää pääsiäistä!
Miksi vastaatte ilmiselvään provoon? Kirjoituksen jokainen sana, pilkku ja piste huutaa isolla äänellä: olen oikeasti mies, joka trollailee palstalla ja haluan naisille pahan mielen.
Kasvojen rypyt johtuvat kasvojen lihaksien vahvistumisesta eli kasvamisesta ja niitä lihaksia halvaannutetaan hermomyrkyillä. Kämmenselkä kertoo paljon varsinaisen ihon kunnosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi vastaatte ilmiselvään provoon? Kirjoituksen jokainen sana, pilkku ja piste huutaa isolla äänellä: olen oikeasti mies, joka trollailee palstalla ja haluan naisille pahan mielen.
Näinpä. Tyypillinen provo, jossa ap häviää saatuaan ihmiset tarttumaan tähän valheelliseen paskaan.
"Ymmärrän ja hyväksyn täysin, jos jonain päivänä ilmoittaa, että tämä oli sitten tässä. " Eikö edes tämä soita kelloja? Kuka muu kuin katkera palstamies voisi ajatella, että puoliso on täysin ok jättää jos ei ole nuori ja kaunis, ja naisten pitäisi se vain ymmärtää ja hyväksyä? Palstamies totta kai ajattelee näin, koska nainen on hänelle esine.
Aika moni mies oikeasti tekee näin. Toki siinä on aina 500 sepitystä ja manööveriä välissä, millä se yritetään peittää, aina "rakkauden loppumisesta" helvetin eskaloimiseen ja naisen eron partaalle ajamiseen, mutta välittömästi eron jälkeen nämä miehet ovat pippeli tanassa etsimässä sitä nuorempaa ja kireämpää. Se mitä eron syyksi selitetään on vain showta.
Todellisuudessa, joka huomioisi naisen seksuaalisuuden ja kunnioittaisi naistakin elämänmuotona, miehillä ei olisi mitään kuvitelmiakaan mistään hedelmättömistä sekseistä tai nuoremmista naisista. Se olisi niin, että jos olet kelvollinen mies, saat yhden naisen, ja sen jälkeen jos tämän ajat pois, siinä olivat suhteet sinun osaltasi. Ajatellaan, että naiset ovat kuin jotain muovikippoja, joita tehtaillaan liukuhihnalta heidän käytettäväksi ja paskottavaksi, mutta näin ei ole. Ja naiset tunnistavat tämän ilmiön, ja siksi on haarat laitettu kiinni. Ei tule mtään seksejä, eikä enää edes lapsia, kun käytös on hyväksikäyttävää, rikkovaa, halveksuvaa, jopa r aiskaavaa. Paraskin mies tarjoaa naiselle pelkkää paskaa. Nainen, joka elää yksin ja saa rahansa ilman mies-nais-vuorovaikutusta eli siitoksia, parisuhteita, ym. on vahvimmassa asemassa. Jopa vaimo on surkeammassa asemassa kuin sinkkunainen nykypäivänä.
Jotkut vanhenee ihan vauhdilla...joskus takavuosina näin yhden miehen jonka luulin olleen eräs vanha luokkakaveri kaupassa ...
Eilen näin saman tyypin 7 vuoden jälkeen ja vastaan käveli köpöttelevä huonoryhtinen mies harvalla tukalla ja kuihtuneella olemuksella ja se näytti rehellisesti yli 75 vuotiaalta
Meillä vähän sama homma, vaimo vanhenee nopeammin, mutta ei se kyllä ole muuttanut mitään enkä minä ole mihinkään menossa.
Ihmisen psykoseksuaalisen kehityksen kuuluisikin seurata omaa ikää, vaikka minä olen ns nuorekas, niin mikä rakastan ja haluan vaimoani ihan siinä missä parikymppisenä tsirbulanakin, enemmänkin yhteisen eletyn elämän jälkeen.
Höpötihöö.Olen 61 vuotias ja mies vuoden nuorempi.Hän näyttää 70 vuotiaalta sairauksista johtuen.Itse olen ihan ruodussa oleva nainen.
Vierailija kirjoitti:
Tutkimusten mukaan miehet todella vanhenevat naisia nopeammin mutta ei se sano ettei jollain pariskunnalla voisi olla toisin päin, vaikka se harvinaisempaa onkin. Mutta sitä ihmettelen miksi olet mennyt yhteen pinnallisen miehen kanssa jos joudut pelkäämään että hän jättää sinut harmaiden hiusten takia? Joillakin ne harmaantuu jo kolmekymppisenä.
Itse en ikinä ottaisi miestä joka rakastaisi minua vain nuoruuden ja kauneuden ajan.
Ehkei mies ole pinnallinen, vaan kyse on vain ap:n omista ajatuksista ja epävarmuudesta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä miehet harmaantuu ihan yhtä nuorina. Ja kaljuuntuvat myös.
Voi silti olla nuorekas. Itse keski-ikäisiä pariskuntia katsellessani ihmettelen usein, mitä ihmettä mies on nähnyt vaimossaan, jotka pääsääntöisesti ylipainoisia, kun miehet suht. timmejä.
Lihavia miehiä on enemmän kuin naisia. Katselet pariskuntia valikoivasti?
Näinhän se on. Naiset rupsahtaa viimeistään siinä 30 korvilla, miehet vain paranee tuonne 60 tienoille.
Ihan ihmisestä kiinni. Selvää on, että aurinkoa ottavat ja tai tupakoivat vanhenevat ennen aikojaan. Sitä ei vain nuorena ymmärrä että aurinko toden totta vanhentaa.
Kyllä se mies vanhenee perässä. Usein sillein hups yhtäkkiä. Tunnen ehkä muutaman parin jossa mies säilyi nuorekkaana naista pidempään, monta jossa tilanne oli toisinpäin. Useimmiten vanhentuvat aikalailla samaa tahtia. Esim omat vanhempani vanhenivat molemmat jotenkin yhtäkkiä kun kuusikymppiä tuli täyteen. Molempien liikkumisesta tuli vaikeaa, isältä lähti ryhti ja harmaantui, äidin naama veltostui.
Monessa vanhemmassa pariskunnassa nainen on papan hoitaja. On kyllä terveitäkin miehiä, tasaparisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä miehet harmaantuu ihan yhtä nuorina. Ja kaljuuntuvat myös.
Usein vielä aikaisemmin kuin naiset. Moni on jo nelikymppisenä täysin harmaa tai kalju.
Mitä väliä edes? Olen nainen ja aloin harmaantua 32-vuotiaana. Sain lapsen 38-vuotiaana.
Kovin yllättävä lausunto ammattilaiselta, joka tekee tilinsä värjäämällä naisten hiuksia. Eikö vain?