Kauppapelko on prseestä!
Joskus menee kaikki hyvin, mutta sitten taas iskee kokovartalokipsi ja alkaa kädet täristä ja vaivoin saa pidettyä itsensä kasassa.
Kommentit (5)
On ollut, ja tukalassa elämäntilanteessa tulee vieläkin. Itse sain siihen aikoinaan lääkityksen (kärsin paniikkihäiriöstä, kauppa vain on ehkä pahin laukaisija) ja se auttoi. Sen lisäksi kannattaa etsiä rauhoittumis- ja maadoittumisharjoituksia. Hengittämisen laskeminen sekunteina ja ympäristöön keskittyminen (etsi värejä, muotoja tms) toimi erittäin hyvin tilanteessa.
Mutta et kuvaillut sen tarkemmin millainen tämä sinun pelkosi on. Haluaisitko avata hieman?
Vaikuttaako suhun siellä kirkas valo, ihmiset, viileys, melu, ruuhka, välimatka, jokin muu. Entä ympäristö. Ehkä aistit jotain asioita sieltä. Mua taas ahdistaa se että jos olen kipeä etten meinaa päästä kauppaan, tai jos puolikunnossa olisi kaupassa. Ja tien ylitys voi olla hankalaa täällä koska autoja on.
Kaupparaivo myös. Muut ihmiset alkavat joskus vtuttaa niin paljon, että pakko jättää ostokset ja lähteä kaupasta pois ennen kuin tekee jotain sopimatonta.
Vierailija kirjoitti:
Kaupparaivo myös. Muut ihmiset alkavat joskus vtuttaa niin paljon, että pakko jättää ostokset ja lähteä kaupasta pois ennen kuin tekee jotain sopimatonta.
Jouduin kerran sanomaan nuorisolle rauhallisesti ettei kauppa ole kokoontumispaikka, vaan elintarvikkeita. Olivat vain keskustelemassa hyllyjen välissä ja esti kulkua.
Onko muilla samaa ongelmaa?