Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ahdistaa lapseni biletys

Vierailija
19.04.2025 |

Opinnot eivät etene kun käyttää ajan muuhun kuin opiskelemiseen. Kohta saa jo kenkää yliopistosta.

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
19.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yliopisto nuorilla valitettavan usein alkoholi kuuluu näihin vapaa-ajan toimintoihin.

Jutelkaa nuorten kanssa vaaroista!

Jotku se vie mennessään, alkoholi.

Oma valinta aina. Sössön sössön ja missä ne haukkujat nyt on? Varmaan aloituksen ja kommenttien takana. Se siitäkin tärkeydestänne huonot äidit ja isät sekä rahapussit.

Vierailija
22/27 |
19.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei Ap,

Olen itse bilettänyt ensimmäiset kaksi vuotta opinnoistani.Voin vannoa, että välillä meni överiksi, ja kaverit joutuivat taluttamaan kotiin. Kolmantena vuonna ryhdistäydyin. Sain maisterintutkinnon kasaan kuudessa vuodessa, ja gradusta arvosanaksi E:n. Ihan hyvin olen pärjännyt alkuaikojen biletyksestä huolimatta.

Nyt kun ikä lähenee viittäkymppiä, olen iloinen siitä, että biletykset tuli aikanaan biletettyä. Opin mm. omat rajani viinan suhteen, eikä ole tarvinnut vetää övereitä enää kahteenkymmeneen vuoteen. Mistään en jäänyt paitsi, ja hauskoja muistoja on niiltä ensimmäisiltä opiskeluvuosilta. Nykyään olen kunnon kansalainen, ja akateemista koulutustani vastaavissa tehtävissä. :-D

Eli viestini Ap:lle: älä murehdi suotta! Hienoa, että lapsesi on ylipäänsä päässyt yliopistoon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
19.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei Ap,

Olen itse bilettänyt ensimmäiset kaksi vuotta opinnoistani.Voin vannoa, että välillä meni överiksi, ja kaverit joutuivat taluttamaan kotiin. Kolmantena vuonna ryhdistäydyin. Sain maisterintutkinnon kasaan kuudessa vuodessa, ja gradusta arvosanaksi E:n. Ihan hyvin olen pärjännyt alkuaikojen biletyksestä huolimatta.

Nyt kun ikä lähenee viittäkymppiä, olen iloinen siitä, että biletykset tuli aikanaan biletettyä. Opin mm. omat rajani viinan suhteen, eikä ole tarvinnut vetää övereitä enää kahteenkymmeneen vuoteen. Mistään en jäänyt paitsi, ja hauskoja muistoja on niiltä ensimmäisiltä opiskeluvuosilta. Nykyään olen kunnon kansalainen, ja akateemista koulutustani vastaavissa tehtävissä. :-D

Eli viestini Ap:lle: älä murehdi suotta! Hienoa, että lapsesi on ylipäänsä päässyt yliopistoon.

Ei kaksi vuotta ole mitään biletystä, mutta 10 vuotta on.

Vierailija
24/27 |
12.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsesi oma valinta. Voit vaikuttaa kertomalla, mitä seurauksia biletyksestä on ja siinä se. Ihan turha stressata asiasta, joka ei ole sinun käsissäsi, eikä sinulla ole päätäntävaltaa. 

Kyllä nuoret tietävät seuraukset mutta pelkäävät elämätöntä nuoruutta.

Vierailija
25/27 |
12.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen useammankin yliopistoörveltäjän, jotka ovat kuitenkin valmistuneet, ja viettävät nyt ihan normaalia perhe-elämää, hyväpalkkaisissa ammateissa. Alkoholi on kuulunut aina opiskelijoiden elämään, joillakin enemmän, ja joillakin vähemmän. Teekkareiden vappukin kesti viikkotolkulla (en tosin tiedä nykyisestä menosta).

Vierailija
26/27 |
12.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua päinvastoin ahdistaa ettei lapseni tee muuta kuin opiskelee. Menee koko nuoruus hukkaan. Mahtaa aikuisena kaduttaa.

Vierailija
27/27 |
12.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kyseessä jännä- vai kilttityttö?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän kahdeksan