Liuta kysymyksiä synnäriä koskien ym.
Ensin siis synnytystapa-arvioon, viitsisikö joku valaista mitä tapahtuu? Ultraillaan ja tehdään sisätutkimus vai?
Synnytykseen rintikoissa vai ilman? Vai onko ihan makuasia. Ilmeisesti ainakin pitäis olla imetysliivit..
Oisko fiksua hankkia suihkussa käymistä varten jotkut uimatossut? Vai olisko sairaalassa niin puhdasta ettei tarvii miettii jotain sienitartuntoja..
Oisko jollain kokemusta TAYS:in äitiosastoista? Ilmeisesti ovat suht lyhyen aikaa sitten saneerattuja?
Ja muita vinkkejä sairaala-aikaa varten otetaan vastaan ilomielin!
Kommentit (5)
Taysissa ei ainakaan viime alkuvuonna ollut remontoitu kuin 2A osasto niistä synnyttäneiden osastoista. Eli jos sinne uusiin huoneisiin haluat, niin kannattaa sanoa heti kun sinne menet (salissa minä sanoin ja kirjasivat toiveen).
Itse olin toisen synnytyksen rintsikat päällä. Menin aamulla siis käynnistykseen ja vaatteita vaihtaessa jätin omat rintsikat (siis ihan tavalliset) päälle, kun aattelin että on kivempi siellä pitkin käytäviä tallustella tipan kanssa rintsikat päällä... Isotissinen siis olen :) Kun vauva oli syntynyt ja se nostettiin rinnalle, niin otin liivit pois.
Mitään tossuja mulla ei ollut suihkua varten, mutta se kai ihan on makukysymys. Tokihan siellä tilat pestään, mutta ei tietenkään joka suihkuttelijan jälkeen.
Neuvolassa lääkäri kokeili nyrkkiä kahteen suuntaan emättimen suulla (ulkopuolella siis) ja teki sisätutkimuksen, jossa paineli emättimen sivuja (se tuntui ikävältä). Mahtuu, sanoi ja siinä oli se arvio.
Lausinoh on todella tehokas voide ja sitä tarjotaankin ainakin Taysissa ja Kättärillä.
Vierailija: