Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Liuta kysymyksiä synnäriä koskien ym.

Vierailija
16.03.2007 |

Ensin siis synnytystapa-arvioon, viitsisikö joku valaista mitä tapahtuu? Ultraillaan ja tehdään sisätutkimus vai?

Synnytykseen rintikoissa vai ilman? Vai onko ihan makuasia. Ilmeisesti ainakin pitäis olla imetysliivit..

Oisko fiksua hankkia suihkussa käymistä varten jotkut uimatossut? Vai olisko sairaalassa niin puhdasta ettei tarvii miettii jotain sienitartuntoja..

Oisko jollain kokemusta TAYS:in äitiosastoista? Ilmeisesti ovat suht lyhyen aikaa sitten saneerattuja?

Ja muita vinkkejä sairaala-aikaa varten otetaan vastaan ilomielin!

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
16.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Ensin siis synnytystapa-arvioon, viitsisikö joku valaista mitä tapahtuu? Ultraillaan ja tehdään sisätutkimus vai? Sisätutkimus, sellainen reilu mittailu kädellä, että onko tilaa. Jos syytä epäillä, ettei tilaa olisi tarpeeksi laittavat plvimetria kuviin ja ultraavat vauvan koon (tämä myös, jos aikaisempi synnytys sektio).

Synnytykseen rintikoissa vai ilman? Vai onko ihan makuasia. Ilmeisesti ainakin pitäis olla imetysliivit.. Synnytykseen ilman, voit toki laittaa päälle, jos erikseen haluat. Synnärille kannattaa ottaa imetysrintsikat mukaan.

Oisko fiksua hankkia suihkussa käymistä varten jotkut uimatossut? Vai olisko sairaalassa niin puhdasta ettei tarvii miettii jotain sienitartuntoja.. Et tarvitse tossuja, mutta ei niistä haittaakaan ole.

Oisko jollain kokemusta TAYS:in äitiosastoista? Ilmeisesti ovat suht lyhyen aikaa sitten saneerattuja? Ystäväni kertoi, että uusissa huoneissa ei ole kuin kaksi äitiä, mikä on todella hyvä muutos!

Ja muita vinkkejä sairaala-aikaa varten otetaan vastaan ilomielin! Lausinol (muistaakseni nimi tuo, jos ei tuo, niin hyvin saman tapainen) rasva suojaa todella hyvin nännejä rikkoutumasta. Sairaalassa saa sitä, mutta sitä on ainakin hyvä ostaa kotiin jemmaan, eikä se pieni tuubi paljoa kassissakaan tilaa vie, jos vaikka alkavat säännöstelemään synnärillä. Ristikkolehti oli hyvää seuraa.

Vierailija
2/5 |
16.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taysissa ei ainakaan viime alkuvuonna ollut remontoitu kuin 2A osasto niistä synnyttäneiden osastoista. Eli jos sinne uusiin huoneisiin haluat, niin kannattaa sanoa heti kun sinne menet (salissa minä sanoin ja kirjasivat toiveen).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
16.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olin toisen synnytyksen rintsikat päällä. Menin aamulla siis käynnistykseen ja vaatteita vaihtaessa jätin omat rintsikat (siis ihan tavalliset) päälle, kun aattelin että on kivempi siellä pitkin käytäviä tallustella tipan kanssa rintsikat päällä... Isotissinen siis olen :) Kun vauva oli syntynyt ja se nostettiin rinnalle, niin otin liivit pois.

Mitään tossuja mulla ei ollut suihkua varten, mutta se kai ihan on makukysymys. Tokihan siellä tilat pestään, mutta ei tietenkään joka suihkuttelijan jälkeen.

Vierailija
4/5 |
16.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neuvolassa lääkäri kokeili nyrkkiä kahteen suuntaan emättimen suulla (ulkopuolella siis) ja teki sisätutkimuksen, jossa paineli emättimen sivuja (se tuntui ikävältä). Mahtuu, sanoi ja siinä oli se arvio.

Vierailija
5/5 |
16.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lausinoh on todella tehokas voide ja sitä tarjotaankin ainakin Taysissa ja Kättärillä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän yhdeksän