Millä diagnoosilla olette päässeet eläkkeelle?
Millä diagnoosilla olette päässeet eläkkeelle?
Olen 30-vuotias, ja mietin millä diagnoosilla muut ovat päässeet eläkkeelle
Kommentit (123)
Vierailija kirjoitti:
Jotta pääsee edes kuntoutus tuelle pitää olla diagnoosi ja pelkät oire diagnoosit ei riitä vaikka niitä olisi 100 .
Lisäksi pitää olla hoito/kuntoutus suunnitelma.
Jos ei lääkäri osaa sellaista tehdä, niin sitten ei pääse ainakaan minun kokemuksella ei pääse ..
Yli 70 oire diagnoosia ja näiden lisäksi.
Yli kymmenen pitkäaikaisesksi luokiteltua sairautta.
Enemmän kuin yksi neuropsykiatrisia diagnooseja.
Enemmän kuin yksi psykiatrista mielenterveys diagnoosia.
Sairaus joka estää fyysisen työn tai edes normaalin arjen . Olen vammaiseksi luokiteltu mutta silti.
Ei pääse vaikka olis kuinka sairas .
En suosittele edes yrittämään päästä eläkkeelle helpompaa on mennä töihin jos vain yhtään kykenee.
Ratkaisevaa on toimintakyky, ei se vaikka olisikin sata diagnoosia. Pitää olla vuosi sairaslomalla, että voi saada kuntoutustukea noin ensi alkuun. Sitten pitää yrittää kuntoutua ja tarvittaessa uudelleenkouluttautua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Masennuksella 26-vuotiaana kuntoutustuelle. Nyt 30v ja edelleen kuntoutustuella, saan kohta 25% korotuksen työeläkkeeseen.
Älä viitsi .. mulla on vakava masennus ja niin paha ahdistus etten uskalla mennä edes ulos ja silti en pääse eläkkeelle. Aika paljon ilmeisesti pitää paskaa jauhaa että pääsee eläkkeelle. Ja kaikista hauskinta tässä on se että mulla on vakava masennus diagnoosi ollut pitkään vaikka en edes ole masentunut.
Paniikkihäiriö on ja pelkään oikeastaan lähes kaikkea, koska ocd . Sen lisäksi olen vielä invalidisotinut enkä pysty kävelemään ja silti en pääse edes kuntoutus tuelle..
Pitää varmaan oikeasti alkaa miettimään sitä sirkkeliä mitä joku ehdotti aiemmin .
Kyllä masentunut pystyy tekee töitä mulla s
Masennus diagnoosin voi saada helposti mutta pysyvää eläkettä ei masennukseen todellakaan myönnetä noin vain. Turhaan olet siitä katkera.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jotta pääsee edes kuntoutus tuelle pitää olla diagnoosi ja pelkät oire diagnoosit ei riitä vaikka niitä olisi 100 .
Jos ei lääkäri osaa sellaista tehdä, niin sitten ei pääse ainakaan minun kokemuksella ei pääse ..
Sairaus joka estää fyysisen työn tai edes normaalin arjen . Olen vammaiseksi luokiteltu mutta silti.
En suosittele edes yrittämään päästä eläkkeelle helpompaa on mennä töihin jos vain yhtään kykenee.
Ratkaisevaa on toimintakyky, ei se vaikka olisikin sata
No en ala kertomaan täällä minun toiminta kykyä . Sanoin olen vammainen. Virallisesti vammais palvelun piirissä .. ehkä se kertoo edes vähän. Lisäksi kyse minun kohdalla on lääkäristä joka ei osaa tehdä sitä oikeanlaista lausuntoa. Sairalomia on ollut ja kela hylkää ne jatkot aina . Milloin mistäkin syystä yleensä joku selvitys puuttuu ja hoitosuunnitelma.
Miten voi tehdä hoitosuunnitelman jos hoitoa ei ole tai voi toteuttaa. Tai kuntoutus suunnitelma jos ei voi kuntouttaa tai kriteerit ei täyty. Eli esim on liian sairas menemään kuntoutukseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rat
Ja toinen syy on katkot sairaaloissa kun hoitaja ei ymmärrä miksi haluan sairaslomaa. Kerran ulkomaailnen lääkäri joka ei ymmärtänyt suomea hyvin ei ymmärtänyt miksi tarvitsin sairaslomaa sairaana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Masennuksella 26-vuotiaana kuntoutustuelle. Nyt 30v ja edelleen kuntoutustuella, saan kohta 25% korotuksen työeläkkeeseen.
Älä viitsi .. mulla on vakava masennus ja niin paha ahdistus etten uskalla mennä edes ulos ja silti en pääse eläkkeelle. Aika paljon ilmeisesti pitää paskaa jauhaa että pääsee eläkkeelle. Ja kaikista hauskinta tässä on se että mulla on vakava masennus diagnoosi ollut pitkään vaikka en edes ole masentunut.
Paniikkihäiriö on ja pelkään oikeastaan lähes kaikkea, koska ocd . Sen lisäksi olen vielä invalidisotinut enkä pysty kävelemään ja silti en pääse edes kuntoutus tuelle..
Pitää varmaan oikeasti alkaa miettimään sitä sirkkeliä mitä joku ehdotti aiemmin .
Kyllä masentunut pystyy tekee töitä mulla se on vähän eri asia
Älä viitsi jauhaa paskaa kun kaikki tietävät, että systeemi on pahasti rikki. Itsekin tiedän yhden kaverin joka tekee entistä hommaansa, nyt oman osakeyhtiön kautta jonka perusti heti päästyään virallisesti työkyvyttömyyseläkkeelle. Kyse on vaativasta suurten koneiden korjauksesta joten on selvää että henkilö on täysin työkykyinen edelleen.
-sivusta
No tästä lähtien sitten valehtelen että on masennus . Ei sitä kukaan voi todistaa millään laboratorio kokeilla .
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rat
Sulla on ollut sitten huonot lääkärit.
Vierailija kirjoitti:
No tästä lähtien sitten valehtelen että on masennus . Ei sitä kukaan voi todistaa millään laboratorio kokeilla .
No voi olla helpompi saada sitä sairaslomaa vakavalla masennuksella kuin pakko-oireilla. Siinäkin ratkaisevaa on se, miten se vakava masennus haittaa toimintakykyä, ei pelkkä diagnoosi tai oireet.
Vierailija kirjoitti:
Vanhuudella.
Pääsin vanhuuseläkkeelle eli siis työeläkkeelle, oman eläkeikäni mukaan, 63 v. 6 kk.
Sama täällä 64 v. 6 kk.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vanhuudella.
Pääsin vanhuuseläkkeelle eli siis työeläkkeelle, oman eläkeikäni mukaan, 63 v. 6 kk.
Sama täällä 64 v. 6 kk.
Sulla siis oli eläkepaperissa diagnoosi "vanhuus"? Vai ettekö te vanhukset osaa lukea kysymystä?
Mikäs on helpoin reitti nykyisin pysyvälle eläkkeelle? Kouluun ei ole motia ja työkkärin tuet on niin pienet, siispä eläke.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se terapiassa tulee selville, että teeskentelet masennusta.
Jollet ole masentunut, et pysty johdonmukaisesti kuvailemaan masentuneen tuntemuksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se terapiassa tulee selville, että teeskentelet masennusta.
Jollet ole masentunut, et pysty johdonmukaisesti kuvailemaan masentuneen tuntemuksia.
Itselle ei ole edes myönnetty terapiaa, koska en kuulemma ole edes terapiakuntoinen. Kukaan ei edes ole ollut kiinnostunut tuntemuksistani.
Kuntoutustuella oleva masentunut.
Vierailija kirjoitti:
Mikäs on helpoin reitti nykyisin pysyvälle eläkkeelle? Kouluun ei ole motia ja työkkärin tuet on niin pienet, siispä eläke.
Hanki psykoosisairaus, yritä kuntoutua siitä esim kolmivuotisella psykoterapialla, ammatillisella kuntoutuksella, työkokeiluilla, uudelleenkouluttautumisella, määräaikaisilla eläkkeillä, lopulta n 10 vuoden jälkeen saatat saada pysyvän eläkkeen.
41-vuotiaana pääsin viimeinkin työkyvyttömyyaeläkkeelle 1.1.2024 alkaen. Paranoidinen skitsofrenia höystettynä vaikealla masennuksella ja sekamuotoisella persoonallisuushäiriöllä.
10 vuotta jouduin asiasta tappelemaan ennen kuin pääsin, olisiko se ollut kolmas valituskierros asiasta kun viimeinkin tärppäsi (eli ensin muutoksenhakulautakuntaan valitus ja sen jälkeen valitus vakuutusoikeuteen jos lopputulos ei miellyttänyt). Omat voimavarat eivät olisi riittäneet tähän rumbaan, onneksi oli aktiivinen läheinen apunani.
Täytin virallisen 63v aikoinaan. Lisää tehtäviä vaadittiin kaikilta, minulle riitti.
Helposti pääsee,ei kai kukaan v atipää luule että täällä kerron miten päästä...
Kun ikää tuli 66v. Ei ollut ongelmia eläkkeelle siirtymisessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö työ maistu. Konversiohysteria. Dystonia. Viimeinen lääkärien arvuuttelu oli oikea ja se vei eläkkeelle. Kesti noin viisi vuotta se leikki.
Dystonia ei ole mikään olemassa oleva häiriö eikä kyllä konversiohysteriakaan.
Googlekin on olemassa. Dystonia on sairaus, sen sijaan konversiohysterian kohdalla on pieni virhe, se on konversiohäiriö eli toiminnallinen neurologinen häiriö.