Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millä diagnoosilla olette päässeet eläkkeelle?

Vierailija
19.04.2025 |

Millä diagnoosilla olette päässeet eläkkeelle?

Olen 30-vuotias, ja mietin millä diagnoosilla muut ovat päässeet eläkkeelle

Kommentit (123)

Vierailija
81/123 |
19.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Diagnoosini on veturinkuljettaja, pääsin 55-vuotiaana eläkkeelle.

Vierailija
82/123 |
19.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerroin lääkärille että haluaisin opiskella naistutkimusta, kirjoitti samantien b-lähetteen ja kela  pisti eläkkeelle suoraan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/123 |
19.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerroin lääkärille että haluaisin opiskella naistutkimusta, kirjoitti samantien b-lähetteen ja kela  pisti eläkkeelle suoraan.

Oikein!

Vierailija
84/123 |
19.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulin riittävän vanhaksi.

Vierailija
85/123 |
19.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Masennuksella 26-vuotiaana kuntoutustuelle. Nyt 30v ja edelleen kuntoutustuella, saan kohta 25% korotuksen työeläkkeeseen.

Älä viitsi .. mulla on vakava masennus ja niin paha ahdistus etten uskalla mennä edes ulos ja silti en pääse eläkkeelle. Aika paljon ilmeisesti pitää paskaa jauhaa että pääsee eläkkeelle. Ja kaikista hauskinta tässä on se että mulla on vakava masennus diagnoosi ollut pitkään vaikka en edes ole masentunut. 

Paniikkihäiriö on ja pelkään oikeastaan lähes kaikkea, koska ocd . Sen lisäksi olen vielä invalidisotinut enkä pysty kävelemään ja silti en pääse edes kuntoutus tuelle.. 

Pitää varmaan oikeasti alkaa miettimään sitä sirkkeliä mitä joku ehdotti aiemmin . 

Kyllä masentunut pystyy tekee töitä mulla se on vähän eri asia 

Vierailija
86/123 |
19.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riittävän vanha 68 vuotiaana.

Vierailija
87/123 |
19.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Masennuksella 26-vuotiaana kuntoutustuelle. Nyt 30v ja edelleen kuntoutustuella, saan kohta 25% korotuksen työeläkkeeseen.

Älä viitsi .. mulla on vakava masennus ja niin paha ahdistus etten uskalla mennä edes ulos ja silti en pääse eläkkeelle. Aika paljon ilmeisesti pitää paskaa jauhaa että pääsee eläkkeelle. Ja kaikista hauskinta tässä on se että mulla on vakava masennus diagnoosi ollut pitkään vaikka en edes ole masentunut. 

Paniikkihäiriö on ja pelkään oikeastaan lähes kaikkea, koska ocd . Sen lisäksi olen vielä invalidisotinut enkä pysty kävelemään ja silti en pääse edes kuntoutus tuelle.. 

Pitää varmaan oikeasti alkaa miettimään sitä sirkkeliä mitä joku ehdotti aiemmin . 

Oletko ollut siis vuoden verran sairaslomalla? Hakenut terapiaa? 

Vierailija
88/123 |
19.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkäri totesi minut liian vanhaksi töihin. (67v)

Vierailija
89/123 |
19.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä minä minä. Älä kuule ala muita ja muiden sairauksia mitätöimään, puhu vaan itsestäsi. Eikä muiden eläkkeet ole sulta pois. Kateus on aika rumaa.

Vierailija
90/123 |
19.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Skitsofreniadiagnoosilla pääsin

Vierailija
91/123 |
19.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläkettä varten pitää olla yrittänyt kuntouttaa itseään eri tavoin, pelkkä diagnoosi ei riitä. 

Vierailija
92/123 |
19.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pieni pippeli ja sen myötä valtavat traumat

Vierailija
93/123 |
19.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vanhuudella.

Pääsin vanhuuseläkkeelle eli siis työeläkkeelle, oman eläkeikäni mukaan, 63 v. 6 kk.

Minä pääsin 63 ja 3kk.

Jatkoin kyllä vielä 68 vuotiaaksi niin sain suuremman eläkkeen.

Mikä ihme voi kolmikymppistä vaivata että haluaa eläkkeelle.

Vaikkapa huono mielenterveys. 

Vierailija
94/123 |
19.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vanhuus tuli 66-vuotiaana. Työelämää takana 44 vuotta. Katsoin sitten tehneeni jo osani. Olisin päässyt eläkkeelle 64-vuotiaana, mutta silloin en tuntenut itseäni vielä tarpeeksi vanhaksi. 

Etkö voinut antaa nuoremmalle paikkaasi? 

Vierailija
95/123 |
19.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö työ maistu. Konversiohysteria. Dystonia. Viimeinen lääkärien arvuuttelu oli oikea ja se vei eläkkeelle. Kesti noin viisi vuotta se leikki. 

Vierailija
96/123 |
19.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö työ maistu. Konversiohysteria. Dystonia. Viimeinen lääkärien arvuuttelu oli oikea ja se vei eläkkeelle. Kesti noin viisi vuotta se leikki. 

Dystonia ei ole mikään olemassa oleva häiriö eikä kyllä konversiohysteriakaan. 

Vierailija
97/123 |
19.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hei, mietipäs nyt uudestaan. Jos sinun mielestä olosi on hirveä, toivoton ja olisit oikeutettu tk-eläkkeeseen,  mitenköhän se masennus mahdollisesti vaikuttaa heihin, jotka vakuutuslääkäri on katsonut eläke kuntoiseksi. Voisiko heillä sittenkin mennä vielä huonommin, ainakin työkyvyn suhteen, kuin sinulla? Sinut on vakuutuslääkäri luokitellut työkykyiseksi, toisin kuin heidät.

Toki sinulla on oikeus tuntea surua ja vihaa omasta tilanteestasi. Sinulla ei kuitenkaan ole oikeutta halveksia, aliarvioida ja komentaa töihin sellaisia ihmisiä, jotka tuon tiukan seulan ovat läpäisseet ja ovat työjyvyttömiä, vaikka sinun mielestä kukaan masentunut ei missään nimessä voi voida sinua huonommin.

Vierailija
98/123 |
19.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Myönnän olen katkera. Mutta olen käynyt lääkärissä ja tutkimuksissa ja psykiatrilla samaan aikaan joka viikko jo vuosia ilman taukoa .

Aina kun luulen, että vihdoin asiat menee eteenpäin ja saan tarkentavan diagnoosin tai lausunnon niin ei .. 

Haluaisin kyllä opiskella, mutta kun pää ei riitä ei riitä kyky oppia. 

Lisäksi tuo ocd ja paniikkikohtauksia saan ihan pienistä asioista.

Terapiaan en päässyt koska vaivani on liian akuutti.

Yritin toisen kerran päästä terapiaan ja sanottiin, että pitää olla lausunto.

Kolmatta kertaa en yrittänyt .

Mua vaan ärsyttää ettei työkyvyn arviointi ole oikeiden mukaista ja puolueetonta. Nyt se perustuu pelkkiin diagnooseihin ja minusta on outoa jos ihminen joka on monisairas ei pääse kuntoutustuelle ja ihminen jolla on masennus pääsee .. ei siinä ole mitään järkeä . En jaksa enään edes yrittää käydä lääkärissä kun en enään edes mene sinne hakemaan hoitoa vaan diagnoosia ja lausuntoja.

Kuormitan samalla terveydenhuoltoa ja se ei edes ole minun syy. Vuosia sitten halusin apua vaikeisiin oireisiin enään en jaksa edes hakea apua enkä halua apua olen jo oppinut elämään tilanteeni kanssa jotenkin ja arjestani selviän omalla tavallani , mutta tiedän etten pysty työelämään, koska siihen liittyvä ahdistusta ja pelot ovat vakavia sekä fyysinen työkyky on nolla. 

Olen vain todella todella väsynyt ja halusin edes hetken elää eikä juosta lääkärille selittämään samat asiat uudestaan ja uudestaan. Ja lääkäri on myös kädetön tässä asiassa vika on kelassa. 

Vierailija
99/123 |
19.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä masentunut pystyy tekee töitä mulla s

Kuntoutustukea voi saada vasta kun on ollut sairaslomalla vuoden. Oletko ollut? 

Vierailija
100/123 |
19.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotta pääsee edes kuntoutus tuelle pitää olla diagnoosi ja pelkät oire diagnoosit ei riitä vaikka niitä olisi 100 . 

Lisäksi pitää olla hoito/kuntoutus suunnitelma. 

Jos ei lääkäri osaa sellaista tehdä, niin sitten ei pääse ainakaan minun kokemuksella ei pääse .. 

Yli 70 oire diagnoosia ja näiden lisäksi.

Yli kymmenen pitkäaikaisesksi luokiteltua sairautta.

Enemmän kuin yksi neuropsykiatrisia diagnooseja.

Enemmän kuin yksi psykiatrista mielenterveys diagnoosia.

Sairaus joka estää fyysisen työn tai edes normaalin arjen . Olen vammaiseksi luokiteltu mutta silti. 

Ei pääse vaikka olis kuinka sairas . 

En suosittele edes yrittämään päästä eläkkeelle helpompaa on mennä töihin jos vain yhtään kykenee.