Millä diagnoosilla olette päässeet eläkkeelle?
Millä diagnoosilla olette päässeet eläkkeelle?
Olen 30-vuotias, ja mietin millä diagnoosilla muut ovat päässeet eläkkeelle
Kommentit (123)
Vierailija kirjoitti:
Skitsofrenia. Vähän yli kolmekymppisenä työkyvyttömyyseläkkeelle
Mulla tuttu tyyppi ,sama oire lääkitys kohdallaan vielä työelämässä,ikää jotain 55.v,joten se ei ole todellakaan syy jäädä eläkkeelle,jos ei mieti sitten syntyjä syvijä,sellainentyyppi kuuluu lukkojen taakse.
Persuhulluussyndrooma
T: Persuhullu
Helposti pääsee kun tietää niksit..voisin oikeastaan perustaa hot linen puhelin apua ,10€ minuutti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ääliöt vastaa vaikka hyvin käy ilmi, että kyse on TYÖKYVYTTÖMYYSELÄKKEESTÄ.
Eikä ole. Otsikossa mainitaan vain ELÄKE. Mistä teitä lukutaidottomia oikein sikiää?
Otsikossa mainitaan DIAGNOOSI - miten se liittyy vanhuuseläkkeeseen? Ääliö.
Haiiii! Mie oon allerginen työlleeeeeeeee.
T. Tino
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ääliöt vastaa vaikka hyvin käy ilmi, että kyse on TYÖKYVYTTÖMYYSELÄKKEESTÄ.
Eikä ole. Otsikossa mainitaan vain ELÄKE. Mistä teitä lukutaidottomia oikein sikiää?
Otsikossa mainitaan DIAGNOOSI - miten se liittyy vanhuuseläkkeeseen? Ääliö.
Ääliö olet itse. Vanhuuskin on diagnoosi, esim. vanhana kuolleista mainitaan, että kuoli vanhuuteen.
mene töihin! terveisin toinen 30 vee, jos sä ap edes olet 30
Kerroin niille että kanniskelen kiviä kaiket päivät edes-takaisin. Heti irtosi eläke. Olin iloisesti yllättynyt!
Vierailija kirjoitti:
Varmaan monilla eri keinoilla voi päästä eläkkeelle, mutta ymmärräthän että se eläkkeen määrä pohjautuu tekemääsi työhön, riippumatta oletko sairas tai et. Eli 25v sairaseläkkeelle jäävä saa hyvin paljon pienempää kk-eläkettä kukn 55v sairaseläkkeelle jäävä.
Voit tarkistaa tämänhetkisesti myönnettävän eläkkeen määrän esim eläketurvakeskuksesta. Itsellä se oli tuon ikäisenä todella mitätön
Ei se nyt ihan noin mene.
Kuvitellaan että se 25v. on eläkkeen saadessaan ollut kovapalkkaisessa työssä ja se 55v on tehnyt pienipalkkaista työtä.
Niiden eläke lasketaan viimeisten viiden vuoden tulojen keskiarvon mukaan.
Ja sen lisäksi tuo 25 vuotias saa viiden vuoden eläkkeen jälkeen 25% kertakorotuksen, jota se 55 vuotias ei saa.
marjatta älä miiinustele, muutkin 30 vuotiaat joutuu olee töissä sairaana työkyvyn rajamailla
Ota pora. Poraa reikä päähäsi. Kokeile jo tänään
Tero nuori eläkeläinen muhhaaa hhaahaa,äiskä hakee terolle ruokaa kun tero on niin kyvytön muhhaahhaa hhaa.Tero syntyi väärään maahan pohjois-koreassa tero ei olisi työkyvytön räähhää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vanhuudella.
Pääsin vanhuuseläkkeelle eli siis työeläkkeelle, oman eläkeikäni mukaan, 63 v. 6 kk.
Minä pääsin 63 ja 3kk.
Jatkoin kyllä vielä 68 vuotiaaksi niin sain suuremman eläkkeen.
Ja veit samalla 50+ ikäisen YT:n kautta työttömäksi jääneen työpaikan. Eikö hävetä? Olet ollut suurimmista syistä yli viisikymppisten pitkiin työttömyyksiin. Ihan niin kuin teille ei olisi ollut keikkatöitä ronklattavasti asti, ei olisi tarvinnut ajatella soviteltuja päivärahoja.
Ei hävetä, siihen työhön on vaikea saada vakituista työntekijää, tuuraan vieläkin silloin tällöin vaikka olen 70 v.
p s y k o o s i , no ainakin tulee rahaa 🤗
Laiskuus on tilanne verraton kokeile vaan siitä rahaa saa,näin miettii laiskamato Turo 20.v.
Vanhuus. 63vja 9 kk. Kun tuo ikä tuli vastaan, en jatkanut päivääkään pitempään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varmaan monilla eri keinoilla voi päästä eläkkeelle, mutta ymmärräthän että se eläkkeen määrä pohjautuu tekemääsi työhön, riippumatta oletko sairas tai et. Eli 25v sairaseläkkeelle jäävä saa hyvin paljon pienempää kk-eläkettä kukn 55v sairaseläkkeelle jäävä.
Voit tarkistaa tämänhetkisesti myönnettävän eläkkeen määrän esim eläketurvakeskuksesta. Itsellä se oli tuon ikäisenä todella mitätön
Ei se nyt ihan noin mene.
Kuvitellaan että se 25v. on eläkkeen saadessaan ollut kovapalkkaisessa työssä ja se 55v on tehnyt pienipalkkaista työtä.
Niiden eläke lasketaan viimeisten viiden vuoden tulojen keskiarvon mukaan.
Ja sen lisäksi tuo 25 vuotias saa viiden vuoden eläkkeen jälkeen 25% kertakorotuksen, jota se 55 vuotias ei saa.
Olet oikeassa että muuttujia on enemmän kuin vain ikä, mutta jos katsellaan samanlaisen henkilön tilannetta 5v työuran tai 30v työuran jälkeen samalla palkalla (harvinaista toki ettei palkka lainkaan nousisi) niin on hyvin selkeää miksi kannattaa mieluiten tehdä pitempi työura kuin jäädä aikaisin eläkkeelle.
Toki mahdollista ap:n tapauksessa että olisi kovapalkkainen nuori toimitusjohtaja ja olisi jo ehtinyt tienata itselleen tarpeellisen kuukausisumman, mutta tämä on hyvin epätodennäköist
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vanhuudella.
Pääsin vanhuuseläkkeelle eli siis työeläkkeelle, oman eläkeikäni mukaan, 63 v. 6 kk.
Minä pääsin 63 ja 3kk.
Jatkoin kyllä vielä 68 vuotiaaksi niin sain suuremman eläkkeen.
Mikä ihme voi kolmikymppistä vaivata että haluaa eläkkeelle.
Ehkä hän on neuroepätyypillinen ja uupuu / stressaantuu helposti hänelle epäsopivassa työssä? Toivottavasti hän löytää itselleen sopivan työuran.