Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Millainen on tuntemasi uskovainen ihminen?

Vierailija
18.04.2025 |

Kertokaa.

Kommentit (61)

Vierailija
41/61 |
18.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi oli avarakatseinen, ihana ihminen. Muut jyrkkiä, ulkokultaisia, itsekeskeisiä.

42/61 |
18.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Penny Lame kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja miksi uskovaiset sanovat aina "Rukoilen puolestasi" tms. Se on ihan sama kuin jos sanoisin, että "Kirjoitan Joulupukille puolestasi". Mutta saan aina omituisia katseita osakseni kun vastaan noin.

Johtuisiko ne katseet siitä että ivaat ihmistä joka vilpittömästi on sinulle ystävällinen omasta vinkkelistään, vaikka sinä et sitä näkemystä jaa?

Ivaan...? Olen Santanisti. Uskon Joulupukkiin. Joulupukille kirjoittaminen on sitä mitä kutsuisit rukoiluksi. Nyt kyllä sinä ivaat minun uskontoani!

No hyvä jos viihdytät jutuilla itseäsi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/61 |
18.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä uskonnosta puhutaan? Osa pienlahkolaisista (krishnat, vapikset, lessut, hellarit) täysin fundamentalistisia sekopäitä. Suurin osa "uskovaisista" ihan tavallisia, mukavia ihmisiä.

- ateisti

Vierailija
44/61 |
18.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uskoo sokeasti, että juutalaiset eli Israel ovat hyviksiä ja palestiinalaiset pahiksia. Hyödyllinen idiootti. 

Hei. Kristitty täällä. Raamatussa sanotaan, että juutalaiset ovat itse asiassa Jumalan ja ihmiskunnan suurimmat viholliset. Naulattivat tietenkin myös Kristuksen ristiin, mikä on heidän loputtomista synneistään pahin. Valitettavasti suuri osa kristityistä ei edes lue Raamattua, vaan seuraa jotain sionisti-propagandistia. 

Et taida käsittää, että minulle sinun höpinäsi ovat samanarvoisia kuin tuttavani. Kukaan järkevä ihminen ei perusta arvojaan ja kantojaan Raamattuun, joka ihmisten pari tuhatta vuotta sitten kirjoittama ristiriitoja ja höpöjuttuja täynnä oleva tilkkutäkki.

Juutalaiset ovat ihan vain kansa muiden joukossa. Piste. Eivät valittu

Ei voisi vähempää kiinnostaa. Olet tylsä ja sellainen tyhmän ja keskinkertaisen välillä oleva tylsimys.

Vierailija
45/61 |
18.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On puoliuskovaisia. Eli toisaalla uskotaan ja toisaalta eletään jotain muuta?

Vierailija
46/61 |
18.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tunne kun sellaisia jotka esittävät olevansa uskovaisia, mistä muuten tiedätte kuka onnoikeasti uskovainen?

Vierailija
47/61 |
18.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lääkäri, joka ei usko evoluutioon. En keksi pelottavampaa!

Evoluutio-oppihan on yksi uskonnollinen kosmologinen selitysmalli muiden joukossa. Miksi sinua häiritsee niin, että lääkäri ei jaa uskontoasi? Miten evoluutioon uskomattomuus vaikuttaa hänen suoriutumiseen työstään? Olen aidosti hämmentynyt kommentistasi. 

Ketä ei pelottaisi helvetisti olla lääkärin hoidossa, joka uskoo neitseelliseen syntymään ja Eevan tulleen Aatamin kylkiluusta?! Eli toisin sanoen ei ymmärrä biologian perusteita, vaikka ne ammatin puolesta pitäisi ymmärtää.

Minua ei pelottaisi, edellyttäen että hänellä on tilanteeseen vaadittava koulutus

Vierailija
48/61 |
18.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Penny Lame kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Penny Lame kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja miksi uskovaiset sanovat aina "Rukoilen puolestasi" tms. Se on ihan sama kuin jos sanoisin, että "Kirjoitan Joulupukille puolestasi". Mutta saan aina omituisia katseita osakseni kun vastaan noin.

Johtuisiko ne katseet siitä että ivaat ihmistä joka vilpittömästi on sinulle ystävällinen omasta vinkkelistään, vaikka sinä et sitä näkemystä jaa?

Ivaan...? Olen Santanisti. Uskon Joulupukkiin. Joulupukille kirjoittaminen on sitä mitä kutsuisit rukoiluksi. Nyt kyllä sinä ivaat minun uskontoani!

Hartaana Santanistina kirjoitan sinusta silti ystävälliseen sävyyn Joulupukille ja pyydän että hän laittaa sinut kiltti listalle, vaikka levitätkin vihaasi avoimesti vauva-palstalla.

Vierailija
49/61 |
18.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On puoliuskovaisia. Eli toisaalla uskotaan ja toisaalta eletään jotain muuta?

Eli turhaan menee. Et voi olla uskovainen ja elää synnissä.

Vierailija
50/61 |
18.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahdasmielinen, ei kykene kriittiseen ajatteluun, regressoituu välillä lapsen tasolle, kuvittelee itsensä ja oman kulttinsa paremmaksi kuin kukaan muu

Vierailija
51/61 |
18.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Penny Lame kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Penny Lame kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muista, Joulupukki rakastaa sinua silti ja olet hänen lapsensa siinä missä muutkin. Toivotan sinulle Hyvää Joulua ja paljon joululahjoja tulevaisuuteen.

Vierailija
52/61 |
18.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ahdasmielinen, ei kykene kriittiseen ajatteluun, regressoituu välillä lapsen tasolle, kuvittelee itsensä ja oman kulttinsa paremmaksi kuin kukaan muu

Sarasvuota lainaten. Jotkut kulttuurit on vaan parempia.

Vierailija
53/61 |
18.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sarasvuota lainaten. Jotkut kulttuurit on vaan parempia.

Kultti = kulttuuri??? Okei boomer

54/61 |
18.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Penny Lame kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Penny Lame kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hartaana Santanistina kirjoitan sinusta silti ystävälliseen sävyyn Joulupukille ja pyydän että hän laittaa sinut kiltti listall

Kiitä häntä puolestani useammasta toivomusvastauksesta.

Vierailija
55/61 |
18.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Penny Lame kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Penny Lame kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aikamoista, että saat toisen uskontoa noin avoimesti epäillä ja ivata. Jos se on Santanisti, niin sitten se on. Uskonnonvapaus kato.

Vierailija
56/61 |
18.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Penny Lame kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Penny Lame kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Penny Lame kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hartaana Santanistina kirjoitan sinusta silti ystävälliseen sävyyn Joulupukill

Kyllä, kiitän Joulupukkia puolestasi ja pyydän häntä tuomaan sinulle Joululahjoja ensi Joulunakin. Hyvää Joulua!

Vierailija
57/61 |
18.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikein ihana nainen, mutta valitettavasti sinisilmäinen. Ukko pettää minkä ehtii.

Vierailija
58/61 |
18.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uskoo sokeasti, että juutalaiset eli Israel ovat hyviksiä ja palestiinalaiset pahiksia. Hyödyllinen idiootti. 

Hei. Kristitty täällä. Raamatussa sanotaan, että juutalaiset ovat itse asiassa Jumalan ja ihmiskunnan suurimmat viholliset. Naulattivat tietenkin myös Kristuksen ristiin, mikä on heidän loputtomista synneistään pahin. Valitettavasti suuri osa kristityistä ei edes lue Raamattua, vaan seuraa jotain sionisti-propagandistia. 

Koko kristinusko perustuu Jeesuksen ristinkuolemaan ja syntien sovitukseen sekä ylösnousemukseen.

Ja itseasiassa juutalaiset omalta osaltaan täyttivät profeettojen ennustukset siitä miten Jeesuksen oli käyvä. Juudas Iskariotilla oli oma tehtävänsä täytettävänä, jotta kirjoitukset kävivät toteen. 

Vierailija
59/61 |
18.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole olemassakaan "ei-uskovaista" ihmistä, joten en oikein ymmärrä kysymystä. Jokainen on uskovainen. Jos tarkoitat uskovaisuudella kristittyä, tuo on jo ihan eri kysymys. 

Älä sinä tule määrittelemään, olenko minä uskovainen vai en, sillä en ole. Ellei sitten luonnontieteen maailmanselityskyvyn ymmärtämistä lueta uskonnoksi. 

Vierailija
60/61 |
19.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunsin helluntailaismiehen, joka meni nuorena naimisiin ja petti vaimoaan miehen kanssa. Tunnen helluntailaisnaisia, äidin ja tyttäriä, jotka ovat mm. olleet mukana hylkäämässä veljensä lehtolapsia ja sulkeneet nämä lapset suvun ulkopuolelle, esittäneet, ettei näitä lapsia ole olemassa. Todella julmaa, etteivät ole halunneet olla näille lapsille mummo ja tätejä. Ovat todella tekopyhiä ihmisiä, joille tärkeintä vaan omien kulissien säilyttäminen.