Millainen on tuntemasi uskovainen ihminen?
Kommentit (61)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lääkäri, joka ei usko evoluutioon. En keksi pelottavampaa!
Evoluutio-oppihan on yksi uskonnollinen kosmologinen selitysmalli muiden joukossa. Miksi sinua häiritsee niin, että lääkäri ei jaa uskontoasi? Miten evoluutioon uskomattomuus vaikuttaa hänen suoriutumiseen työstään? Olen aidosti hämmentynyt kommentistasi.
Ketä ei pelottaisi helvetisti olla lääkärin hoidossa, joka uskoo neitseelliseen syntymään ja Eevan tulleen Aatamin kylkiluusta?! Eli toisin sanoen ei ymmärrä biologian perusteita, vaikka ne ammatin puolesta pitäisi ymmärtää.
Täys feikki. Vetää viinaa, salaa sen muilta. Kerjää diakoneilta ja mistä vaan irti saa ilmaista ruokaa et jää rahaa viinaan..
Vierailija kirjoitti:
Äärimmäisen lämmin ja kiltti. Kohtelee kaikkia ihmisiä tasa-arvoisesti. Oikeudenmukainen.
Kaikki mitä sanoit, ja vielä rehellinen. Ärsyttävä, mutta silti arvostettavan rehellinen. Olisipa yrittänyt satuttaa minua erotessa, mutta ei, ei halunnut satuttaa, vaikka hän olisi päässyt helpommalla jos olisi kyennyt.
Toivon hänern kykenevän rakentamaan hyvän elämän itselleen ja tyttärelleen tässä nykyisessä pelottavassa maailmassa.
Ja miksi uskovaiset sanovat aina "Rukoilen puolestasi" tms. Se on ihan sama kuin jos sanoisin, että "Kirjoitan Joulupukille puolestasi". Mutta saan aina omituisia katseita osakseni kun vastaan noin.
Kaikki tuntemani lestadiolaiset menivät nuorina naimisiin ja alkoivat tehdä heti hirveää pentulaumaa. Kaikki lestadiolaistytöt puhuivat jo yläasteella, kuinka lapset on niin ihania, koska heidät oli aivopesty siihen ajatusmalliin nuoresta asti.
Vierailija kirjoitti:
Ja miksi uskovaiset sanovat aina "Rukoilen puolestasi" tms. Se on ihan sama kuin jos sanoisin, että "Kirjoitan Joulupukille puolestasi". Mutta saan aina omituisia katseita osakseni kun vastaan noin.
Johtuisiko ne katseet siitä että ivaat ihmistä joka vilpittömästi on sinulle ystävällinen omasta vinkkelistään, vaikka sinä et sitä näkemystä jaa?
Vierailija kirjoitti:
Et sinä kenellekään vastaa noin. Trollaat vain netissä.
Seurakunta-aktiivi ortodoksityttö huorasi lukion bileissä kuulemma monen pojan kanssa. Näin kerran, kun tanssi bileissä muka vahingossa hame korvissa tanssilattialla kaikkien nähden ja pojat olivat lyöneet vetoa, kuka saa tältä tytöltä pillua sinä iltana.
Maailman ihanin ihminen, samoin koko perhe ja hänen lapsuuden perheensä. Ehdoitta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Evoluutio-oppihan on yksi uskonnollinen kosmologinen selitysmalli muiden joukossa. Miksi sinua häiritsee niin, että lääkäri ei jaa uskontoasi? Miten evoluutioon uskomattomuus vaikuttaa hänen suoriutumiseen työstään? Olen aidosti hämmentynyt kommentistasi.
Ketä ei pelottaisi helvetisti olla lääkärin hoidossa, joka uskoo neitseelliseen syntymään ja Eevan tulleen Aatamin kylkiluusta?! Eli toisin sanoen ei ymmärrä biologian perusteita, vaikka ne ammatin puolesta pitäisi ymmärtää.
Selvästi ymmärtää biologian perusteet, jos on lääkäri. Jumala loi kaiken biologian, joten mikäs tässä nyt sinua niin häiritsee? Niitä kutsutaan ihmeiksi syystä. Kristityt uskovat niihin, sinä uskot omiin uskomuksiisi. Anna kun arvaan, uskot, että ihminen polveutui monen mutkan kautta jostain ameebasta? Kuulostaa aika hullunkuriselta minun korviini.
Penny Lame kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Johtuisiko ne katseet siitä että ivaat ihmistä joka vilpittömästi on sinulle ystävällinen omasta vinkkelistään, vaikka sinä et sitä näkemystä jaa?
Ivaan...? Olen Santanisti. Uskon Joulupukkiin. Joulupukille kirjoittaminen on sitä mitä kutsuisit rukoiluksi. Nyt kyllä sinä ivaat minun uskontoani!
Tuntemiani on vaikka millaisia. Erittäin älykkäitä ja kehitysvammaisia ja siltä väliltä, viisaita ja tyhmiä, puheliaita, vaiteliaita, rohkeita, arkoja, rikkaita ja köyhiä, onnellisia ja onnettomia, iloisia ja surullisia, seurallisia ja erakkoja, nopeita ja hitaita, terveitä ja sairaita, ammattejakin joka lähtöön, ihmisiä eri kohdissa kasvun tietä, eri persoonallisuuksia, eri ikä, miehiä ja naisia, poikia ja tyttöjä, eri kulttuureissa asuvia, erilaisia juhlia viettäviä, eri ruokia syöviä, mitähän vielä? Kun Jumala voi uskon siemenen istuttaa kenen tahansa sydämeen. Ihminen hiljalleen siinä kyllä Sanan luona muuttuu mutta Jumalan luomistyö moninaisuudessaan myös säilyy.
Äitini on muka harras kristitty, mutta on seurustellut useampaan kertaan varattujen miesten kanssa. Järkyttävän tekopyhä ihminen!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uskoo sokeasti, että juutalaiset eli Israel ovat hyviksiä ja palestiinalaiset pahiksia. Hyödyllinen idiootti.
Hei. Kristitty täällä. Raamatussa sanotaan, että juutalaiset ovat itse asiassa Jumalan ja ihmiskunnan suurimmat viholliset. Naulattivat tietenkin myös Kristuksen ristiin, mikä on heidän loputtomista synneistään pahin. Valitettavasti suuri osa kristityistä ei edes lue Raamattua, vaan seuraa jotain sionisti-propagandistia.
Koko kristinusko perustuu Jeesuksen ristinkuolemaan ja syntien sovitukseen sekä ylösnousemukseen.
Enpä muuten enää tunne yhtäkään uskovaista. Viimeisin tuntemani kuoli pari vuotta sitten. Useimmat oli suvaitsemattomia, ylimielisiä ja aina tuomassa asiaa esille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uskoo sokeasti, että juutalaiset eli Israel ovat hyviksiä ja palestiinalaiset pahiksia. Hyödyllinen idiootti.
Hei. Kristitty täällä. Raamatussa sanotaan, että juutalaiset ovat itse asiassa Jumalan ja ihmiskunnan suurimmat viholliset. Naulattivat tietenkin myös Kristuksen ristiin, mikä on heidän loputtomista synneistään pahin. Valitettavasti suuri osa kristityistä ei edes lue Raamattua, vaan seuraa jotain sionisti-propagandistia.
Joo a-semiitit ei ole kunniaksi kristinuskolle hekään. Harva pappi nousi nasseja vastaan. Ja entä kristilliset hallituksessa - tekevät sujuvasti yhteistyötä sellaisten kanssa.
Keskitysleireillä oli vankina paljon pappeja ja nunnia. Monet menettivät henkensä siellä.
Tunnen lukuisia uskovaisia ja he ovat kaikki erilaisia niin kuin ihmiset yleensäkin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et taida käsittää, että minulle sinun höpinäsi ovat samanarvoisia kuin tuttavani. Kukaan järkevä ihminen ei perusta arvojaan ja kantojaan Raamattuun, joka ihmisten pari tuhatta vuotta sitten kirjoittama ristiriitoja ja höpöjuttuja täynnä oleva tilkkutäkki.
Juutalaiset ovat ihan vain kansa muiden joukossa. Piste. Eivät valittuja tai ihmiskunnan vihollisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lääkäriksi pätevöityminen ei vaadi uskoa evoluutio-oppiin TAI kristittyjen luomisoppiin. Näillä asioilla ei ole mitään tekemistä lääkärin toimen kanssa. Kyllä minäkin uskallan mennä "ateisti" lääkärin vastaanotolle, vaikka tämä uskoisi mihin tahansa hölynpölyyn, koska a. en ole itse opiskellut lääketiedettä, joten en pysty itseäni paremminkaan hoitamaan, ja b. ei hänen uskomuksillaan todennäköisesti ole mitään merkitystä minulle antamansa hoidon kanssa. Todennäköisesti olet jo ollut monen kristityn lääkärin hoidossa, ja jos yhtäkkiä lopettaisit käymisen, koska tämä on kristitty, sinua yleisesti pidettäisiin kusipäänä ja todennäköisesti myös jotenkin häiriintyneenä.
Ei ollut ennen. Ryyppäsi ja käytti aineita.. ja niiden vaikutuksen alaisena teki vaikka mitä. Sitten pääsi niistä irti, löysi miehen ja nyt on kuin itse jeesus nasaretilainen. Ja puhuu myös että rukoilemalla pääsee eroon syövästä.