Intin käyneet auttakaa!
Jyväskylän kutsuntakuulutus on luokkaa Aaa-Her, Hes-Kaj, Kak-Kää, Käå-Mes, Met-Pas, Pat-Saj, Sak-Tou, Tov-Ööö.
Sukunimi alkaa Pe ja nyt olen kysynyt useamman henkilön mielipidettä, muutaman kaverin, tekoälyn, sekä Jodelin mielipidettä. Kavereiden ja tekoälyn mielestä oon Met-Pas, Jodelin mielestä Pat-Saj.
Omaa ajattelua käyttämällä järkeilin, että varmaan Pat-Saj kun sukunimeni toinen kirjain E on suurempi kuin A. Mutta kavereiden mielestä ei mene näin ns. kirjain eteenpäin -periaattella vaan jotenkin muuten.
Ja vielä mielipide: tekeekö tämän asian tietämättömyys minusta tyhmän?
VAIN ASIALLISET VASTAUKSET KIITOS.
Kommentit (24)
En tajunnut mitään tuosta, vaikka olen intin käynyt.
Tietysti Pat-Saj. Etkö osaa aakkosia?
Pääseekö inttiin ne jotka osaa lukea vai ne, jotka osaa kirjoittaa?
Kaverit yrittää simputtaa sinua jo ennen inttiä.
Vierailija kirjoitti:
En minäkään,kyllä ne muistaakseni omalla nimellä kutsuivat jos kutsuivat.
Vierailija kirjoitti:
Kertoo sinun älykkyysosamäärästäsi, ei intistä. Mitä tuossa et tajunnut?
Hae ilmavoimien esikunnan kirjastoon.
Nykyaika ,ennen kaikki oli paremmin,kutsu tuli nimellä .
Olet järkeillyt ihan oikein. Ei se sinusta tyhmää tee, vaikka asia ei ollutkaan tuttu, mutta ihmetyttää kyllä nykykoulut, jos tällaista ei opeteta.
Jos aakkosista on vain eka kirjain niin mennään sen mukaan, jos kaksi kirjainta niin molempien ehtojen tulee täyttyä, jos kolme, niin sama juttu.
Esim. tuossa ylläolevassa PASonen ja PATjas menevät eri ryhmiin.
Miksi aakkosjärjestys olisi jokin muu kuin aakkosjärjestys? Onneksi olin nuorena kirjastossa töissä, niin tämä on ihan päivänselvää.
Siis tottakai kaikki 3 kirjainta vaikuttavat tuossa. Pe aikuinen sukunimesi kuuluu siihen ryhmään, mihin ajattelit sen kuuluvan.
Koska sukunimi alkaa Pe olet ryhmässä Pat-Saj, koska Pe tulee Pat jälkeen mutta ennen Saj.
Järkeilit itse täysin oikein! Pat-Saj. Muut vain sekoittivat omaa järkeilyäsi. Eivät nähtävästi osaa aakkosia itse.
Noin sekoa ei taideta ottaa inttiin.
Pat-Saj on oma ryhmäsi.