Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko sulla 6 kantajaa sit kun oot kuollut?

Vierailija
18.04.2025 |

Löytyykö lähipiiristä kantajat? 

Kommentit (69)

Vierailija
41/69 |
18.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tällä hetkellä on. Veljeni, 2 vävyä, hyvä ystäväni, poikapuoleni, veljenpoika sekä 1 läpuolisoni lapsenlapsi. Nuo ovat siis miespuolisia. Mutta toisaalta suvussa on myös riuskoja naisia, mikä estää heitäkin kantamasta. 

Vierailija
42/69 |
18.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä väliä sillä on, onko kantajia? En minä ole enää silloin paikalla. Ihan sama siinä vaiheessa, mitä nykyiselle majalleni tehdään. 

Hautajaiset ovat omaisia varten, vainajaa ne eivät enää kiinnosta.

Minua kiinnostaa. Olen ollut ateisti koko ikäni, vihaan uskontoja. Olisi suuri loukkaus minua kohtaan jos minulle järjestettäisi joku liperikaulus paasaamaan jumalasta kuolemani jälkeen, ja tällättäisi jotain ristejä hautapaikkaani. Olen tehnyt hyvin selväksi etten halua sellaista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/69 |
18.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. En edes tunne kuutta ihmistä.

Vierailija
44/69 |
18.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun tuhkat sirotellaan mereen. Mereen olen haudannut jo yhden perheenjäseneni. Oli hienot muutaman tunnit muistojuhlat ruokailuineen veneessä. Tuhkien perään heitettiin kukkia aalloille. Moni sanoi että parhaimmat hautajaiset joissa ikinä olleet. Haluan itselleni samanlaiset.

Vierailija
45/69 |
18.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävelen itse.

Vierailija
46/69 |
18.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On. Mutta en kuulu kirkkoon joten ei hautajaisia tai siunaustilaisuutta. Suoraan ruumishuoneelta uuniin. Tuhkat muistolehtoon. Läheiset voi kokata yhdessä hyvää ruokaa, juoda punaviiniä ja sytyttää kynttilän minun muistokseni. Jos haluavat. Ei ole mikään pakko.

Vierailija
47/69 |
18.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just nyt jos lähtisin niin on.

Mutta jos lähtö tulee esm 20 vuoden päästä niin en osaa sanoa tästä maailmasta sen enempää kun muutkaan.

Mut tullaan polttamaan, ja tuhkat sirotellaan samaan muistolehtoon missä poikani tuhkat ovat.

Ap, kun olet kuollut niin sinun ei tarvitse näistä maallisista asioista murehtia.

Vaan sielusi lentää vapaana korkealla.

Vierailija
48/69 |
18.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääasia, että löytyy joku, joka kantaa tuhkani ja hautaa ne luontoon. 

- Pakana.

Vierailija
49/69 |
18.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole, koska minua ei enää ole, kun olen kuollut. Jos tarkoitat maallista tomumajaani, niin ihan sama vaikka kompostoitaisiin tai piilkottaisiin kissanruoaksi.

Vierailija
50/69 |
18.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet näköjään miettinyt omat hautajaisesi ihan loppuun saakka. Se on hyvä ap. Voi olla ihan nurkan takana.

T: Tuntematon

Vierailija
51/69 |
18.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole, koska minua ei enää ole, kun olen kuollut. Jos tarkoitat maallista tomumajaani, niin ihan sama vaikka kompostoitaisiin tai piilkottaisiin kissanruoaksi.

Ei sun hautajaiset olekaan sinua varten vaan omaisia. Jos niitä ei ole niin sitten varmaan onkin ihan sama mitä jätteille tapahtuu.

Vierailija
52/69 |
18.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En halua hautajaisia. Mut pitää siroitella mereen sitten kun sika tulee.

Kun sika tulee. Mikä sika? Onko teilläpäin joku kuoleman sika, joka saapuu paikalle, kun joku kuolee. 

Tuonelan karju saapuu...

Vierailija
53/69 |
18.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei sun hautajaiset olekaan sinua varten vaan omaisia. Jos niitä ei ole niin sitten varmaan onkin ihan sama mitä jätteille tapahtuu.

Ei siihenkään tarvita maista tomumajaa. Ihmistä voi muistella muutenkin.

Vierailija
54/69 |
18.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No eikös tätä asiaa sitten pidä kysyä omaisilta eikä minulta? Kuolleelle näillä ei ole merkitystä, turha murehtia asiaa.

Vierailija
55/69 |
18.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahtaisko olla edes kuutta hautaan saattajaa. Hyvin eletty elämä nääs.

Vierailija
56/69 |
18.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä, varmaan. Minun murheenihan se vähiten on. Palkatkoon vaikka miesstripparit kantamaan, mitä väliä? 

Vierailija
57/69 |
18.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä väliä sillä on, onko kantajia? En minä ole enää silloin paikalla. Ihan sama siinä vaiheessa, mitä nykyiselle majalleni tehdään. 

Hautajaiset ovat omaisia varten, vainajaa ne eivät enää kiinnosta.

Minua kiinnostaa. Olen ollut ateisti koko ikäni, vihaan uskontoja. Olisi suuri loukkaus minua kohtaan jos minulle järjestettäisi joku liperikaulus paasaamaan jumalasta kuolemani jälkeen, ja tällättäisi jotain ristejä hautapaikkaani. Olen tehnyt hyvin selväksi etten halua sellaista.

Olen myös ateisti ja ollut niin kauan kuin muistan, mutta ei noilla asioilla minulle ole merkitystä. Ainut mitä toivon on se että muistotilaisuudessani on hyvää ruokaa, koska inhoan juhlia joissa ei ole kunnollista syötävää. Koen että se olisi pahempi loukkaus kuin joku paasaus. 

Vierailija
58/69 |
18.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei. Uurnan kantamiseen riittää yksi.

Ja näinkö suomessa ,ruotsissa kyllä arkku kannetaan kirkkoon siunataaan  ja kannetaan uudesti ruumisautoon sen jälkeen vasta alkaa se polttoprosenssi,eli kyllä siellä ainakin kuusi kantajaa pitää arkun kahvoihin tarttua.

Vierailija
59/69 |
18.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei varmaankaan ole, mutta ei haittaa: sukuhautaamme pitää tuhkata

Vierailija
60/69 |
18.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minut tuhkataan joten yksi kantaja riittää. Olen miettinyt ruumiini testamenttausta lääketieteelle niin silloin ei tarvitse edes hautajaisia järjestää,  onko näin?