Miksi muita äitejä ärsyttää jos on lapsestaan ylpeä? Kateus? Vai mikä siinä on jos esimerkiksi tällä palstalla
hehkuttaa jotain asiaa mistä tuntee valtavaa äidinylpeyttä, esim. jos lapsi osaa jonkun asian mitä yleensä sen ikäiset eivät älttämättä vielä osaa, niin puolet viesteistä on vähintäänkin kitkseiä ja pahansuopia?
Suomalaiset maailman kateellisin kansa - joka asiassa?
Kommentit (28)
On ihan yhtä hienoa, jos lapsi oppii puhumaan kymmenkuisena kuin kaksivuotiaana, joka tapauksessa se on hieno taito, josta sietää kehua. Miten ihmeessä sinua voi vaivata lapsen kehuminen, jos lapsi ei satu olemaan joku huippunero?
Mä olen itsekin lapsistani ylpeä. Mutta sellainen älytön ylistys on mun mielestä vaivaannuttavan kuuloista.
Yksi äiti jolla on ihan nätti tyttö, jaksaa joka käänteessä ylistää lapsensa ulkonäköä. Ja lapsi on nätti, mutta niin on moni muukin lapsi. Mitenkään erityisen kaunis se ei ole, tai minä en sitä nää. Kyllä munkin lapset on mielestäni ne maailman söpöimmät ja näteimmät lapset, mutta en mä sitä kailota koko ajan, kun tiedän että joku toinen ei ehkä ajattele samalla tavalla.
Mä en oikeesti tiedä mitä mun pitäis sanoa, kun tää äiti rupeaa taas sadannen kerran kehumaan miten ihanat ripset hänen lapsellaan on. Mä en yksinkertaisesti jaksa kuunnella sitä. Joojoo, on ne ihanat, mutta mitä siitä sitten?
Sellainen terve ylpeys on taas ihanaa katsottavaa. Esimerkiksi nyt talvella luistinradalla näki monesti sellaista ylpeyttä, kun lapsi vihdoin oppii luistelemaan tai pysyy pystyssä ilman että hänestä pidetään kiinni. " hei sähän osaat jos itse, hyvä"
Ei uskota tosiasioita. Suunnattoman ärsyttävää kun leimataan valehtelijaksi vain sen takia " ettei-se-voinut-niin-aikasin-kun-ei-munkaan-lapsi-silloin-vielä" .
Kai niitä valehtelijoitakin on, mutta KAIKKI eivät ole. Kestäkää se.
Itse kehun kyllä muidenkin lapsia aina kun aihetta on.
Se on vaan kumma, että joillakin on tarve päteä omien lastensa saavutuksilla ja ilmeisesti sen takia liioitellaan ja valehdellaan.
Kyse ei ole siitä, että en itse usko tosiasioita tai ettei lasta saisi kehua kun siihen on aihetta.
t. 22
Vierailija:
Ei uskota tosiasioita. Suunnattoman ärsyttävää kun leimataan valehtelijaksi vain sen takia " ettei-se-voinut-niin-aikasin-kun-ei-munkaan-lapsi-silloin-vielä" .Kai niitä valehtelijoitakin on, mutta KAIKKI eivät ole. Kestäkää se.
Itse kehun kyllä muidenkin lapsia aina kun aihetta on.
Vierailija:
Kyllä munkin lapset on mielestäni ne maailman söpöimmät ja näteimmät lapset, mutta en mä sitä kailota koko ajan, kun tiedän että joku toinen ei ehkä ajattele samalla tavalla.
Se on kyllä mielestäni TODELLA outoa. Jätätkö lapsillesikin sanomatta siksi kun joku voi ajatella jotain?
KUUSI vastausta kahdeksasta oli pelkkää mollaamista, eli hyökkääviä, ja kommentteja siitä että varmasti sun ukkos pettää ;-)
NÄIN HEIKKO ON SUOMALAISEN NAISEN ITSETUNTO JA NÄIN KATEELLISIA HE OVAT.
Vierailija:
Vierailija:
Kyllä munkin lapset on mielestäni ne maailman söpöimmät ja näteimmät lapset, mutta en mä sitä kailota koko ajan, kun tiedän että joku toinen ei ehkä ajattele samalla tavalla.Se on kyllä mielestäni TODELLA outoa. Jätätkö lapsillesikin sanomatta siksi kun joku voi ajatella jotain?
Viimeksi eilen äidilleni kehuin miten hyvin tyttäreni koulu on ruvennut sujumaan, viime syksyisen ongelmien jälkeen. Ja tytön kanssa itse puhuttiin samasta asiasta toissapäivänä. Mutta mä en toitota sitä samaa nyt seuraavat 10 kuukautta. Kuka jaksaa kuunnella jos, mä joka kerta kun nähdään sanon saman " mun tyttäreni koulu sujuu nyt niin hyvin, viime syksyisten ongelmien jälkeen"
Siitä oli kyse, liika on liikaa.
oli se kuulijan mielestä nasiosta kehuttu tai ei. Minusta on liikuttavaa jos vanhemmat ovat niin ylpeitä lapsestaan että kertovat sen muillekin.