Hallitus aikoo poistaa ay-jäsenmaksujen verovähennysoikeuden
HS: Hallitus aikoo poistaa ay-jäsenmaksujen verovähennysoikeuden SAK: Jälleen hallitus lyö duunaria
https://yle.fi/a/74-20156971?utm_source=social-media-share&utm_medium=s…
Loppuuko tämä ikinä? Leikkaukset osuu muihinkin kuin tukien käyttäjiin. Ay-liike halutaan rapauttaa kokonaan. Kohta ollaan kaikki työnantajien orjia tappelemassa vähistä työpaikoista, joista voidaan irtisanoa heppoisin perustein. Irtisanomissuojaa on myös huononnettu.
Kommentit (547)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos liittoon kuuluttaisiin omalla rahalla maksetulla jäsenmaksulla, niin palkkaneuvottelusta myös odotettaisiin parempia tuloksia ja liitosta erottaisiin, jos siellä neuvoteltaisiin huonosti. Nyt tilanne on se, että muut veronmaksajat maksavat sekä jäsenmaksun, että ansiosidonnaisen ja ammattiliitot maksavat vasemmistolaisille poliitikoille hillotolppia ja ökypalkkoja. Rahaa kavalletaan ja porsastellaan. Enää tähän ei ole varaa.
Minulle sopii, että liittoon kuulumattomat ja niitä kiihkeästi vastustavat eivät nauti menneistäkään, edelleen tänä päivänä voimassaolevista AY-liikkeen saavutuksista. Kesälomat, 5-päiväinen työviikko, 40-tuntinen työviikko, sairausloman palkka, äitiys- ja vanhempainlomat, lapsilisät, työterveys jne. jne. He, joiden mielestä nuo ovat täysin turhanpäiväisiä etuja, voinevat luopua niistä ja neuvo
No esim. minulla on 40h työsopimus. Yksityisellä. Oliko muita typeriä kysymyksiä?
Monille meistä sopisi tuo että AY liikkeet ajaisivat vain liittoon kuuluvien etuja. Muut neuvotelkoot itse etunsa.
Vierailija kirjoitti:
Monille meistä sopisi tuo että AY liikkeet ajaisivat vain liittoon kuuluvien etuja. Muut neuvotelkoot itse etunsa.
Minulle kelpaisi AY-liikkeiden ja niiden rasvaa tihkuvien porsastelijajohtajien tuho.
Nämä hillotolpat poistuisivat:
SAK:n puheenjohtaja Jarkko Eloranta
Palkka 15454,67 €/kk (1.4.2023 viimeisin korotus 3,5 %).
Lisäksi lounasetu ja matkapuhelinetu.
Työeläkeyhtiö Ilmarisen hallituksen varapuheenjohtajan vuosipalkkio 30391 €, kokouspalkkio 800 € ja nimitys- ja palkitsemisvaliokunnan kokouspalkkio 800 €.
Työllisyysrahaston hallituksen jäsenen palkkio 515 €/kk ja kokouspalkkio 255 €.
Kehitysrahoituslaitos Finnfundin hallintoneuvoston jäsenen kokouspalkkio 500 €.
Verotettavat tulot 240000 €, josta pääomatuloja 10000 € vuonna 2021.
liitoissa ja kajamossa alkoi melkoinen pöhinä kun yrittävät laittomia vaali tukia värkätä lailliseksi menoksi kiitos hallitus
Menisi hillotolppa.
STTK:n puheenjohtaja Antti Palola
Palkka 16500 € (1.1.2022 viimeisin korotus 800 €/kk).
Lisäksi vapaa autoetu 1185 €/kk ja puhelinetu 20 €/kk.
Työeläkeyhtiö Varman hallituksen varapuheenjohtajan vuosipalkkio 34960 € ja kokouspalkkio 625 €.
Työllisyysrahaston hallituksen jäsenen palkkio 515 €/kk ja kokouspalkkio 255 €.
OP Uusimaan hallintoneuvoston jäsen, kokouspalkkio 400 €.
Verotettavat tulot 280000 €, josta pääomatuloja 30000 € vuonna 2021.
Mitä tämä muija tekee päivittäin ansaitsaakseen palkan. Listaa viisi asiaa, sanoisi Elon Musk.
Akavan puheenjohtaja Maria Löfgren
Palkka 15909 €/kk (1.6.2023 viimeisin yleiskorotus 3,5 %).
Lisäksi autoetu 910 €/kk.
Työeläkeyhtiö Elon hallituksen varapuheenjohtajan vuosipalkkio 21000 € ja kokouspalkkio 900 €.
Verotettavat tulot 160000 euroa vuonna 2021, jolloin Löfgren toimi Julkisalan koulutettujen neuvottelujärjestö JUKOn toiminnanjohtajana.
Kampaviinereistä 230k lasku vuosittain.
Teollisuusliiton puheenjohtaja Riku Aalto
Palkka 16777,46 €/kk (1.4.2023 viimeisin korotus 3,5 %).
Lisäksi autoetu 1235 €/kk.
Työeläkeyhtiö Varman hallituksen jäsenen vuosipalkkio 19670 € ja kokouspalkkio 625 €.
Vakuutusyhtiö Turvan hallituksen puheenjohtajan palkkio 1500 €/kk ja kokouspalkkio 700 €.
Avoimen työttömyyskassan hallituksen puheenjohtajan vuosipalkkio 7500 €.
Työllisyysrahaston hallintoneuvoston jäsenen kokouspalkkio 310 €.
Verotettavat tulot 230000 € vuonna 2021.
Liitonpomojen suupielestä valuu nyt rasvan lisäksi kuolaa. Housut kusessa miettivät kostotoimenpiteitä.
Vierailija kirjoitti:
On skitsoRiikalla kiire EK:n hillotolpalle ku tämmönenkin piti polkaista käyntiin.
Feminatsit ja muut sosiaalikommarit ulvoo kuin palotorvet paniikissa :D
Tältä näyttää ja kuulostaa kun suomesta juuritaan demarisyöpää pois.
N A U T I N G S !
"No esim. minulla on 40h työsopimus. Yksityisellä. Oliko muita typeriä kysymyksiä?"
Monestiko olet tippunut päällesi, mutta on liittojen ansiota, ettei työviikko ole vaikkapa 50h
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä ammattiliitoilla ei ole mitään virkaa niin kauan, kun liittoon kuulumattomatkin saavat samat edut.
Liiton jäsenille liiton neuvottelemat palkat ja edut, muille sitten sen mukaan miten kukin osaa itse neuvotella.
Tietysti liittoon kuulumattomille sama palkka, jos näin ei olisi niin firmaan palkattaisiin vain liittoon kuulumattomia.
Vierailija kirjoitti:
Joo, silloin töihin pääsisi vain jos ei kuulu liittoon,
Vierailija kirjoitti:
Marinin hallitus poisti eläkeputken.
Vassarilta voi viedä työpaikan, rahat lompakosta ja leivän suusta, kunhan viejänä on toinen vassari.
Vierailija kirjoitti:
Ay-maksujen on sitten syytä alentua.
Ja paljon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika pitkälle päässy hallitus näiden kusetusten kanssa.
Missä muussa maassa tätä paskaa ois katottu näin kauan?
Tähän poliitikot luottaa. Kansa ulisee vaan vauvalla, eikä varmasti kahtiajaon ansiosta yhdisty massaks hallitusta vastaan.
Kenen joukoissa seisot?
Jos tota pitää tosissaan kysyä, on jo ihmisenä pihalla.
No, vassarithan tätä on kyselleet kautta aikain ja ihan tosissaan vielä.
Vierailija kirjoitti:
Melkoisen läpinäkyvää juonittelua perskeko-hallitukselta 🙄
Mitä sekoilet? Ei keskusta kuulu hallitukseen.
Vierailija kirjoitti:
Ammattiliitoilla on miljardiluokan kiinteistö- ja osakesijoitukset. Kaikenmaailman Koijaamot ja muut. Käyttäkööt niillä tahkottua rahaa.
Noin on. Ammattiliitot omistavat isoja vuokrataloyhtiöitä ja yrityksiä ja kiskovat korkeita vuokria köyhiltä työläisiltä. Nurinkurista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä ammattiliitoilla ei ole mitään virkaa niin kauan, kun liittoon kuulumattomatkin saavat samat edut.
Liiton jäsenille liiton neuvottelemat palkat ja edut, muille sitten sen mukaan miten kukin osaa itse neuvotella.
Tietysti liittoon kuulumattomille sama palkka, jos näin ei olisi niin firmaan palkattaisiin vain liittoon kuulumattomia.
Kyllä, kyllä. Mutta edes tämä asia ei mahdu vassarin järjenjuoksuun.
Eikö paska lankas meinannut lähteä käyntiin kun piti oikeen kolmeen kertaan bumpata 🤣