Jos ulkomaan lentosi lähtee klo 07:00 niin moneltako olet kentällä?
Kommentit (38)
Viimeistään viideltä mutta todennäköisesti jo hieman aiemmin.
Itse olen niin harvaan matkustava että olisin pari tuntia aikaisemmin. Joku konkari varmaan olisi siellä tuntia aikaisemmin.
Riippuu onko ruumaan meneviä matkatavaroita ja onko check in tehty etukäteen. Viimeksi minulla ei ruumalaukkuja ja check in tehty etukäteen, sillä perusteella menisin kentälle klo 5. Ja myös, jos puhutaan Helsinki-Vantaasta. Tuttu kenttä, niin suhteessa vähempi aika riittää.
5.30. Jos olisi eu-alueen ulkopuolelle suuntautuva lento tai check-in ei onnistusi etukäteen niin saattaisin varata vielä enemmän aikaa.
Vierailija kirjoitti:
Riippuu kulkuvälineestä kentälle ja onko lento kauko- vai lähilento.
Miten kulkuväline vaikuttaa tähän monelta pitää olla kentällä.
En matkustele, koska se on juuri tuollaista älytöntä touhua. Ja tuhoaa ilmaston.
Vierailija kirjoitti:
En käytä aamulentoja.
Aamulennot on parhaita. Koko päivä edessä.
Vierailija kirjoitti:
Katson lentoyhtiön ohjeen.
Tämä, mutta myös kenttä ja välimatka vaikuttavat. Vantaalla pyrin olemaan väh 3h ennen, Turussa riittää paljon vähempi, koska se on lähes vieressä, ja aina löytyy sukulaisia ja ystäviä, jotka heittävät kentälle, jos vaikka oma auto hajoaa eikä taksia saa. Varaudun siis myös siihen, että jos matkalla kenyälle tapahtuu jotain, niin silti pääsee lennolle. Matkustan harvoin, joten tämä varautuminen ei haittaa arkista elämääni toisin kuin säännöllisesti työmatkoja tekevällä.
Klo 4. Jos myöhästyn siitä, olen edelleen ajoissa. Ehdin hyvin juoda aamukahvit kentällä eikä tule kiirettä.
Vierailija kirjoitti:
En matkustele, koska se on juuri tuollaista älytöntä touhua. Ja tuhoaa ilmaston.
Vastasit, vaikka ei kysytty.
Vierailija kirjoitti:
Mukavaa touhua ja ilmasto on jo pilalla, eiku maailmalle vaa siitä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole se, jolle vastasit, mutta todennäköisesti millä tahansa kulkuneuvolla pääsee perille. Sitten kuitenkin esim. itse olen kokenut, että junat ovat helposti tunninkin syystä tai toisesta myöhässä. Todennäköisimmin nekin ovat ajoissa, joten junaa käyttämällä olen todennäköisesti kentällä tunnin aiemmin kuin esim.autolla. Haluan kuitenkin varautua tuohon myöhästymiseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Auton parkkeeramiseen menee aikaa. Junalla pääsee nopeammin.
Vierailija kirjoitti:
Itse olen niin harvaan matkustava että olisin pari tuntia aikaisemmin. Joku konkari varmaan olisi siellä tuntia aikaisemmin.
Joku konkari on todellinen outous ja hyvin riski-innokas siinä vaiheessa. Lennän viikoittain ja en ikinä laskisi kentälle riittävän tunti tai puolitoista lähtöön. Valitettavasti porukkaa otetaan nykyään sivuun turvatarkastuksessa aika paljon, ihmiset eivät osaa pakkaa laukkujaan, jäävät jumittamaan ja tien tukkeeksi, portit vaihtelee miten sattuu ja näin päin pois. Lensin viimeksi eilen, kenttänä oli Helsinki-Vantaa ja kohde oli koti EU:n alueella. Luulisi siis, että menisi sujuvasti kun ei tarvitse käydä passin tarkastuksessa ja kirjata itseään rajalta ulos. Kuitenkin sanon, että hyi hitto mikä kenttä tuo on. Vaikka oli hyvin rauhallista ihmismäärästä niin eihän siellä selviä jos on tunti koneen lähtöön kun on niin sekainen, kaikki työnnetty yhteen terminaaliin ja porukka aivan sekaisin kun eivät osaa lukea turvatarkastuksessa. Opasteita ei näe kun on niin paljon visuaalista häiriötä ympärillä, valaistus kamala, myymälöiden ja kaiken muun rojun lisäksi. Onneksi en lennä tuolta kentältä kuin ehkä kerran 10-vuoteen. Keksin muut keinot tulla Suomeen jos on tarve.