9-vuotiaiden whatsapp ja homottelu
Muilla kokemuksia? Mun poika ei ole ollut luokan wa-ryhmässä sen jlk kun siellä alkoi minä pomo, sinä homo meemit pyörimään. Nyt kuitenkin yksi hänen kaveri on alkanut laittamaan samanlaisia viestejä ja omani vastaa samalla mitalla. (Ovat kuitenkin kuulemma kavereita..)
Äitinä olen kyllä aika järkyttynyt, mutta onko tämä vain vitsiä, tuon ikästen perystouhua vai osunko oikeaan jos ajattelen etten halua lapseni oppivan tällaista viestinvaihtoa missään nimessä.
Valvoin viime yöstä puolet kun pohdin, mitä ihmettä tämä oikein on. Olenko liian nipo vai miten muut suhtautuu tuollaseen viestittelyyn?
Kommentit (21)
Luulisi että viimeistään nyt jo olisi homoksi haukkuminen loppunut. Tuskin nuo kersat edes tietävät mikä se on, varmaan luulevat että kuin tyhmäksi tai pelleksi haukkuminen.
Kysyin lapselta tietääkö mikä on homo niin sanoi että mies joka on parisuhteessa miehen kanssa. Eli tiesi sinne päin ja meillä ollaan näistä asioista jo aiemmim puhuttu. Mutta tuo homottelu on näköjään tuollanen ikiaikainen juttu mistä ei pääse eroon. Minua surettaa ja harmittaa viestittelyjen taso, ihan sellasta idioottimeininkiä. Mutta kuuluuko se vaan tähän "ikään"?
Ap
Vierailija kirjoitti:
Kysyin lapselta tietääkö mikä on homo niin sanoi että mies joka on parisuhteessa miehen kanssa. Eli tiesi sinne päin ja meillä ollaan näistä asioista jo aiemmim puhuttu. Mutta tuo homottelu on näköjään tuollanen ikiaikainen juttu mistä ei pääse eroon. Minua surettaa ja harmittaa viestittelyjen taso, ihan sellasta idioottimeininkiä. Mutta kuuluuko se vaan tähän "ikään"?
Ap
Toisilla miehillä se jatkuu melkein nelikymppiseksi Loppuu jossain vaiheessa, jos lapsestasi kasvaa fiksu ja pärjäävä.
Kunhan pojalla on kavereita eikä ole selviä kiusaamisen oireita, niin ei ole hätiä mitiä
Vierailija kirjoitti:
Luulisi että viimeistään nyt jo olisi homoksi haukkuminen loppunut. Tuskin nuo kersat edes tietävät mikä se on, varmaan luulevat että kuin tyhmäksi tai pelleksi haukkuminen.
Eskarissa jo on tuota homottelua 🙄
Nää jutut alkoi lapsilla Kick striimien myötä. Pottukoira loihti noita.
Lapset katsoo näiden striimejä salaa vanhemmilta. Onhan sillä itsellään lapsia, valitettavasti.
Isoissa wa-ryhmissä ei kannata olla. Ei siellä mistään järkevästä viestitellä. Siellä kiusataan toisia ja viestitellään epäasialliseen tyyliin. Siellä myös lähetellään törkeitä kuvia ja linkkejä.
Kun 9-vuotiaat toimivat yhdessä ilman valvontaa, meno voi olla aikamoista. Joku kingi siellä aina ottaa pomon paikan ja joku toinen saa sitten olla se, jota kiusataan.
Kannattaa olla nipo ja suojella omaa lastansa.
Lapset hakevat valtaa ja jännitystä. He sanovat, että loukkaavat puheet/kirjoitukset ovat läppää - ja ovat väärässä. Läpällä on aina vaikutuksensa johonkin. He ovat vielä liian pieniä.
On vain ajan kysymys, milloin joku luokkakaveri lähettää lapsesi wa-ryhmään prnoa tai väkivaltaa. Se näky jää verkkokalvolle muistiin.
Otahan nyt aamulääkkeet, AP, ja sitten yritä sitten koherenttiin muotoon laittaa tuo aloituksesi. Tuo varmasti vaikutti ihan selvältä pääsi sisällä, mutta ei tuosta kukaan muu ymmärrä puolikasta lausettakaan.
Vierailija kirjoitti:
Miksi 9 v:llä on whatsapp?
Että voi homotella
Vierailija kirjoitti:
Homouden pitäisi olla kuin kunniamerkki paidan miehustassa vuonna 2025! Sen pitäisi olla kehu; kunnianosoitus!
Olet nipo äiti joka yrittää kasvattaa poikaansa pumpulissa.
Voi jumakeuta. Kautta aikoijen tenavilla on ollut jos jonkunmoisia juttuja , joilla ei ole tarkoitus loukata ketään? Eikö teillä ole ollut? Hirvee haloo nykyään joka asiasta, Olisko se sitte parempi, että sanois vaikka minä herra, sinä hetero? Eli se olis varmaan arvon mammojen mielestä ihan fine. Veikkaan. Koska hetreojahan ei voi loukata. Kaikkia muita ryhmiä voi, monen mielestä näin.
Jossain vaiheessa oli semmonen " äitis on " juttu, kun joku sanoi jotain vaikka tyyliin " hitto miten rumat housut", niin joku sano " äitis on" . Eikä sekään tarkoittanut kirjaimellisesti sitä. Lapsilla nyt on vaan tollasia omia juttuja, joita ei oo mikään pakko ottaa vakavasti.
Miksi tuon ikäisellä on älypuhelin?
Vierailija kirjoitti:
Miksi 9 v:llä on whatsapp?
Miksi ei olisi? Se 13v ikäraja on puhtaasti USA:n lakien mukainen ja sillä saadaan palveluntarjoajan vastuu minimoitua. Jos tuo olisi oikeasti kielletty alla 13v ikäisiltä, sinne pitäisi tunnistautua.
Kautta aikojen lapsilla on ollut kaikenlaisia "äitis on" -juttuja, mutta kautta aikojen lapsilla ei ole ollut mahdollisuutta nolata yhtä henkilöä somessa noin 20-30 henkilön ryhmässä. Siinä on iso ero, missä solvaaminen tapahtuu. Jos pihalla porukassa joku solvaa toista, se on ohikiitävä hetki, ja toinen voi heti puolustautua. Somessa asia on eri.
Kaikkia asioita ei voi verrata keskenään ennen vs. nyt.
A P = m a s s i i v i n e n h i n t t a r i .
Repeilen tolle minä pomo, sinä homo-jutulle, en ole kuullutkaan. Alan käyttämään tuota itsekin.