Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Maalismasujen perjantai

16.03.2007 |

Älkää välittäkö edellisestä viestistä... ei oikein pää toimi.

Kommentit (36)

Vierailija
1/36 |
16.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

... mulla on kadonnut liskojen yön aikana aivot johonkin? Mihin?

Ensin onnea vauvautuneille; puuenkuli ja Sandi olivat ainakin onnellisesti nyytti sylissä :) Ihanaa!

Tappertille ihan hurjasti voimia, on ollut varmasti pitkä viikko odottaa. Jospa siellä olisi tänään uutisia pienestä ihmisestä ;) Me muut jotka emme " osaa" synnyttää, odotamme...

Duppikselle ja perheelle voimahaleja, omat murheet kolotuksineen ja vaivoineen tuntuu vähäpätöisiltä tämmöisen jutun luettuaan. Pidämme varmasti kaikki täällä peukkuja, että kaikki menee hyvin. Hengessä mukana ollaan!

Minulla on tosiaan extrahuono yö takana, unta on tullut palloon n. kaksi tuntia ja sen kyllä huomaa. Koko illan supisteli n. 40 minuutin välein mutta sitten loppuivat kuin seinään. Alaselkää nipistelee omituisesti ja vatsa on aivan sekaisin, ilmavaivojakin on kaikkien iloksi. Vauva möyrii ja potkii ihan raivopäänä, niin että pitää välillä kiljahtaa kun sattuu. Mikä ihme sitä nyt vaivaa? Tulisi ulos riehumaan =)

Eipä tämä sitten tahdokaan syntyä ihan niin helpolla. Pitäisikö kumminkin raahata itsensä Jumboon ostoksille vaikka sanoinkin, että menen vasta kun vauva on vaunuissa. Jospa se kävely siellä antaisi vauhtia. Äh, alan vaipua synkkyyteen.

Oliko Raisa joka kirjoitti yliaikaiskontrollista. Minulle kerrottiin juuri viikolla neuvolassa, että täällä on ainakin niin että ensimmäinen kontrolli äitipolilla on vasta (!!) 41+5 ja käynnistetään 42+1. Tämä edellyttää tietysti, että kaikki on kunnossa vauvalla ja äidillä. Mutta aika pitkään sitä nykyään pidetään ennen kuin aletaan toimia.

Tuosta voikin sitten laskea, että viimeistään pitäisi olla vauva sylissä ensi viikon sunnuntaina. Saa nähdä sitten.

Pitää mennä aamupuuron laittoon, lapsetkin ovat nousseet tänään 1,5 h normaalia aikaisemmin.

Zeldatar 40+5

Vierailija
2/36 |
16.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viiville vauva onnittelut!!!!!

Tappertille voimia!!!!!!Jo on kurja tilanne!!!Leikkaus varmaan tois helpotuksen!!!!!Jaksuja ja hali terkut!!!

Emmi!On todella outoa että toi veriasia sun kohdalta tyystin ohitettu neuvolassa.Kun on kuitenkin niinkin hoitoa vaativasta asiasta kyse!!!Eikös melkeen olis valituksen teko kys nlaa kohtaa,hoitovirhe!?!?!

Voimia sinullekkin synnytykseen kun sen aika koittaa,kyllä se onnistuu ilman epiduraaliakin!!!!Halaus!!!

Z:lla ollut kurja yö.Inhaa!Voimia sinullekkin ja jaksamista!

(.)

Eipä taida löytyä mitään positiivista täältäkään.No tänään poksuu rv 39+0.

Yö oli kuin jostain ....

Mua kutisee taas.4 viikkoa sitten oli sellanen kutina jakso ja otettiin maksakokeet jotka norm.Meni ohi ja nyt taas.Eritavalla vaan.Jalkapohjia ja kämmeniä erityisesti.Täytyy taas rutista neuvolassa.En vaan haluais olla se rutiseva odottaja=/

Mutta oma olo alkaa kyllä olla niin kehno valvotuista öistä ja kivuliaista päivistä etten tiedä miten olisin.

Vauvan liikkeetkin tekee kipeää.En ymmärrä miten pääsee näin paljon liikkumaan vielä tässä vaiheessa.Liekö pää mitään kiinnittynyt,kuten väittivät?!!

Turvotustakin on niin että pistelee pohkeissa.Jalat kuin lyhtypylväät.Kosmetologikin kiinnitti niihin huomion eilen!

Ääh,valitusta!!!

+++,rv 39,viikonloppu tulossa ja kevättä ilmassa+++

Siinä ne.

Kanimamma kani lauman kera

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/36 |
16.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nonnih,jospa nyt alkais tää ketutus sen verran helpottaa että viittii kirjottaakin... Alkuviikko meni suursiivotessa kun äiti tuli kaveriksi,2päivää ja yötä sitten reuhkattiin. Ja tuo siivousintohan lähti ihan vaan siitä, että mulle tuli mieletön hinku saada uus mikro ja pölynimuri. Lasten huoneeseen ostin vielä lelukaapin ja nyt oon niin tyytyväinen että on leluille kunnolla tilaa ja selkeät paikat,on helpompi pitäää siistinä.

Onnitteluita taas sylin täydeltä nyyttinsä lunastaneille! Ihanaa kun melkein joka päivä saa lukea iloisia viestejä vauvautuneilta!

Ja toivottavasti ne papu ja tappi ovat jo saaneet pienet ihmeensä masun paremmalle puolelle!

Duppikselle jaksamisia kovasti, toivotaan että pieni ja todellakin urhea mies selviää vain sen oikean puolen vammalla eikä tulisi enää uusia käänteitä sinne huonompaan suuntaan!

Viikon päästä olis se uus painoarvio ja mahdollisesti käynnistys. Mie en kyllä vielä viikon päästä ala mihinkään synnytyshommiin! Hankala ajatella että viikon päästä jo raskaus loppuis kun eihän tässä oo supistellukaan eikä mitään! Aivankuin loppuis jotenki kesken jos nyt jo syntyy... Oonkohan mie jotenki kummallinen??

Oottekos seuranneet muiden kk-ketjujen tapahtumia? Mie oon yleensä seuraillu sen kuun,mitä eletään,pinoa ja sitä seuraavaa. Siis tammikuussa lueskelin tammien ja helmien pinoja jne.

Ja vedänköhän mie jotenki kotiin päin, mutta meidän pinossa on eniten " tapahtumia" ,sekä iloisia että surullisia. Meinaan, on ambulanssisynnytystä, pieniä keskosia+selviytymisiä, surullisia enkelivauvoja, monen päivän käynnistysyrityksiä, kohdun poistoa, ja monenlaista synnytystä!

Nytpä väistyn taas ahkerampien tieltä,toivottavasti saadaan tänäänkin vauvauutisia tai ainakin ilmoituksia vauvanhakureissuun lähteviltä!

-N4- +3 +Dumbo rv38+5

Vierailija
4/36 |
16.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Plussia:ei tänään

(.)Ei mitään.Masentaa.Syntyisi jo.Otin eilen käyttöön kaikki lain sallimat ässät,koot,veet ja teet,muutama lupaava supistus,ei vettä,se siitä.

DUPPIS:Olipa uutisissa sulateltavaa,toiv.kaikki menee kuitenkin hyvin ja vamma jää lieväksi.

ISOT ONNITTELUT kaikille projektinsa päättäneille,eli sandi,puuenkuli,zappe ja viivi99!!!

Toivottavasti saamme myös hyviä uutisia Tapilta...

tityli 39+6(vielä kerkee ennenkuin 40 lasissa)

Vierailija
5/36 |
16.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinpä niin, unohtu kysyä että miten teillä muilla masu kasvaa/muuttuu näin viime metreillä?

Mie oon ihan huolesta sekasin kun itsellä sf-mitta menee alakäyrillä tai niiden alapuolella ja silti painoa tulee mulle muttei vauvalle!?!

Mulla siis näin:

-Sf-mitta 2vkoa sitten 31cm, 1vko sitten 30cm ja tällä viikolla 28-29cm

-Painoa tullu koko aikana n.20kg mulle ja vauvalle 2,7kg

-Viime viikkoina painoa tullu 1,5-2kg/vko

-Masu on kutistunu parin viime viikon aikana ainakin omissa silmissä

Tuntuu ettei kaikki ole nyt oikein kunnossa, mutta mitäpä mie asialle voin tehdä?!

Sanokaas nyt mulle,että oonko mie ihan hölömö ku tommosia murehin tai onko siihen ees syytä...?

-N4- +3 +Dumbo rv38+5

Vierailija
6/36 |
16.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauvahan voi olla laskeutunut ja siksi sf ei kasva samaa tahtia.Loppuraskaudessa masun mitan vähentyminen onkin hyvin tavallista,ennen synnytystä.

Jos koko raskauden muuten kuitenkin kasvanut tasaisesti,oli sitten ylä,ala tai keskikäyrällä,ei syytä huoleen!!

Mulla aluksi meni ihan keskikäyrän tuntumassa kunnes viimeksi pompahti 4cm parin viikon aikana,reilusti yli käyrän.Olisko ollut rv 37 ja mittaa 35cm.Mutta vauva olikin juuri " punkemis" asennossa joka lisäsi mittaa.

Eli voi hyvinkin vauvan asennosta johtuen mitt heitellä eri kerroilla.

Laitoin oman aloituksen tuonne kasvotarjonnasta vauvalla.Jos jollain on meidän pinossa kokemusta otan enemmän kuin mielellään vastaan.

Vahvasti epäilen että vauva on kohdussa kasvot eteenpäin koska kädet ja jalat tuntuvat navan seutuvilla ja pyllyä en havaitse kun vauvan liikkuessa,eli on selkäranka omaani vasten.

Leanna

Vierailija
7/36 |
16.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä ei tule muutenkaan isoa vauvaa tällä kertaa vaan pieni ja siro.

Kannattaa tietty kysyä neuvolasta jos vaikka pääset vielä ultraan tms.Voihan istukka alkaa väsyä tehtäväänsä ja näin ollen ei ravitse tarpeeksi vauvaa.Mutta uskoisin että kaikki kuitenkin hyvin!!

L

Vierailija
8/36 |
16.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

plussaa: nukun kuin tukki - miten sitten tukki nukkuukaan, melkein jo mahallani.

Eilen oli taas ässä-päivä, mutta toisin kuin edellisellä kerralla jolloin tuli 2 sup, nyt ei tullut yhtään. ELI ei koske mihkään, mikä lienee tosin ihan hyväkin. Ei ole kyllä suppaillu edellisten kohdallakaan ennenkuin vasta kun on alkanut synnytys.

Mutta tosta Leannan kirjoituksesta tuli mieleen, että ed raskaudessa ( löytyy varmasti valivali vielä täältäkin marraskuulta 2005)mua kutitti iha hirveesti , erityisesti kasvoja. Se sattaa johtua tosin myös MS:stä, mitä mun kohdalla epäillään. Ja nyt siis viime perjantaina oli kämmen-jalkapohjakutina, mikä hävis.

Leanna sano nlassa asiasta tai suora yhteys synnärille kuten ite tein ja passittivat käyrille. Niin ja kysyit aiemmin mun lasten ikiä , ovat 11-9-8-(6)-1. 6vee ei ole oma, siks suluissa.

Jahas se on nlapvä, igen. Lapset vkl:ksi evakkoon varuilta.

Häv ö nais dei juu mamas!!

tsukkis 40 +++

Vierailija
9/36 |
16.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla neuvola tänään ja mainitsen kutinasta.

Sun isommat onkin aika saman ikäisiä kun mun " isot" tytöt!

Minkä ikäinen olet itse?

Mun mittarissa 31v

Jatketaan harjoituksia taas!

Vierailija
10/36 |
16.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuosta vauvan asennosta. Minä mainitsin viikko sitten neuvolassa kun oli hassua kun vauvan potkut ovat tuntuneet jo kolmisen viikkoa suoraan tuossa edessä eikä kyljissä niin kuin aikaisemmissa raskauksissa. Neuvolantäti (on koulutukseltaan myös kätilö) tunnusteli ja sanoi vauvan olevan juuri niin kuin sinä kuvailit eli kasvot olisi tulossa ensimmäisenä ja selkäranka on omaan selkärankaan päin.

On kuulemma vähän erikoisempi tarjonta eikä kaikki mahdu syntymään kasvot edellä mutta vauva voi vielä pyörähtää vaikka pää onkin ihan tuolla alhaalla.

Minä olin jo varautunut siihen, että synnytyksessä yritetään kääntää päästä mutta vauva päättikin muutama päivä sitten ihan itse pyörähtää oikein päin. Nyt potkut tuntuu sivuille kylkiin :)

Se voi hyvinkin sinulla vielä pyörähtää =)

Niin ja neuvolantäti sanoi, että ei kannata murehtia koska synnytyksen alkaessa kyllä katsovat tarjonnan ja tekevät ratkaisun synnytystavasta.

Z, edelleen 40+6

Vierailija
11/36 |
16.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten sitä onkin alkanut miettiä näitä kaikkia asioita näin kamalasti,taitaa olla niin tylsää.

Leikkaus olisi mulle " kauhistus" ,tietenkin pakollinen vauvan tai äidin hädässä,mutta muuten.Ajatus leikkaushaavasta ja 6:sta lapsesta ei houkuttele.

L jolla ei näemmä ole elämää kuin netin ääressä...Huoh!

Vierailija
12/36 |
16.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka,

Juuri luin eilisen ketjun kirjoutksesi, KIITOS !!! Et arvaakkaan miten paljon se helpotti tuota ' pelkoa' ja ' tuskaa' Aikaisemmin pelkäsin vain itse synnytystä, kun ensi synnyttäjä olen, mutta nyt tuli kuvioihin kaikenlaiset pelot .. Hrrr

TiiaRiikka, saattaisiko olla näin, että käytäntö on eri sairaaloilla erilainen ? Tämä lääkäri ketä eilen soitti sanoi, että mun täytyy lähteä sairaalaan hyvissä ajoin, että lääke keretään antamaan ennen synnytystä (ja sinähän kirjoitit, ettei sitä edes saisi antaa-kääk) Ja sitten synnytyksen jälkeen aloitetaan tippa, ja jos oikein ymmärsin sitä jatketaan toista viikkoa, ja muutenkin haluavat tarkkailla sitä vuotoa, etten mene huonoon kuntoon .. Sanoi, että poikkeuksia saatetaan tehdä, jos äiti ' hyvässä' kunnossa, ja sektion jälkeen kolmisen viikkoa ... Täytyy vissiin soittaa itse sinne SPR:n että saa asianmukaiset tiedot, miten hoidon täytyy muutenkin mennä.

Mulla on kanssa ollut runsasta kuukautisvuotoa juuri ns. hyytymävuotoa, ja hemppa välillä tooosi alhalla, tämä raskaus on pitänyt hempan todella hyvänä ihan alusta loppuun, mitä olen myöskin ihmetellyt. Mulla myös äitini sairastaa ko. sairautta on meinannut kuolla leikkauksen yhteydessä, mummoni, äitini serkku, oma serkkuni .. ja nyt mä, ja muita ei vissiin ole edes tutkittu .. Mua ihmetyttää, että Suomessa sitä sairastaa vain n. 1000 ihmistä (?)

( . ) Kaikki hyvin, ei tämä tyttö taida edes syntyä :-)) Ei supistuksia, ei limoja, ei mitään, kaikki on loppunut kuin seinään ja uni maittaa .. Välillä sellainen olo, ettei uskoisi raskaana edes olevansa ..

Kaikille hyvää perjantaita ja viikonloppua t. emmi rv-38+5

Vierailija
13/36 |
16.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minullakaan ole enää muuta elämää kuin täällä palstalla =) Tuntuu ettei jaksa tehdäkään enää mitään. Kaikki on siivottu, autoa myöten. Vauvalle on kaikki tiptop valmiina, vaunutkin ovat jo pölyttyneet tuonne nurkkaan... Sairaalakassin sisällönkin olen purkanut ja pakannut sataan kertaan mutta eipä tuota tunnu tarvitsevan ihan heti :( Se sinne varattu suklaakin on jo syöty :) ´

Onhan tämä vähän outoa, sinullakin useampi raskaus takana ja kaikki pitäisi muka tietää mutta, pah, sanon minä. Minäkin luulin, että kolmannen kanssa jo tietää ja osaa mutta kissanviikset! Entistä hullummaksi ja tietämättömämmäksi (jestas mikä sana) tulee.

Pistäisinköhän kumminkin positiiviset tälle päivälle:

+ näin aamulla neljä joutsenta muuttomatkalla takaisin

+ auto on pesty nyt myös ulkoa, olisi oiva tilaisuus vauvan tulla kotiin puhtaalla autolla... *vink vink masuasukki*

+ söin pitkästä aikaa hullun mieliteon seurauksena leipäjuustoa kera lakkahillon :) nami

Z

Vierailija
14/36 |
16.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen en päässytään koneelle kun oli niin kiirusta, tänään siis jo heti aamusta! =o)

Plussat:

+ olen saanut nauttia auringosta vielä esikoisen kanssa kaksin ja parannella flunssaa

+ supistukset ovat muuttuneet lyhyistä pidemmiksi ja viime yönä tuli jo 2 oikein napakkaa, lupaisko lähtöä lähipäiville???

+ synnytyspelko alkaa hellittää ja olen ihan valmis punkertamaan tämän alakautta

+ miehelle ei tullutkaan flunssaa eli jos lähtö nyt tulee, pääsee mukaan mun kanssa

+ eilen neuvolassa kaikki hyvin (no, sen arvasinkin)

+ ruokaa kaapit täynnä, kun jotenkin tuntuu että lähtö voi tulla jo viikonloppuna

Emmi 69: milloin sulla käynnistävät? Meinaan että mulla nyt rv 39+3 ja menossa Kättärille myös! Eli ollaanko siellä sitten samaan aikaan? Siis mikäli tässä vielä viikon sisällä pääsen sinne synnyttämään.... =o/

Onnea kaikille synnyttäneille ja tsemppiä meille vielä odottaville!

Vierailija
15/36 |
16.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka vaan,

Siis mä olen vasta rv-38+5, nyyh, ja kättärille olen menossa, mutta kun tietäis vain milloin, ja nyt ne ei käynnistä, kun vauva oli raivotarjonnassa, ja ei tarvii edes sektiotakaan, jollei asiat muutu siellä synnärillä,toivottavasti ei. Mut ilmoittelen milloin tulee lähtö, jos kerkeän .. Niin ja tavalliselle osastolle menossa, kun sinne Haikaranpesään en pääse tuon sairauden takia !!! Onko meitä muita menossa Kättärille synnyttämään tässä lähipäivinä ?

Mäkin olen pakannut ja purkanut sairaalakassia tässä viikon aikana moneen kertaan :-)) Ja suklaat on syöty moneen kertaan, mutta just nyt lähden ostamaan uusia suklaita+ muita nameja, ja niitä pillimehuja .. Ja kantsisko mun ottaa sinne jotakin lukemista myös mukaan, jos joudun olemaan sellaiset parisen viikkoa sairaalamaisemissa ? Onko Kättärillä hyvä ' ruoka' ? Kysyn vaan ettei pääse laihtumaan :-)) Ja eikös siellä ole jokin ruokapaikka kuudennessa kerroksessa ? Onkos se sellainen, että sinne voi ottaa vaikka vauvan mukaan, jos haluaa mennä kaffelle ??

Mut nyt ei ole mitään tuntemuksia, että olisin raskaana, vaikka vauva myllertää .. Joten pahoin pelkään, että vauva syntyy tasan kolmen viikon kuluttua ' vasta'

Missä on Jouhi ' tositoimissako' ? t. emmi

Vierailija
16/36 |
16.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

pääsin pois juuri osastolta, auki on jo 4 cm mut ku ei supista niin ei supista ja myrkytys oireet ei pahentuneet joten 3päivän lepäilyn jälkeen kotiuttivat ja ens ke käynnistys ellei tuu ennen sitä. nyt pelottaa viikonloppu kotona, ku on niin kypsä mut ku en tunne yhtään mitään. Vimeksi sama ; ku menin käynnistykseen olin jo 6-7cm auki enkä ollut supistanut kertaakaan tai siis en ollut tuntenut mitään. Kivut alkoi sit kalvojen puhkaisusta!!

vKO NYT 36+2 Tsemppiä kaikille ja onnea jo onnistuneille. Nyt aan lukeen kaikki tän viikon jutut.

Natte

Vierailija
17/36 |
16.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kelläkin. Nattella on ihan valmista aloittaa homma vaan ei, huh. No enää 6 cm jäljellä :) Leanna kirjoitteli tuosta leikkurifiiliksestä, mulla ihan sama että ei ole oikein mun juttu sektio ja toivoisin sen olevan viimeinen vaihtoehto. Todella hankaloittanee eloa arjessa kun on leikkaushaava. En tiiä kun ei ole leikattu yhtään. Mulle ei ole lri eikä klö sanoneet mitään vavin asennosta vaikka samoin liikkeet tuntuneet ja näkyneet navan ymp. Ikinä ei ole maha ollut yhtä iso, vy 105 ja pianoakin oli tullut maanantaista 1400 gr!! Ohooho. Eli kävin just nlassa. Minusta ne käynnit on ihan turhia kun ei ole mitään oirehia. Ens viikolla on ti seur käyntiaika ja KYS käynnistääkin vasta 12 pv yli eikä enää 10 pv yli kuten aiemmin. No alkaa kun alkaa.

Minoon Leanna 34 kohta joten vanaha alan olla. E-ehkä yksi saattaisi olla vielä mahdollista isännän kanssa sopia, sitten loppuu paikat autosta eikä bussikorttia ole.

Duppelille kovin voimia toivottelen pienen kanssa!!! Toivottavasti tilanne pysyy vakiona eikä enää lisää tulisi negapalautetta.

Vierailija
18/36 |
16.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko käyneet katsomassa www.syntyneet.fi? Siellä on syntyneitä ja nimensä saaneita vauvoja. Lieneekö palstalaisten pikkuisia?

Z

Vierailija
19/36 |
16.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen oli neuvola ja kaikki oli ok. Painoakaan ei ollu tullu ku 88g/vko, kerrankin näin. Pissa oli puhdas, verenpaine ok, sf-mitta sama kuin viimeksi 37cm. Vauvan syke oli tosi alhainen ja terkka mittaili sitä tosi pitkään. Sitten terkka heilutteli mahaani ja johan pomppasi vauvan sykkeen heti 145 tasoittuen kuitenkin pian. Taisi vauva olla nukkumassa ja jatkoi heti uniaan.

Inhottaa kun taas on tullut puheluita sukulaisilta ja " kavereilta" joiden kanssa en juuri muuten oo tekemisissä. Ei niillä oo muuta asiaa kuin taas sitä samaa " joko oot haljennut" -kyselyä. En viiti enää ees vastata puhelimeen jos joku tämmönen henkilö soittaa. Ei niitä mun olotila oo ennenkään kiinnostanu. Plääh!

Pitäis vissiin viikata pyykit ja pestä pari koneellista mutta ei huvita. Kuuntelen tässä, että josko poika huoneessaan hiljenis päiväunille, niin saattaisin itsekin tunnin verran makoilla.

Kiva kun alakerran itkuhälytin on samoilla taajuuksilla kuin meillä. Niiden äänet kuuluu meidän häläriin ja todennäköisesti myös toisipäinkin. Meidän poitsu ähisi yöllä unissaan jotakin itkunsekaista mutten noussut katsomaan poikaa, koska tiesin, että unijuttuja ovat vaan, eikä poika ole siis oikeasti hereillä. Alakerrasta kuului heti askelten töminää ja pian askeleet tuli takaisin. Että niin ne kuuluu meidänkin mökät naapuriin hälyttimen kautta :) Yritin vaihtaa kanavaakin, muttei se auta tilannetta. Ottaa häiriötä jostakin muualta tai sit naapurit vaihtaa samalle kanavalle. Kumpa tuossa olis useampi kanava vaihtoehto. Inhaa herätä naapurin lapsen itkuun, kun se ei normaalisti mitenkään kuulu meille.

Jahas, sitten peittelemään poikaa, hiljaisuus tuli.

rimma 40+2

Vierailija
20/36 |
16.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en oikein usko, et eri sairaaloissa ois eri käytännöt ton taudin kanssa, koska ainakin tännekin KYSiin kaikki tiedot ja ohjeet tuli SPRltä. Ilmeisesti hoitokäytäntö on nyt vaan sit kolmessa vuodessa noin paljon muuttunu, apua.. Ja tietty hoito riippuu potilaan kunnosta. Paljonko sulla on hyytymisprosentteja jäljellä? Mulla 39%, mut pojalla vain 19% ja kyllä se onkin koko ajan tautisilla mustelmilla, vaikka ei mikään riehuja olekaan. Mikähän sen epiduraalin saamattomuuteen on syynä? Mä sain sen silloin ekassa synnytyksessä, kun taudista ei tiedetty ja toisessahan en ehtinyt saada mitään, mut kukaan ei kyl sanonu ettenkö olisi voinut saada. Mitäs sulle on sanottu vauvan tutkimisesta? Mulle nyt toiselta sanottiin, ettei tautia rutiinisti tutkita, mutta jos oireita ilmenee tai jos on joutumassa johonkin leikkaukseen tms niin asiasta täytyisi sit ottaa selkoa. Esikoisella asiaa alettiin tutkia, kun hänelle ilmestyi puolivuotiaana reiteen pieniä mustelmia, ihan kuin mustekynällä olisi tökitty, eikä hänelle ollut voinut sattua mitään mikä niitä olisi aiheuttanut. Eka testi siis otettiin silloin ja toinen vuoden päästä, lapsilla diagnosointi vaatii kaksi testiä.

Älä suotta pelkää synnytystä, luonto hoitaa homman ja kyl se luomunakin onnistuu oikein hyvin. Ilmottelehan jos saat lisätietoa, mä mielelläni kuulen lisää..ja tsemppiä synnytykseen, millon sit sinne lähdetkin!

tiiariikka rv37+6