Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

***HEINÄKUISET-06 Mammat ja pienet rakkaat***

16.03.2007 |

Heips vaan kaikille!

Päätin aloittaa meille taas uduen pinon kun tuo viimeisin oli kasvanut taas melko pitkäksi mutta mukava niin. Itse kotiuduin pari tuntia sitten vein lapset mummolaan 250 km päähän kun mies täyttää viikonloppuna pyöreitä täysiä vuosia, joten saan laittaa rauhassa sitten juhlat sukulaisille ja tietysti on se mukava itsekin nauttia ilman että koko ajan pitäisi lapsia vahtia, vaikka kyllä varmaan aika kuluu keittiön puolella tarjoilujen kanssa, mutta ajattelin tehdä seisovan pöydän ns. itsepalvelu- periaatteella :-)

mutta on täällä kotona hiljaista, tosin onhan kello jo vaikka mitä, mutta kuitenkin ja siistiä kerrankin, tavarat paikallaan. Mummolaan lähdemme sitten sunnuntaina ja olemmekin muutaman päivän lomailemassa.

Totesin tuossa automatkalla että pikku herralle pitää hankkia jonkinlainen kevättakki/asu, rupee olemaan toppapuvut ym. aika kuumia automatkalla. Eli huomenna kaupungille ostoksille :-)

Kyllä se aika rientää, meidän herra täyttää 21.päivä 8 kuukautta, ei ole enää mikään pikkuinen, nyyh, mutta on se ihana katsoa kun ne kasvaa ja kehittyy sekä pysyvät terveinä.

Mutta nyt painun nukkumaan....mukavaa perjantaita ja alkavaa viikonloppua kaikille!

Tupuhupuna ja Mikko

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
23.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pinon epätoivoinen elvytys yritys.

Meillä taas räkää, hampaita sekä eroahdistusta. Eli asiat kulkee vanhaa rataa. Tyttö, 3v, puolestaan heräsi 5.00 oksentamaan. Oksensi siitä 5:stä noin kasiin, ja yhdeksältä oli aamupalapöydässä ja söi melkein kokonaisen ranskanleivän. Nopein mahatauti mitä olen koskaan nähnyt. Nyt jännityksellä odotan että kuka on seuraava. Epäilen vauvaani, tyttö meinaan " pelasti" veikkansa kun tämä oli löytänyt herkullisen kiven eteisen lattialta. Ei kuin yrjöinen sormi vaan suuhun! Ja hermostuakkaan ei voinut moisesta uroteosta ;D

Esikoinen, 5v, on pikkuveljensä kanssa räkätaudissa. Kärsimyksen määrä on näemmä vakio. Aina kun käy neuvolassa tai kerhossa niin muutama päivä siitä on joku tauti päällä. Poika kun syö ja nuolee kaiken. Semmoista tämä elo välillä on :)

Vierailija
2/30 |
23.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

...tuestanne ja lohdutuksen sanoista :). Täällä ollaan jotakuinkin selvitty tiistaisesta neuvolakeikasta. Tai oikeastaan siitä selvittiin jo tiistai illalla, kun mies tuli kotiin ja venytettiin poika lattialle. Pituutta saatiin kokonaiset 76cm (neuvola sai siis 72,5). Totuus lienee jossain välimaastossa, mutta omaa korvienväliä helpotti, kun tiesi nyt varmasti, ettei pojan paino noussut liikaa, vaan kysessä todella oli pituuden mittavirhe! Mahtaa niiden käyrät heitellä taas kuukauden päästä, kun mennään painon/pituudentarkistukseen ;).

Muuten meillä odotellan kovasti ensi viikon putkitusoperaatiota. Poika on taas ihanan aurinkoinen, kun ei ole mikään paikka kipeä.

Meidän pikku tiedemies keksi pari päivää sitten miten maan vetovoima toimii. Voi sitä ilmettä, kun syöttötuolissa tajusi, että pystyy irrottamaan tavarasta ja se tippuu lattialle. Ja äiti vielä nostaa sen. Naurulle ei meinannut tulla loppua ollenkaan.

Hampaitakin pukkaa... niitä ensimmäisiä. Yöt on tosi rikkonaisia, johtuuko sitten sairastelusta, eroahdistuksesta vai hampaista, mutta äiti ja isä juoksee monta kertaa yössä tuttia laittamaan. Päätettiin taas viikonloppuna nukkua vuoroyöt toisessa huoneessa, jotta saa joskus nukkua.

Mukavaa viikonloppua kaikille!

päivyli

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
24.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli saa nyt sitten nähdä miten käy meidän " vkl vapaan" . flunssassa tällä hetkellä minä ja Mea. ihmeen hyvin tuo menninkäinen saa nukuttua vaikka nenä on tukkoinen ja räkäinen. meillä tuo valvomisen määrä taitaa olla vakio. jos ei lapset valvota minua niin sitten oma flunssa :). mekin taidettiin saada tämä lenssu neuvolasta tällä kertaa. siellä nimittäin yksi pikku herra oli kovin nuhainen ja yskäinen.

mutta tässä nyt tämän verran. aivojen tilalla tuntuisi olevan räkää eli ei oikein ajatus toimi... ;)

Vierailija
4/30 |
24.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika se vaan menee...nopeasti ja omaa tahtiaan (lue Pojan tahtiin...).Nyt poikanen nukkuu,joten kirjoittelen 8kk kuulumiset niin pitkälle kuin ehdin.Oli taas kiva lukea pinoa,mutta mulla aivot edelleen kadoksissa,joten en muista mitä kelläkin oli....Mutta, mutta ihania lapsia meillä, ja parhaita ja kauneimpia äitejä me ollaan ihan kaikki!!!!Eli voimia ja aurinkoa kaikille äideille arkeen,siihen rankempaankin päivään.Itseni tunnistin useammastakin kertomuksesta... :-D

Meidän Poikanen on 8,5kk.Painoa on jo kokonaiset 10,4kg ja pituutta 73,5cm.Paria päivää ennen 8kk päivää poika oppi ryömimään.Siihen asti oli edennyt pyörimällä,ja kovaa etenikin.Ja kahden viikon sisällä tapahtuikin huimia asioita!!!Ensin poika oppi siis ryömimään,sitten nousemaan istumaan ja sitten istumasta takaisin mahalleen.Seuraavaksi hän oppi taputtamaan äidin riemuksi ;-) Ja tasan kahden viikon kohdalla ryömimisestä poika oppi konttaamaan!Olin aivan ihmeissäni tosta vauhdista,koska hän niin pitkään tyytyi pyörien menemään eteenpäin ja itumaan paikoillaan.?!No tällä viikolla hän on harjaantunut jo varsinaiseksi tekijäksi....Ja itsetunto on ainakin kohdillaan,koska nyt nousee jo tukea vasten polvillaan ylös...Huh huh.

Ja tämä kaikki uuden oppiminen vaikuttaa nyt syömiseen ja uniin.Tissillä imee nopeasti ja sit taas menoksi!Ja nyt on oppinut jo kieltäytymään ruoastakin tosi tarmokkaasti,jota ei ennen tehnyt koskaan...eli äiti vaan heittää joskus puolet ruoista roskiin ja harmittelee,kuinka suurella vaivalla ja rakkaudella ruokaa väänsikään pienen pojan hyväksi,ja ei kun roskiin vaan ;-D No ohi menevä vaihehan tämä varmasti on....

Eli joku kyseli imetyksestä:imetän edelleen noin 6 kertaa päivällä ja kerran yöllä.Poika ei onneksi pure,joten on vielä helppo jatkaa.Edes yöimetyksestä en aio vielä opettaa pois...Yritän jatkaa ainakin tohon vuoden ikään.Ehkä sit voisin jo lopetella...?Ellei poika itse lopeta jo aiemmin.Katsotaan,miten käy.On helppokin jatkaa,koska en palaa töihin ennen syksyä 2008.Tai käyn tekemässä töissä hajavuoroja silloin tällöin,kun mies on vapaalla ja hoitaa pojan kotona.Mun napanuora on vielä niin lyhyt,et mieluummin kitkutan vähillä rahoilla, kun vien pojan vuoropäiväkotiin,johon hänen pitäisi mennä meidän vuorotöiden takia.Olen niin helpottnut ja kiitollinen tästä mahdollisuudesta,että voin jäädä vielä kotiin (rahallisesti ja tietenkin muutenkin)...En kaipaa vielä töihin,enkä pelkää putoavani kelkasta.Töitä ehdin tehdä jo melkein 14 vuotta tätä ennen,joten nautin saada olla kotona.Olen jo niin vanha (kohta 36v.), että en vauvalomalle enää pääse (? haluaisin kyllä vielä yhdelle ;-D),niin että nautin nyt vähän pidempään...

Ja sit Poikanen heräsi...murua rinnan alle kaipailee.Mentävä on!

Oikein kaunista kevättä Heiniksille!!!!

Vierailija
5/30 |
24.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

8kk neuvola oli torstaina ja hepulle oli tullut reilusti senttejä.6kk oli 66senttiä pitkä ja nyt 70,5,paino ei ollut seurannut ihan samalla käyrällä mutta sitäkin oli silti tullut 8600g.

Iivolla olikin tuossa 7kk korvilla sellainen syömättämyys jakso,epäröi ihan kaikkea.Siinä korvilla heppu oppi myös konttaamaan,joten varmaan se oli hieman maltistakin kiinni.

Nyt taas menee muuten kaikki mutta aamulla on niin pirun pieni ruokainen,maidolla menee oikeastaan ekoille päikkäreille.

Imetyksen lopetin Iipan ollessa baut 6,5kk vanha,tai itseasiassa sen lopetti Iivo ihan itse.Mutta nyt olen jo niin tottunut antamaan pullosta,että melkein sanoisin sen olevan helpompaa tämän ikäisen kanssa.

Hampaita ei vielä ole mutta sekä ala-että yläikenet ovat todella pullistuneet,luulen että on päivistä kiinni,kun helmet puskevat näkyviin.Tämä on vaikuttanut hieman herran yöuniinkin,luonnollisesti,ja juuri kun saimme pojan vierotettua perhepedistä omaan sänkyyn,niin nyt se on nostettava ekan yösyönnin jälkeen väliin nukkumaan.Siinä nukkuu kuin murmelin sitten mutta haluaa pitää minun hiuksistani kiinni,joo-o,ja annas olla jos vähän korjaan asentoa,ote hiuksissa tiukkenee.

Meilläkin alettiin heti nousemaan polvilleen ylös tukea vasten,kun konttaus oli opittu ja nyt noustaan jo sitten ihan kunnolla seisomaan.Ja luoja että kaveri on nopeampi,kuin ajatus.Tänäänkin kiipesi imurin päälle,ja sehän tietenkin kaatui päälle.Kamala itku mutta oli valmis yrittämään heti uudelleen :)Hemskatti sentäs.Koiran vesikuppi on myös yksi lemppareista :)

Keräsin muuten niitä Liberovaippojen ostokuitteja ja loppuviikosta sain ne pupulakanat.Ihanat.Otettiin tyynyliina heti käyttöön mutta pussilakana on vielä liian iso pinnasängyn peittoon,hieno sekin.Ja Iivosta on jännä katsella sitä tyynyliinaa,niitä pupun silmiä ja yöllä hipelöi niitä pupun korvia.Hauska.Ja taidan keretä vielä saamaan toisetkin,jos säästäisi vaikka lahjaksi ;)

Mutta nyt zerbuska hai ja glimatgot sierra...

Vierailija
6/30 |
25.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ni.Nyt meilläkin avattu lääkkeellinen elämä eli eilen saatiin kuutta eri lääkettä pojalle.Hänellä on nuha,kuumetta,silmätulehdus,lievä yskä ja alkava korvatulehdus.Isäntä on kans flunssas ja kun melkein aloin jo saada univelkoja pois ni nyt on paris yös tullu takas ja isoilla koroilla. :( Saa nähdä koska ite sairastun,toivottavasti en piakkoin et jaksan hoivata noita kahta ja eritoten pikkuherraa. Nyt meen nukkuu ku nuokin on unten mailla.

SurinaS

Vierailija
7/30 |
26.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis meidän pojulle tuli 8kk täyteen 9. päivä.

8kk mitat oli 9150g ja 71cm.

Konttaamaan ja seisomaan tukea vasten oppi noin 6.5kk ikäisenä.

Päivää ennen 8kk seisoi jo ilman tukea. Nyt on siinä kiikun kaakun, että lähteäkö kävelemään vai ei. Riittää, kun yhdellä kädellä taluttaa, niin nätisti kävelee. Tuo kävelyttäminen ottaa kyllä selän päälle, sitä kun pitäisi tehdä kaiken aikaa.

Hampaita on neljä, pian kuusi, kun kaksi jo kuullottaa ikenien läpi.

Sanoja tulee joitakin, yleensä äiti. Tänä aamuna sanoi mun vierestä, että nennä ja sattui mua nenään :)

Noita mittasvirheitä sattuu neuvolassa useinkin, varsinkin päänympärystä mitattaessa. Oon huomannut, että kokemattomat eivät oikein pituuden mittauksessa uskalla venyttää vauvaa niin kuin pitäisi, leuka on rintaa vasten tms.

Kannattaa heti mainita tuossa, että mitataan uudestaan, niin ei jää vaivaamaan. Meidän terkkarilla on tapana mitata, merkata heti se koneelle ja mitata vielä uudestaan, jos tuntuu, että on liikaa tai liian vähän.

Jos lapsi sairastelee paljon tai syö huonosti, niin tuntuu, että se on usein pois just pituuskasvusta.

Mutta nyt on liian hankala kirjoittaa, kun poika nukahti syliin.

Vierailija
8/30 |
26.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

flunssaa siis riittää. Mea parka on aivan tukossa koko ajan :/ . onneksi kuitenkin ruoka maistuu ja uni pysyy silmässä nuhasta huolimatta. nytkin tyttö nukkunut reilu 2 tuntia päiväunta. :)

meidän yhteinen viikonloppu meni siis pepulleen kun tuo toukka on kipeä. lähdin siis yksin " pippaloihin" vaikka jänskätti kovasti miten ukko tuon nuhanunnun kanssa selviää. kaikki meni kuitenkin loistavasti! iskästä taisi tulla nyt siis ihan ykkönen meidän neidin silmissä. :) Millakin alkoi esittää lieviä mustasukkaisuuden merkkejä kun tajusi että pikkusisko vie iskän aikaa nyt ihan yhtäkkiä enemmän. onneksi Milla ei kuitenkaan kurmuuta mitenkään Meaa vaan tunkee päättäväisesti iskän syliin koko ajan. :)

tajusin tänä aamuna että jumprahuiti, etelän matkalle lähdetään jo ensi viikolla! :) ehtii mukavasti parantua tuo meidän menninkäinenkin ennen reissua ettei tarvitse nuhaisena jäädä hoitoon. ukista (mun iskä siis) on tullut Mean kaveri. heti ukin nähtyään leviää iso hymy Mealle ja kädet haroo ukkia kohti. ihanaa että ehtivät nyt tutustua. alkaa ukilla noita murusia olla enemmän kuin tarpeeksi. 4 tyttöä ja 2 poikaa on lastenlapsia tällä hetkellä. vaan siihen taitaa lapsimäärä jäädä. ellei nyt sitten tuoda etelän tuliaisia... ;)

nyt täytyy alkaa väkertää lounasta pikkuhiljaa. mitään järjellistä ei taas tullut kirjoiteltua mutta se johtuu siitä että pääni sisältää edelleen vain tyhjää näin flunssan lopussa. :)

Vierailija
9/30 |
26.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

.. ja samalla pikaiset kuulumiset. Meillä taas nukuttiin tosi huonosti yö. Miehellä oli päivystysvuoro ja oli taas seitsemän kertaa käynyt tuttia laittamassa ja hyssyttelemässä. Ensi yönä sitten taas mun vuoro... Toivottavasti saan nukkua edes vähän!

Tänään ollaankin käyty sisällä vain kääntymässä eli syömässä. Käytännöllisesti katsoen koko päivä vietettiin ihanassa kevätauringossa ulkona. Ukkeli tykkää istua hiekkalaatikossa ja seurata muiden leikkiä, yrittää tietysti välillä laittaa hiekkaa suuhun ja hiekkaleluja. Istuminenkin sujuu, kun äiti kaivaa sopivan kuopan valmiiksi. Muutenkin istuu jo lähes itse. Liukumäki on myös ykkönen. Leveät hymyt saa, kun liu' uttaa alas. Keinumisesta ukkeli ei tunnu välittävän niin kovasti kuin sisarensa aikoinaan.

Eipä tässä muuta tällä kertaa, nyt nukkumaan, kun talo on vielä hiljainen :)

päivyli

Vierailija
10/30 |
27.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

meilläpä sitten yksi nuhanenä lisää. Milla heräsi juuri ja niiskuttaa oikein mallikkaasti. onneksi Millan nuhat eivät yleensä kestä kovinkaan kauaa, eivätkä enää mene korviin niinkuin pienenä.

Mea nukkui hunommin tänä yönä. huomasin illalla että neidille on tulossa kaksi hammasta lisää, ylös ja alas. ruokakin on maistunut vähän huonommin eilen, mitä en nyt siis enää ihmettele. :)

miehen kanssa on toiminut nyt hyvin keskusteluyhteys joka saatiin auki taas silloin kun olin vatsataudissa. ja tuttu huumori on tullut arkeen takaisin. :) sitä kaipasinkin ihan älyttömästi. ymmärsin tässä myös yhtenä päivänä (se iski kuin salama kirkkaalta taivaalta) että minä ja vain minä olen ollut melko kohtuuton ja siis onnistunut aiheuttamaan kaikki (ainaski melkeen) ongelmat mitä meidän välillä oli. eihän toki kaikki ole vielä selvillä mutta mukavasti on asioita alkanut purkautua. :) nykyään meillä mietitään tosissaan sitä kolmatta " kiljukaulaa" ... tosin olen ilmoittanut että jos kolmas tehdään niin saa mies osallistua myös yövalvomisiin. tyttöjen kohdalla olen antanut miehen nukkua kaikki yöt kun joutuu heräämään jo neljän jälkeen töihin... senpä takia tytöt ovatkin tottuneet vain minun antamiin " yöpalveluihin" ... eli teet niin tai näin niin aina olet solmussa. mutta kuten sanoin asiaa täytyy nyt punnita ja kunnolla. :)

meillä ei Meaa voi paljon vielä hiekkalaatikolle laittaa kun neiti vaan makaisi maassa ja söisi hiekkaa. toisaalta myös neiti yleensä nukkuu kun ollaan ulkona. meidän pihan hiekkalaatikot taitavat myös olla melko suosittuja kissojen hiekkalaatikoita eli ei niissä paljon leikiskellä. :( onneksi lähistöllä on muutamiakin puistoja joissa näyttäisi olevan puhtaampaa ja tuleepahan vähän aina käveltyä kun puistoon lähtee.

suunnittelin tälle keväälle pyörän ostoa. olisi niin mukava hurautella Millan ja Mean kanssa vaikkapa läheiselle maatilalle vähän piknikille. :) en vaan ole koskaan kuskannut pientä takana turvaistuimessa ja sellainenki pitäisi siis ostaa. jos jollain vinkkejä asiaan liittyen, ne otettaan mielihyvin vastaan. :)

nyt alkaa Meakin mönkiä tuolla siihen malliin että päivän sirkus käynnistyy pikkuhiljaa. aurinkoista päivää kaikille! :)

Vierailija
11/30 |
27.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Empäs ole kerinnyt taas lukemaan enkä kirjoittelemaan piitkään aikaan.

Meillä on tyttö oppinut kauheasti nyt uusia juttuja ja saa tosiaan koko ajan juosta jonkun perässä ja katsoa et mitä kukakin lapsi tekee...plaah...miksi ne noi lapset ei voi leikkiä tai tehdä piruuksiaan yhdessä??? Miksi ne kaikki 3 menee eri huoneisiin ja sitten itse kantelet niitä takaisin valvovien silmien alle ja taas sit yhtä hakeen siinä välissä ja sekin joka jo tuotiin takaisin on siinä välissä kerinnyt jonnekkin?!

No tätähän se vanhemmuus tässä vaiheessa taitaa olla.

Pidimme mieheni syntymäpäivä juhlat vk.loppuna ja tosi hauskaa. Lapset oli varmassa hoidossa mummolla ja saimme laatuaikaa kaksisteen. Kylläpä on nyt taas parempi mieli molemmilla. ;)

Minulla työt lähestyy ja ihan kivalta tuntuu mennä töihin taas. Hirvittää vaan et miten pääsen työrytmiin käsiksi, kun kaikki on melkein uusiutunut sillä välin kun olen ollut lomalla. No kaitpa se pomokin tajuu et joudun aloittaa melkein puhtaalta pöydältä.

Neitimme on alkanut nyt kasvattaan nuita hampaita ihan tosissaan. Tulee 4 kerralla, mikä on kyllä ihan hyvä, ettei tarvi joka hammasta erikseen itkeä. Yöt edelleen nukutaan kokonaan (mitä nyt välillä itkee nuita hampaitaan) ja ruokaa uppoaa ihan tajuttomat määrät. Ryömitään kovasti ja jo alkaa kiinnostaa tuo ylempikin taso eli yrittää kontilleen komuta. Seisoo tosi jämäkästi ja istuakkin on osannut heti 6kk ikäisestä ilman tukea.

Tässä pika kuulumiset ja nyt pitää rientää taas!!!

Aurinkoisia kevät päiviä kaikille!!!

mutsi & muksut

Vierailija
12/30 |
17.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

on ollut menopäivä.

aamulla 9.30 pakkauduttiin koko lauma autoon ja suunnattiin jäähallille Millan harjoituksiin. siellä vierähti kolmisen tuntia. tultiin kotiin vähäksi aikaa ja päätettiin lähteä ostamaan uusi ruokapöytä ja tuolit. sen jälkeen mentiin vielä ostelemaan viimeisiä vaatteita etelää varten. nyt taas kotona ja ollaan saatu syötyä. Mea nukkuu pihalla reissuväsymystään pois. :)

itsekkään en nyt jaksa enää olla pystyssä vaan taidan hetkeksi uuvahtaa sohvalle. huomenna olisi melkein sama rumba edessä... :)

kuulemisiin...

Vierailija
13/30 |
17.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän poika täyttää 25.päivä 8kk, hui kun aika on mennyt nopeasti!

Lattialla oloon on tullut uusia ulottuvuuksia, kun ukkeli istuu selkä suorana...tykkää kauheasti katsella kirjoja :)

Enpä muista että muut lapset olisivat noin innoissaan kirjoja vielä tuossa iässä tutkineet (tai sitten alan jo unohdella asioita) yksi kirja on jo puhki luettu!

Kaikki kielletty kiinnostaa...oikein kyttää jääkö kenelläkään portaikon portti auki tai vessan ovi auki!

Koiran juomakupit on kaadettu ties kuinka monta kertaa, koiran lelutkin järsitty hyvin :=0

Yöt poitsu nukkuu aika hyvin, 9-10 tuntia putkeen, päivällä kahdet 2 tunnin mittaiset päiväunet.

Hampaita on tullut 5 kpl, eilen puraisi mua kädestä...

No, pitkästä aikaa tulin tänne katselemaan kuulumisia ja tupunan muistankin hyvin...kärvisteltiin silloin että eikö ala syntyä jo!

Ras-mam

Vierailija
14/30 |
17.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies lähti aamuyöstä Meksikoon ja minä herään lasten kanssa klo 6...neiti tulikuumana. Kuumetta heti aamusta 38,8 astetta, nyt illalla jo 40c. Mä en kestä!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Mistä helvetistä (anteeksi vaan) toikin tauti taas meidän neitiin iski?? Ei todellakaan olla oltu missään, mistä olis sen voinut napata. Kotona kökitty lähestulkoon koko viikko. Korviin jos tääkin taas menee, niin sitten mä hajoon kyllä lopullisesti..just kun saatiin ne putketkin paikoilleen.

Poika on ollutkin mummulassa päivän, itse kun en ole edes ehtinyt syömään koko päivänä. Tyttö on vaan nyyhkinyt sylissä raukka pieni. Unia nukkunut tosi huonosti, vaikka panadolia on taas laitettu peppuun ja suunkin kautta;( En olisi kyennyt kyllä ilman miestä hoitamaan esikoista tänään, sen verran vaativa ja energinen tapaus on. Onneksi mummu ja pappa auttaa tälläisissä tilanteissa.

Tiistaina pitäisi lappiin lähteä. Mitenköhän lento menee, jos vauva on kipeä...On tääkin elämää. 2 viikkoa tyttö oli itse aurinko, nukkui yöt läpeensä heräämättä ja kaikki oli hyvin. Ja sitten just, kun mieskin on poissa, sairastutaan taas. Mä en kyllä kymmenettä antibiottikuuria tytölle enää anna. Toivotaan ettei tarttiskaan...

Nyt on ihanan rauhallista, sain neidin kellistettyä omaan sänkyyn. Tiedän tosin, ettei tätä kauaa kestä..ja yö tulee olemaan itkua ja kitinää. Pakko vaan jaksaa, ei auta muukaan.

Viikonloppuja...

elinana (aina tekis mieli kirjottaa sitruska) ja mukelot 2v10kk/8,5kk

Vierailija
15/30 |
18.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi ELINANA kun teillä on nyt huono tuuri. :( toivottavasti ei mene korviin. jos se olis vaikka " vaan" vauvarokko? pikaista paranemista ja voimia lähetän sinne kuitenkin roppakaupalla. onneksi sulla on tukijoukot olemassa. :)

meillä ei illalla meinannut tulla mitään nukkumaan menosta kun naapurissa juhlittiin. onneksi tiesin asiasta etukäteen ja noilla naapureilla juhlat loppuvat ajoissa. ja noillee naapureille voi myös käydä sanomassa että olkaahan hiljempaa. :) toista on sitten nämä muut naapurit... mutta ei siitä enempää.

joku täällä (hitto tätä mun nimimuistia...) puhui kuinka muksu istuu selkäsuorana lattialla ja lukee kirjaa. olenkin ollut tosi kateellinen Mealle hänen ryhdistään! ollappa itsellä yhtä suora selkä istuessa.

Mean ensimmäinen paha vierastuskausi alkaa ilmeisesti olla ohi. eilen jäähallilla kävi moni juttelemassa neidille ja neiti sen kun vaan jutteli ja hymyili. Yhdessä vaiheessa kun ei saanut edes vieraat katsoa tyttöön...

Meastakin on tulossa ihan ukin (minun isäni) tyttö. ukki oli perjantaina täällä ja Mea pisti koko ukon solmuun. Milla oli hiukan mustis kun on aiemmin ollut ukin " ykköstyttö" ... saavat oppia jakamaan paikan. vaikka alunperin se oli kyllä minun paikkani ;)

tänään olisi taas ohjelmaa: pitäisi äänestää (ketähän? :o ), Millalla on taas harkat jäähallilla ja ukon työauto pitäisi hakea korjauksesta. jossain vaiheessa ajattelin myös leipoa sämpylöitä (Mealle sopivia), jos vaan muistan, ehdin ja jaksan hakea hiivaa kaupasta...

Mea on nyt vasta keksinyt miten ryömitään. hassua sinänsä koska neiti on kontannut jo pitkään täysillä... vähän väliä menninkäinen heittäytyy masulleen ja alkaa ryömiä naama naurun kurtuilla. olen sanonut heti Mean synnyttyä että se näyttää puutarhatontulta ja varsinkin silloin kun neiti hymyilee koko naamallaan.

tällaisia jorinoita taas tähän rauhalliseen hetkeen. muut nukkuvat vielä (kaikki meidän sängyssä) ja minua ei vaan enää nukuttanut. omituista...

Vierailija
16/30 |
18.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole tullut kirjoteltua tänne kovin usein, lähinnä vain lukenut muiden tekstejä. Vihdoinkin kun on aikaa niin voisin muutaman rivin laittaa.

Elikkäs, meillä tytölle tuli 10 pvä 8kk täyteen, pitäisi varata neuvolan lääkäri aika tarkastusta varten. Kuukausi sitten neiti oli tasan 9kg ja pituutta 72cm.

Aika paljon olen tytön kanssa kotona yksin, mies joko töissä tai sitten nukkumassa. Kolmivuorotyö aika väsyttävää kuulema.

Syyskuussa olisi itsellä kouluun paluu edessä, onneksi saatiin järjestettyä niin, että voimme hoitaa tyttöä kotona. Miehen työvuorot saa suunniteltua oman koulun mukaan, onneksi.

Toissa iltana typy puraisi minua ensimmäisellä alahampaallaan :)

Aika terävä oli. Neiti yrittää kiipeillä joka paikkaan, ja taputtaa innoissaan itselleen, tietysti juuri silloin kun seisoo tukea vasten ja tulos on nurin lento ja kamala parku. Taitaa tytöstä tulla aikamoinen prinsessa... Jos jotain kieltää niin seuraa kamala huuto ja kiukku.

Jahas, se siitä kirjoitus rauhasta... täytyy mennä, tyttö tekee tuhojaan omassa huoneessaan...Palaillaan

Vierailija
17/30 |
18.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meijän pikku herra oli viime yön yökylässä toista kertaa äitini luona ja kohta lähdetään hakemaan kotia.Tosin nyt ei kiirettä koska on ekoilla päikkäreillä eikä turhaan viitti herättää kun nuilla isovanhemmilla ei ole kuulemma kiirettä,käyvät kävellen äänestämässä ja pentu nukkuu samalla. Hassua kun ei osaa ite kunnolla rentoutua ku odottaa koko ajan et kohta kaveri alkaa itkeä tms. ja eilen ku tultii ystäväni synttärijuhlilta yöllä kotiin ni väkisin meinattii ruveta hiipimään hiljaa sisälle vaikka pikkunen ei olekkaan kotona nukkumas :)

Meillä poika istuu tönöttää kanssa oikeen komeesti. Muutama tyyny on lattialla siltä varalta et jos kaatuu suoraan selälleen,ei loukkaa kuten on muutamia kertoja tehny kun ei olla tyynyjä laitettu.Pikkuhiljaa meinaan jättää laittamatta ni oppii varomaan itse päätään ja hallitsemaan kaatumistaan paremmin. Sivuheijasteet on kivasti opittu istumis harjoituksilla.Konttaus eikä ryömintä suju vieläkään ja nahkahampaat on edelleen suussa.

On kyllä ihanaa huomata miten poju kasvaa ja seuraa ympäristöä aina vaan enemmän,suloista.

Pitäiskö mennä köllöttämään hetkeksi kun siihen on kerrankin mahdollisuus.....

Voimia Sitruskalle ja muillekkin joitten lapsilla flunssat ja muut kiusana!

SurinaS ja poju 7,5kk

Vierailija
18/30 |
18.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ensinnäkin oli mukava kuulla ras-mamin kuulumisia (minäkin muistan hyvin sen että sinäkin kärvistelit silloin heinäkuussa :-)), mutta loppu hyvin kaikki hyvin!)

Miehen synttärit vietetty ja nyt sitten tänään olenkin siivoillut paikkoja jne...lähtöä siirrettiin huomiselle kun pitää vielä aamulla hoitaa kaupungilla muutamia asioita. Mukava oli tavata pitkästä aikaa sellaisiakin sukulaisia ketä ei ollutkaan tavannut vähään aikaan. Jotenkin sitä ei tule käytyä sukulaisissa vaikkakin asuvat lähistöllä, sillä kotona olo tuntuu niin mukavalta varsinkin lapsien kanssa.

Nyt rupeaa olemaan oikein kunnolla ikävä lapsia kun ei ole pariin päivään nähnyt, mutta huomenna sitten taas " arki" alkaa :-) hyvä niin; mutta toisaalta on ollut mukava olla miehen kanssa kahden tekee hyvää liitolle ;-)

Mutta nyt saunaan ja josko menisi ajoissa nukkumaan niin olisi taas energinen äiti!

Mukavaa alkavaa viikkoa kaikille toivoopi Tupuhupuna

Vierailija
19/30 |
19.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jalleen on mennyt aikaa siita kun kirjoitin... aika vaan menee niin siivilla. Meidan poika on jo 7,5 kk! Pian taitaa jo kavella, sen verran hienosti seistaan tukea vasten ja hapuillaan niita ensimmaisia askeleita. Nyt on tullut lisaa hampaita ja niita on jo kuusi!

Sellainen ongelma on ilmaantunut (luultavasti hampaiden tulon myota), etta ennen niin hyvin nukkuva poika on alkanut herailla pitkin yota. Tai ei nyt niin usein, pari, kolme kertaa ehka, mutta kun han yleensa on nukkunut sikeasti koko yon. Tissia en kauheesti viittisi enaa yolla antaa rauhotellakseni, muuta kuin ihan viimeisena keinona, ja yleensa joudunkin ottamaan hanet pinnikssesta pois, jotta rauhottuu. Ja toinen juttu on se, etta ennen hanet oli suht' helppo saada nukkumaan oisin, mutta nyt kun osaa jo seista niin nukahtaminen on vaikeampaa. Iltaisin han vain seisoo sankya vasten ja alkaa itkemaan jos lahden huoneesta. Jos taas jaan, tuntuu etta poika alkaa vaan leikkimaan ja seurustelemaan kanssani (vaikka itse yritan olla huomaamaton) eika nukkumisesta tule mitaan. Onko antaa vinkkeja???

Itse olen ollut pari paivaa toissa ja se on ollut ihan virkistavaa ja antanut perheen miehille kahdenkeskista aikaa, mutta kylla sita on aina niin kivaa tulla kotiin ja nahda ne iloiset kasvot. Aitille tulee aina hyva mieli!Miehenkin on nauttinut tasta ajasta.

Aurinkoisia paivia kaikille!

Buddy77 ja iso miehenrontti

Vierailija
20/30 |
19.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

taas on siis Mea alkanut heräilemään öisin sen satakertaa. uusi hammas on kyllä tulossa... ei itke mitään kipuitkuja, kunhan vaan herää. viime yönä valvottiin neidin kanssa reilu tunti kun neiti halusi olla sylissä. siinä se sitten rötkötti ja välillä istui.

muuten aika menee edelleen kuin siivillä. päivät humpsahtavat ohi tyttöjen kanssa touhutessa. tuli nyt vaan huonot kelit niin ei ulos pääse :/. meillä ainakin tuulee niin että hyvä jos pystyssä pysyy jos ulos yhtään eksyy.

ja nyt tämä mamma kömpii peiton alle ja vikkelään :)