Jos puolisosi ystävystyisi henkilön kanssa, joka on samaa sukupuolta kuin sinä?
Mitä ajattelisit tilanteesta, jossa puolisosi ystävystyisi henkilön kanssa, joka on samaa sukupuolta kuin sinä. Puolisosi uuden ystävän puoliso olisi samaa sukupuolta kuin tämä sinun puolisosi. Esim. kaksi heteroparia. Toisen pariskunnan mies ja toisen nainen ystävystyy.
Nämä ystävykset alkaisivat suunnittelemaan yhteistä tekemistä, johon otettaisi puolisot mukaan. Tarkoituksena tutustua toistensa kumppaneihin. Kyseessä olisi jotain ihan tyypillistä sinun ja puolisosi yhteistä tekemistä, jossa on ennenkin ollut mukana ystäviä ja sukulaisiakin. (Esim. jokin peli, luonnossa liikkuminen, tms.)
Mitä ajattelisit ideasta? Olisitko heti mukana, vai heräisikö epäilys? Vai molempia/siltä väliltä?
Et olisi koskaan tavannut tätä puolisosi ystävää etkä hänen kumppaniaan. Tietäisit vain sen, mitä puolisosi on sinulle kertonut.
Kommentit (6)
Minun vaimolla voi olla niin paljon ystäviä kun haluaa, mutta kaikki samaa sukupuolta kuin hän.
Kuvailemasi tapahtumasarja on mahdoton.
Eipä kai siinä mitään, jos kyseessä olisi pelkkä kaveruus. Vastaavasti, puoliso voisi sallia minulle saman (Ei nimittäin hyväksy miespuolisia uusia kavereita, jos ei kyseessä ole vanha tuttu tai homoseksuaali).
T: Tuntematon
Eipä tuo nyt kovin epäilyttävää olisi, jos molempien puolisot on pyydetty mukaan. Ehkä ovat vain tulleet hyviksi kavereiksi ja haluavat tutustua puolin ja toisin toistensa kumppaneihin ja avoimesti olla kavereita.
Mulla on esimerkiksi puolisolla läheinen naispuolinen työkaveri, jonka kanssa viestittelevät vapaa-ajallakin ja heillä on omat juttunsa. En siitä mitään kierroksia ole vetänyt. Luotan puolisooni ja hän kyllä mullekin aina kertoo omasta aloitteestaan hauskoja työhönsä liittyviä juttuja, joita ovat tämän työkaverin kanssa puineet.
Ei ole missään vaiheessa tullut oloa, että heillä olisi mitään kaveritason juttua vakavampaa. Toki, jos aihetta olisi, varmasti olisin mustasukkainen.
Jos tädillä ois munat se ois setä. Tyhmään kysymykseen yhtä tyhmä vastaus.
Näistä vastauksista päätellen on vain kaksi vaihtoehtoa:
Joko puoliso saa valita ystävänsä vapaasti sukupuolesta riippumatta, ja on normaalia tutustua ystävien puolisoihin.
Tai sitten puoliso ei missään tapauksessa saa ystävystyä vastakkaista sukupuolta olevan ihmisen kanssa.
Itselläni on siis tilanne päällä, että haluaisin tutustua uuden ystäväni puolisoon, ja pitäisin reiluna, että ystäväni tutustuisi myös minun puolisooni. Puolisolleni ystävyys on OK, mutta en vielä tiedä, haluaako hän tutustua ystävääni ja hänen puolisoonsa.
AP
Meillä molemmilla on vastakkaista sukupuolta olevia ystäviä jo ajalta, ennen kuin tutustuimme. Ei tuo koskaan ole mitään draamaa herättänyt.