Miksi monen on vaikea hyväksyä sitä, että heidän terveysongelmansa johtuvat elintavoista?
Mieluummin rampataan lääkärissä hakemassa apua ja lääkereseptejä.
Kommentit (233)
Niin, anoreksia tosiaan on elintapasairaus ja pitkälti seurasta tästä laihuusihannoinnista ja läskivouhotuksesta.
Niin, toiset hakee apua, toiset purkaa pahaaoloaan haukkumalla muita vauvapalstalla.
Vierailija kirjoitti:
Tämä on niin totta. Meillä ei olisi mitään ongelmia sote alueiden ja terveydenhoidon resurssien kanssa, jos jokainen katsoisi peiliin ja ottaisi vastuun omasta terveydestään ja vanhemmat lastensa terveydestä.
Vammaisista ja sairaista sivistysyhteiskunta pitää toki huolen. Varmasti vähintään puolet sairauksista on itse aiheutettuja. Oikea ravintotiheä ruoka, riittävästi erilaista liikuntaa yleensä takaavat hyvät yöunet ja pitää ihmisen fyysisesti ja psyykkisesti kunnossa.
Jokaisen pitää myös ymmärtää osata työpaikalla sanoa ei, mikäli stressiä pukkaa ja työt kuormittaa liikaa.
Saa potkut, jos sanoo ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Selkäsairaus ei lähde lääkkeellä pois. On parantumaton.
Selkäsairauksien hoito on fysioterapiaa ja liikuntaa, mutta ei nekään potilailta onnistu vaan halutaan leikkauksia
Sanot henkilölle joka harrastaa liikuntaa. Työ on fyysisesti rasittavaa. 😁
Leikkaus ei paranna sitä.
Kyllä monet terveysongelmat johtuvat omista elintavoista, mutta ei tietenkään kaikki.
Ylipaino aiheuttaa ihmisille monenlaisia sairauksia. Moni syyttää ylipainosta geenejään, vaikka pitäisi kävellä peilin eteen ja katsoa, kuka on vastuussa ylipainosta. Ylipainohan syntyy siitä, kun syö enemmän kaloreita kuin kuluttaa. Ihmiset haluavat pillerin, joka poistaa ongelmat ponnistelematta.
Vierailija kirjoitti:
Itse mietin samaa, kuin aloittaja. Teen töitä hoitoalalla ja välillä ärsyttää vetelät ihmiset, jotka vaativat lääkkeitä ja sairauslomaa, mutta eivät tee itse mitään kuntonsa parantamiseksi. Syövät ja juopottelevat sisäelimensä pilalle. Nykyään myös nuoret ihmiset. 🥵
Lääkäreissä on tunnetusti autisti psykopaatteja, nähdään vaan se yksi totuus
Jos ei ole lapsuudessa saanut terveellisen elämän mallia vanhemmilta niin aikuisena on jumalattoman vaikeeta muuttaa lapsuudesta saatuja huonoja malleja. Olen nähnyt kuinka ne huonot mallit periytyvät sukupolvesta toiseen ja työttömyys.
Sieltä huonoista malleista on kamalan vaikea nousta yhtään parempaan elämään ja aika harva pystyy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse mietin samaa, kuin aloittaja. Teen töitä hoitoalalla ja välillä ärsyttää vetelät ihmiset, jotka vaativat lääkkeitä ja sairauslomaa, mutta eivät tee itse mitään kuntonsa parantamiseksi. Syövät ja juopottelevat sisäelimensä pilalle. Nykyään myös nuoret ihmiset. 🥵
Lääkäreissä on tunnetusti autisti psykopaatteja, nähdään vaan se yksi totuus
ja sairaanhoitajissa, siellä potilaat pelokkaana makaa sairaaloissa kun psykopaatit vetää vähän lääkkeitä hihaan
Vierailija kirjoitti:
Miksi ap:n on vaikea hyväksyä, että muiden asiat eivät kuulu hänelle vttuakaan?
Tätä olen ihmetellyt usein, sivusta
Vierailija kirjoitti:
Jos ei ole lapsuudessa saanut terveellisen elämän mallia vanhemmilta niin aikuisena on jumalattoman vaikeeta muuttaa lapsuudesta saatuja huonoja malleja. Olen nähnyt kuinka ne huonot mallit periytyvät sukupolvesta toiseen ja työttömyys.
Sieltä huonoista malleista on kamalan vaikea nousta yhtään parempaan elämään ja aika harva pystyy.
Allekirjoitan jokaisen lauseen ja sanan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska ap:llä on vakavia ongelmia korvien välissä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska ap:llä on vakavia ongelmia korvien välissä
Eikä ne johdu elintavoista, koska ovat synnynnäisiä.
Monet terveysongelmat vähenisivät, jos ihmiset välttäisivät ylipainoon johtavia elintapoja. Ihmisten pitäisi liikkua enemmän ja syödä terveellisempää ruokaa. Nautintoaineita täytyisi nauttia harvemmin.
Vierailija kirjoitti:
Monet terveysongelmat vähenisivät, jos ihmiset välttäisivät ylipainoon johtavia elintapoja. Ihmisten pitäisi liikkua enemmän ja syödä terveellisempää ruokaa. Nautintoaineita täytyisi nauttia harvemmin.
No eipä muuta kuin lenkille siitä vinkumasta. Hopihopi!
Kai aika monella ei johdu - miksi ap et tajua sitä?
On niitä joilla johtuu ja niitä joilla ei, ja siltä väliltäkin varmasti monia.
Pitääkö ryhtiliikeläiseksi olla tyhmä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset eivät usein näe että ongelma on itsessä ja aina helpompi turvautua pilleripurkkiin kun tehdä oikeasti jotain asian eteen mikä oikeasti auttaisi, eli ihmiset on vain ihan V I T U N T Y H M I Ä ja L A I S K O J A.
Siinä yksi autisti heti äänessä
Autistit on monesti erittäin älykkäitä ja siksi heitä ei juuri L Ä S K I E N joukossa ole.
Vierailija kirjoitti:
johtuuko hormonipuutoksetkin elintavoista?
Useimmiten kyllä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Selkäsairaus ei lähde lääkkeellä pois. On parantumaton.
Mikähän selkäsairaus on kyseessä?
Selkärankareuma
eri
Tulehdussairaus, jota todellakin voi hoitaa ruokavaliolla. Erittäin hyvä esimerkki tämä! "Mulla nyt on tää reuma, niin ihan sama mitä teen. Ei voi hoitaa."
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
johtuuko hormonipuutoksetkin elintavoista?
Useimmiten kyllä.
Niin, että vaihdevuodet ovat elintapasairaus ::D:D:D:D:D:D:D:D
Voi kun asiat olisivat noin yksinkertaisia. Nykyään painotetaan jo liikaa elintapojen ja normaalipainon merkitystä. Nämä kyllä joo edesauttavat terveenä pysymistä mutta eivät todellakaan takaa sitä. Normaalipainoiset, liikunnalliset ja terveelliset elämäntavat omaavat ihmiset myös sairastuvat esim. syöpään, infarkteihin, tukielinsairauksiin ja autoimmuunisairauksiin. Geenit määrittävät vähintään yhtä paljon kuin elintavat. Terveenä pysymistä ei takaa mikään.