Mitä maksaa itse kustannettuna terapia?
Oon työkyvyttömyyseläkkeellä mt ongelmista, pahoista. En ole saanut terapiaa koskaan
Kommentit (8)
Riippuu hirveästi, keneltä etsit terapiapalveluita. Voi alkaa ihan 50-60 EUR per kerta jos on esim. psykoterapiaharjoittelija aina sinne 150-200 EUR asti jos on erityistason psykoterapeutti ja vaikka psykiatrin erikoislääkärin koulutuksen saanut.
Vierailija kirjoitti:
Viimeksi kun minä kävin, niin maksoi vähän reilu 80€/kerta.
Oletpa saanut halvalla.
Terapiaanhan voi vain mennä, mutta kustannukset ovat todella hurjat. Psykiatrin B-lausunnolla pääsee Kelan tukemaan terapiaan, eli kustannukset ovat silloin lähettävien lääkärien kustannukset + psykiatrin + lääkityksen + terapeutin. Monta tonnia menee vuodessa omasta pussista joka tapauksessa kelatuettunakin, jos on pitkä terapia (1, 2 tai 3 v), tai sitten hakurumba toimeentulotuesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletpa saanut halvalla.
Kyllä. Psykologi Treella.
Kannattaa miettiä, kun menee, että on riittävän vakaa tilanne, jotta siitä terapiasta hyötyy. Että on voimia asioiden työstämiseen. Akuutissa kriisissä voi (lääkkeet ja) lepo olla parempi vaihtoehto ja terapian aika myöhemmin.
Minun terapiani kustansi mökin ja mökkitontin verran. Ja jos joku kysyy että kaduttaako, niin kyllä, kaduttaa. Ei ollut hintansa väärti.