Kaikkien aikojen hellekesä tulossa!
+30 asteen päiviä toukokuusta syyskuulle, ai että mä nautin!
Kommentit (22)
Miten saat asuntosi/talosi pysymään yli 30 asteessa ympäri vuorokauden? Varmistatko tämän jotenkin, jotta saat nauttia lämmöstä ihan koko ajan?
"Kesäkuun sää sijainnissa Suomi 2025
Lämpötilat vaihtelevat kesäkuussa 12C ja 16C välillä".
Vierailija kirjoitti:
Miten saat asuntosi/talosi pysymään yli 30 asteessa ympäri vuorokauden? Varmistatko tämän jotenkin, jotta saat nauttia lämmöstä ihan koko ajan?
Hänhän nauttii hikisenä ähöttämisestä.
Aika sateinen kesä on tulossa, mukavaa vaihtelua sekin.
Eteläpäässä Suomea on ollut ihanan lumeton ja leuto talvi. Aivan mahtavaa, jos on vielä kunnon kesäkin.
Minä en tarvi lunta mihinkään elämässäni.
Muistatko vielä kesän kun iltapäivälehdet hehkuttivat kuukausien ajan että helteet alkavat ensi viikolla? Ikävä kyllä tuli talvi vastaan ennen kuin tuo helleviikko koitti. Joku jäämereltä tuleva syöksyvirtaus voi nytkin asettua Suomen ylle koko kesäksi.
Erittäin kylmä kesä tulee... Valitettavasti kesät ovat talven vastakohtia, koska keskilämpötilat ovat joka vuosi samat.. ei voi olla lämmin talvi ja lämmin kesä.
Ai eikö kaikilla olekaan ilmastointi kunnossa? 🤭
Vierailija kirjoitti:
Eteläpäässä Suomea on ollut ihanan lumeton ja leuto talvi. Aivan mahtavaa, jos on vielä kunnon kesäkin.
Leuto ja lumeton talvi tarkoittaa sitä, että sademäärä jäi talvella pieneksi. Koska vuosittain sataa keskimäärin saman verran vettä, se vesi tulee sitten kesällä. Vesisateella ei ole helle, vaan pilvistä.
Viimeiset neljä talvea ovat olleet kylmiä ja runsaslumisia, ja vastaavasti kesät kuumia. Tämä kesä tulee olemaan kylmä.
Outo juttu että monet ihmiset rakastavat helteitä ja kuitenkin käyttävät ilmastointia.
Mistä tulee se ajatus, että keskilämpö on aina sama ja joka vuosi sataa saman verran?
Vierailija kirjoitti:
Erittäin kylmä kesä tulee... Valitettavasti kesät ovat talven vastakohtia, koska keskilämpötilat ovat joka vuosi samat.. ei voi olla lämmin talvi ja lämmin kesä.
Tietenkin voi olla lauha talvi ja lämmin kesä. Kunhan olisi edes kohtuullisen lämmin kesä kun se on suomessa niin pahuksen lyhyt.
Maasta tulee uusi Mars. Ei tarvitakaan Muskin rakettia.
Ei muuten tule mitään helteitä. Vappuna räntää ja juhannuksena 16 astetta. Heinäkuussa ensimmäinen hellejakso.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Leuto ja lumeton talvi tarkoittaa sitä, että sademäärä jäi talvella pieneksi. Koska vuosittain sataa keskimäärin saman verran vettä, se vesi tulee sitten kesällä. Vesisateella ei ole helle, vaan pilvistä.
Minusta viime talvena satoi kyllä normaali määrä, mutta onneksemme sade tuli usein vetenä. Jos olisi ollut aste tai pari kylmempää, niin talvi olisi ollut normaali tai luultavasti jopa runsasluminen.
Mutta se on totta että leutoa talvea seuraa kolea kesä. Vuotuinen lämpötilasumma on vakio.
Toivottavasti tulee silti suht sateinen kesä, pysyisi ilma raikkaana.