Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Juoppokansalle väkeviä viinejä maitopurkin viereen

Vierailija
17.04.2025 |

Näin ajattelee hallitus. Sillä lailla ainakin palvelut toimii, juopoille lisää juomaa helposti mutta hoitoonpääsy onkin sitten kiven takana, näkee mikä on tärkeää. Raha viinasta tietyille ja sitten viedään rahat viinan johdannaisten korjaamisesta, eli soterahoista. Jos Alko ei riitä viinan saamiseen, pitää teidän varmaan jättää juomatta.

Kommentit (145)

Vierailija
41/145 |
17.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka tätä länkytystä jaksaa? Vieläkään kukaan asiantuntija THL:stä ei ole nostanut kättä virheenmerkiksi, kun uhosivat kuinka kauppaan tulevat väkevät oluet nostaa kulutusta ja tuhoavat suomalaisten terveyden! Nyt käydään ihan samaa keskustelua viineistä! Mitään vastuuta ei tunnu tuollaisilla asiantuntijoilla olla!

Vierailija
42/145 |
17.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei oletko aloittaja IKINÄ käynyt ulkomailla ?? Montako alkoa oot siellä nähnyt ? Ranskassa, saksassa, italia....? Montako ? Kerro nyt montako ?? Eli alkolta monopoli pois, ja kaikki alkoholi marketteihin. Aivan kuten Oikeassa maailmassa ja euroopassaKIN !!

Muuta ulkomaille !

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/145 |
17.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei oletko aloittaja IKINÄ käynyt ulkomailla ?? Montako alkoa oot siellä nähnyt ? Ranskassa, saksassa, italia....? Montako ? Kerro nyt montako ?? Eli alkolta monopoli pois, ja kaikki alkoholi marketteihin. Aivan kuten Oikeassa maailmassa ja euroopassaKIN !!

Ei taida vaan toimia Suomessa vielä 100-200 vuoteen.

Vierailija
44/145 |
17.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huonompaan suuntaan tämä koko ajan on mennyt, vaikka tietysti joku alkaa paasata holhousyhteiskunnasta ja kieltolaista toki heti. Puhelimella viinat vielä siihen puistonpenkille tenuremmille kaupasta, niin olemme maalissa.

Ja haitta tästä nykyiseen verrattuna on mikä?

Sitä ei lasketa, että et pääse holhoamaan ja pätemään.

Vierailija
45/145 |
17.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä juoppokansa myytin on aika mennä nukkumaan. Ei ole olemassa mitään suomensukuisia riivaavaa juoppogeeniä. Kyllä ranskalainen Pierrekin olisi vetänyt pään täyteen, jos hänen hartiapankistaan olisi aikoinaan ulosmitattu yhtä paljon ja annettu vastineeksi yhtä vähän.

Vierailija
46/145 |
17.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikuinen vastaa itse juomisestaan, ei siihen valtiovaltaa tarvita. Suuri enemmistö osaa hallita alkoholinkäyttönsä, juopoksi sortuu tietysti jotkut. 

Vierailija
47/145 |
17.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sillä tavalla hankitaan lisää suolistosyöpiä !

Ja muitakin syöpiä. Se lisää jopa rintasyöpäriskiä.

Ehkä ideana on, että juopot pääsevät helpommin juomaan itsensä hengiltä?

Monikohan pääsee tänäKIN pääsiäisenä hengestään alkoholin voimalla ?

Vierailija
48/145 |
17.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suosittelen lämpimästi hoitoon hakeutumista aloittajalle. Pakkomielle on sairaus. Jos sinulle alkoholi on ongelma niin kaikkien muidenkin pitää elää kuin sinä.

Montako pulloa ostit pääsiäiseksi, kullekin päivälle montako ?

Minulle naapuri toi laatikollisen hyvää italialaista punaviiniä eli 12 pulloa. Tehdään hyvää ruokaa ja istutaan porukalla. Mites itse? Istut yksin ja vittuilet.

Kuulutko heihin, jotka 4 viikon kesäloman jälkeen hakeutuvat katkaisuhoitoon, se on helvetin yleinen tapa suomessa, siitä puhuvat jo asiantuntijatkin. Onnea matkaan !

En kuulu. Olen 53 vuotias ja sinun ei tarvitse olla huolissaan.

Vierailija
49/145 |
17.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aikuinen vastaa itse juomisestaan, ei siihen valtiovaltaa tarvita. Suuri enemmistö osaa hallita alkoholinkäyttönsä, juopoksi sortuu tietysti jotkut. 

Ja sortaa.

Vierailija
50/145 |
17.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun puolesta voi kaikki alkoholijuomat olla alkossa. 

Vierailija
51/145 |
17.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomen viinan kulutuskin alkaa olemaan urbaani legenda, tilastokeskuksen tieto

"Alkoholijuomien kokonaiskulutus vuonna 2023 oli 8,7 litraa sataprosenttista alkoholia 15 vuotta täyttänyttä asukasta kohti. Kokonaiskulutus väheni vuoteen 2022 verrattuna 2,4 prosenttia. Pidemmällä aikavälillä tarkasteltuna kokonaiskulutus on pääsääntöisesti vähentynyt vuodesta 2007 lähtien."

Vierailija
52/145 |
17.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei niitä viinoja laiteta maitopurkin viereen, juoppo voi ottaa vahingossa maitoa.

Vierailija
53/145 |
17.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi hoitoonpääsyyn tarvityaan valtiovaltaa, minä en ole tarvinnut viiniin enkä hoitoonpääsyyn valtiovaltaa koskaan. Olen käynyt yksityisellä koko ikäni. Miksi suomalaiset vinkuvat kun terveydenhuoltoon ei pääse, mutta viina maistuu hyvin ja pitäisi vielä saada ihan mistä vaan. Silloin pitää laittaa myös huumeiden kokeluhuoneet kadunkulmaan.

Vierailija
54/145 |
17.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sillä tavalla hankitaan lisää suolistosyöpiä !

Ja muitakin syöpiä. Se lisää jopa rintasyöpäriskiä.

Ehkä ideana on, että juopot pääsevät helpommin juomaan itsensä hengiltä?

Monikohan pääsee tänäKIN pääsiäisenä hengestään alkoholin voimalla ?

Moniko ryhtiliikeläinen on välttänyt kuoleman?

Vierailija
55/145 |
17.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muuta ulkomaille !

Olen asunut italiassa, espanjassa ja sveitsissä. Nyt on duunit suomessa mutta toivottavasti pian taas ulkomailla. 

Vierailija
56/145 |
17.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika harva juoppo viinillä päänsä täyttää, koska halvempiakin vaihtoehtoja on. Toki alkoholisteja on myös maan hallituksessa korkeissa tuloluokissa! Äänestä ja habituksesta päätellen rouvat ovat kuitenkin viskilinjalla.

Mua ei haittais jos viinin saisi samasta paikasta kuin ruokatarpeetkin. Edellisetkin ruokakaupan viinit juomattomina kaapissa joulusta saakka. Neljä annosta alkoholia olen juonut joulun jälkeen. 2 viime vuonna, 2 tänä vuonna. Viinipullon avasin kun oli lapset päivällisellä. Siitäkin pullosta meni loput viemäriin.

Vierailija
57/145 |
17.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Absolutistit taas ulisee..  : )

58/145 |
17.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka asiasta on tietty helppo moralisoida hätäisesti, niin voi olla yllättävän hankala osoittaa, että väkevien viinien myynnin rajoittaminen valtion monopoliliikkeisiin itse asiassa vähentää alkoholista aiheutuvia yhteiskunnallisia haittoja. 

Vierailija
59/145 |
17.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valitettavasti aikuisen juomisesta ei vastaa se aikuinen itse vaan hän pilaa koko perheen vastuuttomuudellaan eikä vastuullisuudellaan.

Vierailija
60/145 |
17.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osalla suomalaisista kuten aloittaja on täysin kieroutunut suhde alkoholiin.