Mitä vastata kysymykseen "miksi haluat tänne töihin?"
Kommentit (41)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Firma haluaa vaan kuulla kehuja työpaikastaan ja valinta tehdään ihan hulluista syistä.
Haastattelija haluaa kuulla onko hakijalla realistiset odotukset työstä. Jos sanot että haet siksi kun haluat keksiä parannuksen syöpään, vaikka kyseessä on siistijän työ, niin silloin paikka ei taida olla sinulle ihan oikea.
Tämähän oli oikea älynväläys.
Sanot kuten Arto: olen kiinnostunut firma a:sta koska se kiinnostaa minua.
Multa kun tuota kysyttiin, vastasin:
"Olen yhteisillä työmailla katsellut tämän firman työntekijöiden tötöilyä sen verran paljon, että ajattelin laittaa ukot ruotuun!"
Sain paikan, pistin kolmasosan ukoista kilometritehtaalle ja loput piiskasin uuteen työtahtiin. Vuoden sisällä kyseisen pienen firman tulos kääntyi negatiivisesta positiiviseksi.
T. Työpäällikkö
Koska olen sosiaalinen ja tosi kiinnostunut tiimipelaaja jne
tartten rahaa
Jotain pitää leipänsä eteen tehdä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi just se firma eikä joku muu? Joku muu kai siinä sen rahantarpeen lisäksi vaikutti.
Ei mulla ainakaan, haen kaikkiin mihin oma osaaminen riittää. Sama se mulle onko kyseessä Bolt, Sol tai Lassila Tikanoja 🤷🏼 Viimeksi Sol kysyi kysymystä ja menin lukkoon sanomalla koska teillä on kivat työvaatteet. Tulen olemaan ikuisesti työtön kun en osaa vaikka käynyt kaiken maailman kurssit aiheeseen liittyen😂 Seuraavaksi vastaan rehellisesti.
Mun mielestä tuo työvaatekommentti oli kiva :), mutta joku maaginen fraasi noissa on, jolla pitäisi vastata. Minä en vaan tiedä, mikä se on. Samoin kuin ne helvetin rasittavat "missä näet itsesi 5 vuoden päästä", mitä siihen muka pitäisi sanoa?
Näihin on aina ne protokollan mukaiset vakivastaukset. Kannattaa opetella ulkoa tai kysyä tarvittaessa Chatgpt:ltä. Rekrypäätöksiä ei tehdä näiden perusteella, ainoastaan oudot vastaukset voivat toimia karsivana perusteena.
Vierailija kirjoitti:
Näihin on aina ne protokollan mukaiset vakivastaukset. Kannattaa opetella ulkoa tai kysyä tarvittaessa Chatgpt:ltä. Rekrypäätöksiä ei tehdä näiden perusteella, ainoastaan oudot vastaukset voivat toimia karsivana perusteena.
Ja kun näytät tietävän nä vastaukset niin miksi et kertoisi niitä tähän? Kaikilla ei ole mielenkiintoa maksaa tekoälystä. (Tai varaa)
Koska vihaan firmaanne ja aion tuhota sen sisältä käsin.
Jos sun motivaatio on vain raha niin se on ihan ok se kertoa. Työnantajakin saa sen todellisen kuvan sinusta ja hän palkkaa sitten jonkun muun, jolla on motivaatiota muullakin saralla.
En itse ainakaan palkkaisi ihmistä vain tuolla meriitiillä, mutta arvostan kyllä rehellisyyttä. Ei tarvitse kummankaan tuhlata toisiinsa sen enempää aikaa.
Vierailija kirjoitti:
Jos sun motivaatio on vain raha niin se on ihan ok se kertoa. Työnantajakin saa sen todellisen kuvan sinusta ja hän palkkaa sitten jonkun muun, jolla on motivaatiota muullakin saralla.
En itse ainakaan palkkaisi ihmistä vain tuolla meriitiillä, mutta arvostan kyllä rehellisyyttä. Ei tarvitse kummankaan tuhlata toisiinsa sen enempää aikaa.
Ihmiset on pakotettu tekemään töitä, jos et ole huomannut. On lähes välttämätöntä löytää työpaikka, että voi elättää itsensä. Typerää vaatia, että juuri haastattelijan edustama työpaikka olisi joku intohimon kohde :) Se on kuule raha, joka ratkaisee. Rahan takia niitä töitä tehdään.
Vierailija kirjoitti:
Miksi just se firma eikä joku muu? Joku muu kai siinä sen rahantarpeen lisäksi vaikutti.
Lähimpänä sijaitseva? Ainoa tarjolla oleva? Mitä lie. Mä sanoin että tarvin tlitä kun olen jäämässä työttömäksi. En saanut paikkaa.
Vierailija kirjoitti:
Multa kun tuota kysyttiin, vastasin:
"Olen yhteisillä työmailla katsellut tämän firman työntekijöiden tötöilyä sen verran paljon, että ajattelin laittaa ukot ruotuun!"
Sain paikan, pistin kolmasosan ukoista kilometritehtaalle ja loput piiskasin uuteen työtahtiin. Vuoden sisällä kyseisen pienen firman tulos kääntyi negatiivisesta positiiviseksi.
T. Työpäällikkö
näitä "sitten kaikki bussissa taputtivat" tarinoita näköjään
"Koska rakastan sydämeni pohjasta ilmalämpöpumppuja. Tekisin tätä vaikka ilmaiseksi, jos vain pääsisin töihin tähän teidän ilmalämpöpumppujen asennusfirmaan."
Ihmettelen tuota myös rekryn näkökulmasta, millaisia vastauksia he oikein odottavat? Järkeviä vaihtoehtoja ovat lähinnä
1. Rahan vuoksi
2. Tehtävä kehittää taitojani ja sopii urapolkuuni (en uskaltaisi sanoa tätä koska ei tiedä haluaako firma mennä naimisiin työntekijän kanssa vai hyväksyykö työpaikkahyppelyn)
3. Haluan osallistua tähän ja tähän juttuun mitä juuri tämä yritys tekee
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei mulla ainakaan, haen kaikkiin mihin oma osaaminen riittää. Sama se mulle onko kyseessä Bolt, Sol tai Lassila Tikanoja 🤷🏼 Viimeksi Sol kysyi kysymystä ja menin lukkoon sanomalla koska teillä on kivat työvaatteet. Tulen olemaan ikuisesti työtön kun en osaa vaikka käynyt kaiken maailman kurssit aiheeseen liittyen😂 Seuraavaksi vastaan rehellisesti.
Mun mielestä tuo työvaatekommentti oli kiva :), mutta joku maaginen fraasi noissa on, jolla pitäisi vastata. Minä en vaan tiedä, mikä se on. Samoin kuin ne helvetin rasittavat "missä näet itsesi 5 vuoden päästä", mitä siihen muka pitäisi sanoa?
Nämä ovat vähän luokkaa "miksi sinä tykkäät minusta" jossain treffeillä :D
Ajatelkaa kun hakijatkin olisivat noin, "miksi te kutsuitte juuri mut tähän haastikseen, ahihihi" :DDDDDd
Vierailija kirjoitti:
En edes keksi, mitä tällainen motivaatio voi olla. Kaikki tietävät, että töissä ollaan tekemässä osakkeenomistajille voittoa leipäpalkkaa vastaan, eli käytännössä orjuutta. Omia intohimojaan voi toteuttaa omaan pussiin, ei tarvitse toisten pääomaa sitä varten rakentaa
Suurin osa ihmisistä tekee duunia vain ja ainoastaan rahan takia. Ihan vi...... naurettavaa pelleilyä on nykyajan rekrytointi.