Vähän on heikoksi menneet nuo virpomispalkat, esim. 1 halpistikkari
Kommentit (189)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ole tyytyväinen, että sai edes jotain.
Ei ole hyvä vaihtokauppa jos on nähty paljon aikaa vitsaan ja palkaksi 10 senttiä maksava tikkari.
Et liene oikein ymmärtänyt virpomisen ideaa!
No kyllä ne lapset pettyvät jos palkka on kämänen tikkari. No ne paikat jätetään seuraavana vuonna väliin.
Olisit tyytyväinen että joku on varannut tikkareita ja vaivautuu avaamaan ovensa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä lapset oppineet mistä saa parempia palkkoja, sinne jätetään paremmat vitsat. Kalliita ne koristeetkin äkkiä on.
Maksaako teidän lapset itse ne koristeet?
Ei, mutta itse tekevät koristeita hankituista tarvikkeista ja valmistelevat vitsat.
Älkää virpoko, jos noin vaikeaa, ihan hyvin voi antaa jotain halpaa tai vaikka omenan, onpa ihmiset erikoisia.
Omenan? No on se toki jopa parempi kun 10 sentin tikkari.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
40 vuotta sitten sain usein esim. 1 mk tai pienen suklaamunan/suklaarahan/keksin/tikkarin. Todella harvoin sain varsinaista suklaamunaa.
Äitini varasi silloin virpojille aina Kindereitä koko lavan, oli ainoa jonka tunsin jolla tuon tason herkut.
No minä virvoin samoin n. 40 v sitten ja aina sain suklaamunia, suklaapupuja tai sitten rahaa sen verran että pystyi ostamaan suklaamunan. Suklaamunia oli muitakin kuin kinderit, itse tykkäsin enemmän niistä mistä sai sormuksen.
Ne suklaamunat, joista sai yllätyksen olivat yleensä aina pahaa suklaata. Kinderissäkin oli ehdottomasti parasta se yllätys. Mignon-muna oli ällömakeaa. Kiva että sai muutakin kuin suklaamunia. Esimerkiksi rakeet olivat hyviä.
Apllä selvästi harmittaa kun nyt pitää itse ostaa kalliita herkkuja omille pilteille,eikä ne saanu niitä virpomalla. 😢
Tikkari ja yksittäiset karkit on Halloweenina ok mutta vähän köyhää kyllä virpomispalkaksi.
Eikö virpomisesta pitäisi tulla kaikille hyvä mieli, niin virpojille, kuin virvottaville. Täällä on nyt niin vääränlista asenneetta, että olisi paras lopettaa koko virpominen ja ottaa vanhat kunnon nuutipukit takaisin. Ei virpominen ole edes mikään perinne muille, kuin karjalaisille ja hekin virpoivat vanhempia sukulaisia, eikä heille silloin annettu mitään. Palkka saatiin vasta pääsiäisenä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
40 vuotta sitten sain usein esim. 1 mk tai pienen suklaamunan/suklaarahan/keksin/tikkarin. Todella harvoin sain varsinaista suklaamunaa.
Äitini varasi silloin virpojille aina Kindereitä koko lavan, oli ainoa jonka tunsin jolla tuon tason herkut.
No minä virvoin samoin n. 40 v sitten ja aina sain suklaamunia, suklaapupuja tai sitten rahaa sen verran että pystyi ostamaan suklaamunan. Suklaamunia oli muitakin kuin kinderit, itse tykkäsin enemmän niistä mistä sai sormuksen.
Ne suklaamunat, joista sai yllätyksen olivat yleensä aina pahaa suklaata. Kinderissäkin oli ehdottomasti parasta se yllätys. Mignon-muna oli ällömakeaa. Kiva että sai muutakin kuin suklaamunia. Esimerkiksi rakeet olivat hyviä.
Mignonia nyt sentään kukaan raaski antaa, ne on monta euroa kappaleelta.
Mua harmittaa, kun ei käynyt, kuin yksi virpoja. Hän oli kyllä pukeutunut huolella kissaksi ja vitsa oli kauniisti koristeltu.
Palaksi sai kinderin ja lakupötkön.
Mielelläni olisin enemmänkin virpojia ottanut vastaan. Yleensä on käynyt n. kymmenen. En tiedä, miksi tänä vuonna oli niin vähän?
Annan yleensä 2 suklaamunaa per virpoja. Mutta meillä käy vain 2-4 virpojaa.
Oletko ap katsonut, kuinka paljon suklaamunat nykyään maksaa?
Ysärillä kolikoita muutama karamelli. Nopeasti tuli palkka astia täyteen.
Ostin varalle halvimpia ruohomunia niitä joka vuosi. Ei ole varaa 20 suklaamunaa laittaa jos sattuu yks tai 20 virpojaa.
Vierailija kirjoitti:
Meilläkin on aina ollut Kindereitä, nylyään ei tarvitse enää lavoittain ostaa, kun virpojia on niin vähän. On vuosia ettei käy yhtään.
Vierailija kirjoitti:
Oletko ap katsonut, kuinka paljon suklaamunat nykyään maksaa?
N. euron
Se palkka kuuluu hakea vasta lankalauantaina.
Miten nykyään edes uskalletaan päästää lapset tuntemattomien oville ja ottamaan vastaan karkkeja ties keneltä?
Niin no toisaalta juu, lahjahevosen suuhun ei vain ole katsominen.. Kyllä kalliiksi kävisi jos paljon virpojia kävisi ja antaisi enempi, minkä tietysti voisin tehdä kun kerran vuodessa käyvät.
Olin varautunut parilla karkkipussilla kun virpojat liikkuvat, harmikseni kukaan ei käynyt.
Ei taida täällä kaupungissa niin välttämättä kulkea, esim.kerrostaloissa jne kyllähän sen ymmärtää toisaalta. On varmaan enempi tapana että käydää tutuilla ja sovitaan etukäteen kenenkä luona jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ole tyytyväinen, että sai edes jotain.
Ei ole hyvä vaihtokauppa jos on nähty paljon aikaa vitsaan ja palkaksi 10 senttiä maksava tikkari.
Mistä saa 10cent tikkareita? Me asutaan omakoti alueella virpojia käy joku 40kpl ei todellakaan oo varaa ostaa kindereitä kaikille. Eikä oo kyllä kaikilla muillakaan. Meidän lapset sai 2 kinder munaa.
Koristeet ens vuodelle saa muuten tän vuoden oksista
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oli kyllä aika heikoiksi mennyt virpojien asutkin. Osa ei selvästi tajunnut, että virpominen ei ole halloween. Pääsiäiseen kuunuu pääsiäisen jutut kuten puput, tiput ja noidat.
Jep. Hitusen outoa kun oven takana on joku Batman.
Kauhea, olikohan se meidän Batman, joka pahoitti virvotun mielen. Pieni poika halusi niin kovasti pukeutua Batmaniksi, etten ajatellut sen loukkaavan perinteiden vaalijoita. Anteeksi! Vika ei ollut viisivuotiaan.
Kukaan ei niitä allergisoivia risuja himaansa halua eikä ole koskaan halunnut. Lopettakaa jo tämä hölmöily.