Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miesten lapsihaaveille uusi takaisku, nuoret naiset eivät enää halua synnyttää yhteiskuntaamme tulevaisuutta

Vierailija
16.04.2025 |

https://yle.fi/a/74-20156401?origin=rss

Itsekin halusin miehenä lapsia korkeakouluiässä, mutta näin 20 vuotta tuon koulun jälkeen yksikään nainen ei ole halunnut pitää edes kädestä kiinni.TikTok oli minua parempi vaihtoehto.

Kommentit (1253)

Vierailija
621/1253 |
16.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nuorilta naisilta on kadonnut sisu. Maailmassa on paljon pelottavia asioita jotka lamaannuttaa. Ei uskalleta yrittää, vaikka vaikeudet on tehty voitettavaksi, ja siittä ne parhaat fiilikset elämään saakin

Höpöhöpö. Naisilla en nyt mahdollisuus päättää ihan itse, että mitä haluavat. Aiemmin on pakotettu uhraamaan oma elämä. Kiinnostelisiko sinua sellainen?

Ei hän väärässä ole. Naiset ovat saamattomia. Heillä ei ole minkäänlaista kykyä sietää vastoinkäymisiä.

Hienoa että ollaan ainakin samaa mieltä siitä, että lapsen saaminen on naiselle vastoinkäyminen. 

Sinun mielestäsi ehkä. Tuo kyvyttömyys sietää mitään vastoinkäymisiä on ihan yleinen ilmiö nykyään. Ihmiset ovat liian mukavuudenhaluisia

Vierailija
622/1253 |
16.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on aggressiivinen naapurimaa joka käy sotaa Euroopassa. Hullut diktaattorit toteuttavat oikkujaan välittämättä mistään säännöistä. Oman maamme hallitus ilkkuu heikompiosaisille ja kahmii valtaa ja varallisuutta jo ennestään varakkaille. Luontokato, ilmastonmuutos, saastunut ympäristö Fiksu ihminen ei halua synnyttää lapsia tällaiseen todellisuuteen ja tulevaisuuteen.

Tuo ei ole meidän todellisuus, aukaiskaa silmänne. Maailman puhtain ilma ja vihrein saastumaton metsäluonto, lukemattomat järvet ja äärettömät pohjavesivarat. Ei kasvihuoneilmiötä, otsoniaukko kadonnut, naapurimaa ei tee enää atomipommikokeita lähiympäristössä, hallitus turvaa toimillaan tulevaisuutta(!), maailman paras neuvolajärjestelmä ja lastenhoito peruskoulua myöten, maksuton laadukas ruoka lapsille, iltapäiväkerhot, päiväkotijärjestelmä, vanhemmille maksetaan lapsistaan lapsilisällä, jne. Tämä on vihoviimeinen maa kertoa, että lastenhankinta olisi kiinni siihen tarjotusta avusta tai valtion (lue veronmaksajien, myös lapsettomien) osallistumisesta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
623/1253 |
16.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä on aggressiivinen naapurimaa joka käy sotaa Euroopassa. Hullut diktaattorit toteuttavat oikkujaan välittämättä mistään säännöistä. Oman maamme hallitus ilkkuu heikompiosaisille ja kahmii valtaa ja varallisuutta jo ennestään varakkaille. Luontokato, ilmastonmuutos, saastunut ympäristö Fiksu ihminen ei halua synnyttää lapsia tällaiseen todellisuuteen ja tulevaisuuteen.

Tuo ei ole meidän todellisuus, aukaiskaa silmänne. Maailman puhtain ilma ja vihrein saastumaton metsäluonto, lukemattomat järvet ja äärettömät pohjavesivarat. Ei kasvihuoneilmiötä, otsoniaukko kadonnut, naapurimaa ei tee enää atomipommikokeita lähiympäristössä, hallitus turvaa toimillaan tulevaisuutta(!), maailman paras neuvolajärjestelmä ja lastenhoito peruskoulua myöten, maksuton laadukas ruoka lapsille, iltapäiväkerhot, päiväkotijärjestelmä, vanhemmille maksetaan lapsistaan lapsilisällä, j

Aivan kuin vasemmiston kauhistelu kaikesta olisi pelkkää ihmisvihamielistä propagandaa.

Vierailija
624/1253 |
16.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun palkka ei ole vielä riittävän hyvä eli taloudellinen tilanne ei ole riittävä siihen että lapsia tekisin. Tienaan nyt noin 3500e/kk ja palkan pitäisi olla +4000e/kk jotta lapsia voisin tehdä koska lapset vaativat rahaa. 

Toki vielä ei ole sitä sopivaa kumppaniakaan löytynyt. 

Minua ei haittaa sinkkuus eikä se että minulla ei ole lapsia, voin elää myös lapsettomana. En syyllistä asiasta naisia enkä miehiä, tämä yhteiskunta vaan on tälläinen että täällä ei palkat ole riittävät ja pariutuminen on haastavaa.

M35

Vierailija
625/1253 |
16.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähtökohtaisesti miehet ovat ilmeisesti niin yksinkertaisia, että sanovat haluavansa lapsia miettimättä edes,  mitä se käytännössä tarkoittaa. Sitten kun lapsi syntyy, ollaankin monttu auki kun pitääkin itse tehdä asioita ja menee unet, vapaus ja baarissakaan ei enää saa hillua aamukolmeen. Puolen vuoden päästä vingutaankin jo, kun läheisyyttä ei ole ja halutaan erota. Naiset miettii pidemmälle ja osaa punnita riskejä ja hyötyjä vähän loogisemmin. On erittäin positiivinen asia, että ihminen, joka ei lapsia halua, ei niitä myöskään tee. 

Mä taas vähän mietin että pitääkö tuo edes paikkaansa että miehet haluavat enemmän lapsia kuin naiset. Omat havaintoni ja kokemukseni ovat juurikin päinvastaisia eli naiset niitä lapsia haluaa enemmän ja mies on se joka nyt vaan tekee lapsia koska nainen niitä lapsia haluaa. Jos mies ei sitten tee lapsia naisen kanssa niin suhde päätyy eroon koska nainen haluaa lapsia. 

Vierailija
626/1253 |
16.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lähtökohtaisesti miehet ovat ilmeisesti niin yksinkertaisia, että sanovat haluavansa lapsia miettimättä edes,  mitä se käytännössä tarkoittaa. Sitten kun lapsi syntyy, ollaankin monttu auki kun pitääkin itse tehdä asioita ja menee unet, vapaus ja baarissakaan ei enää saa hillua aamukolmeen. Puolen vuoden päästä vingutaankin jo, kun läheisyyttä ei ole ja halutaan erota. Naiset miettii pidemmälle ja osaa punnita riskejä ja hyötyjä vähän loogisemmin. On erittäin positiivinen asia, että ihminen, joka ei lapsia halua, ei niitä myöskään tee. 

Puolen vuoden päästä? Meillä se oli kaksi viikkoa...

Jep ja jotkut miehet lähtevät jo raskausaikana kun nainen ei ole enää "oma itsensä". 

Niin joo ja sitten on vielä oma episodinsa nämä naisvihadiagnoosit kuten lapsivuodemasennus ja -psykoosi. Äitiysväkivalta ja se että äitiydestä ollaan tehty terrorisoitu kyttäysfestivaali, johon liityy monta r aiskausta ja jatkuvasti vaihtuvia sörkkijöitä, pillu liukuhihnalla, sen jälkeen lapsivuoteus paskotaan ja pahimmillaan nainen on huumattu ja silvottu paskaksi ja vauva viety sairaalassa. Niin sitten se että nainen suree tätä karmaisevaa naisvihaspektaakkelia, joka hänen pillulleen ja kohdulleen sekä vauvalleen on tehty, onkin vielä naistyypillistä mielenvikaa. 

Siittäjä katsoo vieressä kun naista r aiskataan kerta toisensa jälkeen, pelotellaan, pahimmassa tapauksessa jopa itse osallistuu siihen että nainen työntyy sukuelimineen veitsen alle. Surullista ja sairasta. Erittäin, erittäinsurullista ja karmaisevaa, josta jää historian kirjoihin vain pilluveriläntti.

Vierailija
627/1253 |
16.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä taas vähän mietin että pitääkö tuo edes paikkaansa että miehet haluavat enemmän lapsia kuin naiset. Omat havaintoni ja kokemukseni ovat juurikin päinvastaisia eli naiset niitä lapsia haluaa enemmän ja mies on se joka nyt vaan tekee lapsia koska nainen niitä lapsia haluaa. Jos mies ei sitten tee lapsia

Mies haluaa ensisijaisesti pillua mutta jos ei saa muuta niin myös isyys kelpaa. Lisäksi isyys nostaa miehen statusta yhteiskunnassa ja sillä saa huomiota erilaisilta instansseilta. Miehillehän ollaan joissain paikoissa suunniteltu jopa omaa neuvolaa, sillä ovat niin innokkaita tästä naisen ja vauvan välisestä asiasta. Heidän nykykäytöksensä vertautuu kuin naisen aiemman lapsen, taaperon toimintaan. Pitää olla mukana neuvolassa ja osallistua, ettei tule hylätty olo.

Vierailija
628/1253 |
16.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nuorilta naisilta on kadonnut sisu. Maailmassa on paljon pelottavia asioita jotka lamaannuttaa. Ei uskalleta yrittää, vaikka vaikeudet on tehty voitettavaksi, ja siittä ne parhaat fiilikset elämään saakin

Höpöhöpö. Naisilla en nyt mahdollisuus päättää ihan itse, että mitä haluavat. Aiemmin on pakotettu uhraamaan oma elämä. Kiinnostelisiko sinua sellainen?

Ei hän väärässä ole. Naiset ovat saamattomia. Heillä ei ole minkäänlaista kykyä sietää vastoinkäymisiä.

Hienoa että ollaan ainakin samaa mieltä siitä, että lapsen saaminen on naiselle vastoinkäyminen. 

Sinun mielestäsi ehkä. Tuo kyvyttömyys sietää mitään vastoinkäymisiä on ihan yl

Lisääntyminen ei ole vastoinkäyminen naisellekaan ja naaraat lisääntyvätkin luonnossa ihan mielellään. Siis niin, ettei koiras kyttää ja r aiskaa ja omistele heitä tai heidän poikasiaan. Tai valtio, tai kukaan muukaan hullu.

Nykyisissä psykojärjestelmissä lisääntyminen on naiselle erittäin suuri riski ja haitta kaikin tavoin.

Vierailija
629/1253 |
16.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainoastaan upporikkaat voivat nykypäivänä hankkia lapsia. Kuten Muskillakin on yli 10 lasta.

Vierailija
630/1253 |
16.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies haluaa ensisijaisesti pillua mutta jos ei saa muuta niin myös isyys kelpaa. Lisäksi isyys nostaa miehen statusta yhteiskunnassa ja sillä saa huomiota erilaisilta instansseilta. Miehillehän ollaan joissain paikoissa suunniteltu jopa omaa neuvolaa, sillä ovat niin innokkaita tästä naisen ja vauvan välisestä asiasta. Heidän nykykäytöksensä vertautuu kuin naisen aiemman lapsen, taaperon toimintaan. Pitää olla mukana neuvolassa ja osallistua, ettei tule hylätty olo.

No nyt on paskapuhetta. Mies kyllä joo haluaa pillua mutta mies ei halua omia lapsia, omat lapset pilaa seksielämää ja naiset usein lässähtää lapsien myötä. Itse en vaan millään usko siihen että miehet haluavat enemmän lapsia kuin naiset. Naisista lapsia haluaa noin 80% koska niin moni nainen niitä lapsia tekee, en vaan millään jaksa uskoa että miehet haluavat enemmän lapsia koska monesti miehet on lapsivastaisia ja he eivät halua omia lapsia.  

Vierailija
631/1253 |
16.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ainoastaan upporikkaat voivat nykypäivänä hankkia lapsia. Kuten Muskillakin on yli 10 lasta.

Suomessa järkevintä on hankkia lapsia jos elää täysin yhteiskunnan elättinä tai että palkka on hyvä. 

Keskituloisena tai pienituloisena on kaikkein huonoin tehdä lapsia ja pitää myös ottaa huomioon että ihminen pariutuu lähes aina samaa tulotasoa olevan ihmisen kanssa. 

Vierailija
632/1253 |
16.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi maailman onnellisin kansa ei tee lapsia? :D Suomessa syntyvyys on ollut alhaista jo kymmenien vuosien ajan ja nyt nyt syntyvyys on 2000 luvun alusta alkaen vaan laskenut :D 

Vierailija
633/1253 |
16.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä että lapsia ei enää haluta, niin parhaimmat geenit siirtyvät seuraaville sukupolville ja heikommat karsiutuu.

Vierailija
634/1253 |
16.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä taas vähän mietin että pitääkö tuo edes paikkaansa että miehet haluavat enemmän lapsia kuin naiset. Omat havaintoni ja kokemukseni ovat juurikin päinvastaisia eli naiset niitä lapsia haluaa enemmän ja mies on se joka nyt vaan tekee lapsia koska nainen niitä lapsia haluaa. Jos mies ei sitten tee lapsia

Jaa. Mun kokemus on eri. Olen nainen, vela ja miehet on aina yrittäneet lapsia mun kans. Joutunut jättämään monta em syystä.

Eivät usko, kun kertoo etten tule ikinä tekemään lasta yhtään kenenkään kanssa. Sitten kun myöhemmin alkavat kinumaan, selittävät aina olettaneensa mieleni muuttuvan. Ei muutu 

Eri

Vierailija
635/1253 |
16.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vauva.fi. Nimestään huolimatta lapsivihamielisin foorumi. Erikoista. 

Ylilauta ei enää vedä...

Vierailija
636/1253 |
16.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Miehet ei uskalla mennä edes vasektomiaan, kun lapsiluku on täynnä. Jos kuitenkin vaikuttaa erektioon tai siemensyöksyyn.. 🤣"

Sanotaan nyt näin. Jos nainen vaatisi minua käymään vasektomiassa, tulisi ero. Saman tien.

Jos mies vaatisi minua syömään e-pillereitä, tulisi ero. Saman tien.

Minusta se on vaan tosi outoa, että öyhötetään miten ei missään tapauksessa haluta lapsia, mutta ei itse kuitenkaan uskalleta tehdä asian eteen mitään.

Vertaat pilleriä leikkaukseen?

Vierailija
637/1253 |
16.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmeen haittaa tuosta nyt on. Antaa nuorten naisten tehdä omat päätöksensä ihan itse ja rauhassa. Jos he eivät halua lapsia niin sitten he eivät tee lapsia, hyvin yksinkertaista. 

Vierailija
638/1253 |
16.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinun mielestäsi ehkä. Tuo kyvyttömyys sietää mitään vastoinkäymisiä on ihan yl

Ja miksipä ei saisi olla? Jos elättää itse itsensä työtä tekemällä, miksi lopun aikaa ei saisi olla mukavuudenhaluinen?

Vierailija
639/1253 |
16.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"No missä hemmetissä niiden oikeat isät on, jotka antaisivat sen oikean mallin? Piilossa jossain uusiperheessä uuden vaimon kanssa jonka kanssa on niin paljon mukavampaa ettei sitä omaa lasta voida ottaa siihen perheeseen? Ja sitten kun se kyllästyttää, niin seuraava? Älkääkä sanoko, että ei kun ne naiset on syypäitä ettei isä voi ottaa osaa kasvatukseen. Kyllä voi jos haluaa. Mutta helpompi tietty vaan jättää taakseen ja uhriutua. Nainen erosi minusta kun menin silleen lyömään/nusaisemaan toista/tms."

Voin puhua vain omasta puolestani. Äiskä haki kapakasta uuden miehen. Ja toisen. Ja kolmannen. Olisko ollut neljäs tai viides (vai kuudes?) joka oli sit pidempään. Isäni hoiti velvollisuutena parhaansa mukaan. Sen, mitä hänelle sallittiin. Äiskä ei ollut kovin hyvä ihminen.

Vierailija
640/1253 |
16.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

20 vuotta korkeakoulun jälkeen olet 45+ ikäinen. Yllätys etteivät parikymppiset naiset ole sinusta kiinnostuneita.

Kohdista hakusi 35-45v naisiin. Tosin heillä on oletuksena tasa-arvoinen parisuhde, eikä sellainen jossa nainen tekee ja maksaa kaiken, mitä miehet yleensä odottavat. Sehän se syy lapsikatoon onkin kun järkeviä miehiä on niin vähän.