Motivoikaa mut lukemaan pääsykokeisiin!
Aihe on ihan kiinnostava, mutta olen tahkonnut kirjoja jo niin pitkään, että kyllästyttää... kesäkuullakin pitäisi vielä jaksaa lukea. Ulkoa oppiminen ei ole parhaita puoliani, suurimman osan asiasta kyllä ymmärrän jo. Kun lapsia on neljä niin muutakin puuhaa kuin lukemista riittää, ja on tosi helppoa perustella itselleen, miksi nyt on lajiteltava pyykit/oltava lasten kanssa ulkona/laitettava ruokaa kun se olisi joka tapauksessa tehtävä. Kaipaan tsemppiä!! Ja jos jollakin on hyviä vinkkejä oppimiseen, niitäkin otetaan vastaan :)
Kommentit (23)
Kun itse hain, luin 4 kk täyspäiväisesti (10 h päivä) ja osasin kirjat ulkoa lähes sanasta sanaan. Pääsin onneksi sisään " jo" tokalla yrittämällä. :) Niissä pääsykokeissahan ei mitata " suurten kokonaisuuksien" osaamista, eikä mistään kirjojen ulkopuolisesta tiedosta saa lisäpisteitä. Pääsykokeessa mitataan vaan puhtaasti sitä, oletko opetellut asiat pikkutarkasti ulkoa vai et. Muissa pääsykokeissa tämä tuskin pitää paikkansa, mutta oikiksessa asia on valitettavasti näin, mitään oikotietä sinne ei ole.
Mulla tehoaa se, että teen muistiinpanoja lukemisen kera. Kun olen käynyt kaikki kirjat läpi ja tehnyt hyvät muistiinpanot, kirjoitan puhtaaksi koneella. Sitten näitä selkeitä lyhennelmiä/tiivistelmiä on helppo lukea myöhemmin.
Joka ilta ennen nukkumaan menoa luet vaikka muutman sivun jos et muuta. Kyllä se kannattaa jos sillä keinolla sisään pääset!
Itse aion aloittaa jo nyt lukemaan yliopistoon vaikka sisään pyrin vasta kenties vuonna -09...