Te, joilla palkka kokopäivätyöstä alle 2500 €/kk, millaisessa työssä olette?
Kauanko olette työtä tehneet ja millainen työkokemus ja koulutus teillä on? Riittääkö rahat elämiseen?
Kommentit (50)
Mieheni on toimitus johtaja ja tienaa yli 4000e kuukaudessa.
Elintarvikealalla 40h/vk, tuntipalkka 11e. Nousee kyllä ajan kanssa, parin päästä urakka 17e/h, ei mainittavaa koulutusta.
Vierailija kirjoitti:
Tänäänkin söimme kroisantteja viikuna hillolla.
Opettaja ala-aste, ei kokemuslisiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä syötiinkin desantteja aura juustolla, mutta mies onkin politiikassa ja Sastamalan valtuustossa varatuomarina.
laitoshuoltaja
tehnyt sitä yli 30 vuotta
laitoshuoltajan ammattitutkinto
tulee toimeen
Vierailija kirjoitti:
Opettaja ala-aste, ei kokemuslisiä.
Tämä voi olla epäpätevän opettajan palkka. Ei pätevän.
Vierailija kirjoitti:
Jos miehesi olesi toimari, niin todennäköisesti tienaisi enemmän
Ja rouva ei osaa edes yhdyssanoja.
Sairaalassa osastonsihteerinä. Just ja just tulee toimeen.
Minä saan nettona 2050€ kk. Olen metallialalla tehdastyössä. Vuorotyö ja työkokemusta samasta työpaikasta tulee juuri täyteen 20 vuotta... Pärjätään ihan ok. Mutta kaikkien kulujen jälkeen jää monesti 50€. On kuitenkin kolme lasta. Ja asuntolainaa meillä on vielä noin 200 000€ josta itse maksan 600€kk. Iskäx3
Samat. Amiskoulutus löytyy mutta en ole omalla alalla.
Vierailija kirjoitti:
Elintarvikealalla 40h/vk, tuntipalkka 11e. Nousee kyllä ajan kanssa, parin päästä urakka 17e/h, ei mainittavaa koulutusta.
Samat siis tähän. Lainaus jäi lastauslaiturille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei se viikunahillo niin kallista ole, mutta jos sen saa ostettua vasta sitten ku sun alle 2500€ palkka lisätään tuohon miehesi palkkaan 😅
Kerroshoitaja keskisuuressa hotellissa. Ei alan koulutusta, mutta työkokemusta on kertynyt. Pärjään hyvin palkallani, mutta menoni ovat aika pienet. Ei lapsia, ei autoa. Pääsen kävellen töihin. Neljättä vuotta samassa hotellissa.
Vierailija kirjoitti:
Mutta vaimo ei osaa yhdyssanoja, eikä tiedä miehensä todellista palkkaa...? Hyvin teillä menee.
Kasvun ja oppimisen ohjaaja. Työskentelen päiväkodissa ja koulussa.
Pärjäisin jos en joutuisi tekemään jatkuvia määräaikaisia .Tauokojen tuoma kassavaje verottaa palkkakausina kovasti.
Tein aikoinaan tekstinkäsittelijän (kirjoitin lääkärien saneluja puhtaaksi) ja sairaalan osastonsihteerin työtä. Molemmissa näissä töissä palkka oli alle 2500 e/kk. Tekstinkäsittelijän työtä tein 1,5 vuotta ja osastonsihteerin 5,5 vuotta. Rahat riittivät, vaikka välillä teki tiukkaa.
Kumma kyllä mun ei tarvii tähän vastata. T. Siivooja