Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Edellinen työnantaja kohteli epäasiallisesti

Vierailija
15.04.2025 |

Tuli jostain mieleen miten inhottavaa se oli. Hän piti minua huonona työntekijänä, mutta se miten hän hoito hommansa ei todellakaan mennyt ihan kirjan mukaan.

Hän mm. kyseenalaisti sairastumiseni puhelimessa, koska "en kuulostanut sairaalta". Meillä oli sovittu, että omalla ilmoituksellla saa olla pari päivää, mutta minut hän laittoi hakemaan sairaslomatodistuksen jo ensimmäisestä päivästä. Hän myös laittoi minulle haluamansa työvuorot kysymättä sopivatko ne minulle vaikka olimme tehneet nollatuntisopimuksen. Sitten kun olin laittanut "vapaatoiveita"  hän närkästyi siitä.

Joskus hän saattoi suuttua etten ollut tehnyt työtehtäviä, jotka hän oli juuri keksinyt. Yksi oli semmoinen vastuutehtävä johon olisi tarvittu laillistettu ammattihenkilö, itse olin rividuunari. En ollut edes tiennyt tämän tehtävän olemassaolosta kun hän rupesi moittimaan minua siitä. Selvitin, että tämä oli tosiaan laiton käytäntö.

Muitakin oli, mutta ne olisivat liian yksityiskohtaisia tähän.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
15.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

...ja valitat siitä täällä...? Ä m m i e n logiikka, krooh.

Vierailija
2/7 |
15.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ollut kertakaan sairalomalla 3 vuoden aikaa ja tuurasin muita sairalomalla olleita. Silti sain potkut. Yhden tutun vaimo on asianajaja ja tuumi että sain laittomat potkut joten vein potkut käräjille. Työnantaja tuomittiin käräjillä ja hovissa 27500 euron korvauksiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
15.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

1: Työnantaja voi vaatia sairauslomatodistuksen 1. sairauslomapäivästä aina niin halutessaan, oli yrityksen toimintamalli mikä hyvänsä noin muuten.

2: 0-tuntisopparilainen tulee töihin jos huvituttaa, vuoroja voi toki tarjota vaikka kuinka paljon, mutta niitä ei ole mikään pakko tai velvollisuus ottaa vastaan ensimmäistäkään. 

Vierailija
4/7 |
15.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en ollut kertakaan sairalomalla 3 vuoden aikaa ja tuurasin muita sairalomalla olleita. Silti sain potkut. Yhden tutun vaimo on asianajaja ja tuumi että sain laittomat potkut joten vein potkut käräjille. Työnantaja tuomittiin käräjillä ja hovissa 27500 euron korvauksiin.

Mitä laitonta potkuissasi oli? 

Vierailija
5/7 |
15.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ollut ollut sairalomalla päivääkään, kun taas potkuilta välttyneet kollegat olivat saikuttaneet kymmeniä päiviä.

Vierailija
6/7 |
15.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnusta jo tosiasiat, olit huono työntekijä. Jo tekstistäsi sen näkee.

Vierailija
7/7 |
15.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ollut ollut sairalomalla päivääkään, kun taas potkuilta välttyneet kollegat olivat saikuttaneet kymmeniä päiviä.

Eihän se tee potkuista laittomia, että et ole ollut saikulla. Vai meinaatko, että saikkua pitämättömät saavat pitää työpaikkansa hamaan tappiin riippumatta siitä miten muuten hoitavat/jättävät hoitamatta työnsä?