miten eroon limerenssistä?
Olen ollut rakastunut ystävämieheen, joka ei vastaa tunteisiini. Mies tietää tunteistani, ja suhtautuu minuun kaverillisen asiallisesti, nähdään silloin tällöin, soitellaan ym. Ongelmani on, että ajattelen miestä lähes pakkomielteisesti, ja edelleenkin ajoittain mielessä häivähtää ajatus, että meistä voisi tulla pari, vaikka tiedän sen olevan mahdotonta. Kärsin ilmeisesti limerenssistä, josta pitäisi päästä eroon, jotta voisin jatkaa elämääni eteenpäin. Miten olette päässeet eroon vastaavista tunteista ja ajatuksista? En halua katkaista välejäni mieheen, koska olemme kuitenkin ystäviä.
Kommentit (12)
Mulla on varmaan sama, olen päivittäin monta kuukautta ajatellut yhtä miestä, jota en ole edes nähnyt tai ollut muuten yhteydessä tänä aikana. Vaikka tiedän, ettei meistä koskaan tule mitään.
Vierailija kirjoitti:
Valitettavasti se välien katkaisu on lähes ainoa toimiva tapa. (Minulta meni noin 6 vuotta siitä kun viimeksi näin kyseisen henkilön.) Toinen, nopeampi mutta epämiellyttävämpi on hankkiutua johonkin tilanteeseen, jossa näet hänet epämiellyttävässä valossa, esimerkiksi räkäkännissä oksentelemassa.
Välien katkaisu olisi ikävää, koska olemme tosiaan hyvät ystävät, jaamme paljon asioita, olemme reissanneet yhdessä. Välillä tietenkin otamme yhteen kunnolla, mutta lepymme molemmat nopeasti. Olemme kyllä nähneet molemmat toisemme hyvinkin epämiellyttävinä.
Ei onnistu ilman, että katkaisee välit.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on varmaan sama, olen päivittäin monta kuukautta ajatellut yhtä miestä, jota en ole edes nähnyt tai ollut muuten yhteydessä tänä aikana. Vaikka tiedän, ettei meistä koskaan tule mitään.
Miten tämä on mahdollista? Et ole siis nähnyt henkilöä koskaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valitettavasti se välien katkaisu on lähes ainoa toimiva tapa. (Minulta meni noin 6 vuotta siitä kun viimeksi näin kyseisen henkilön.) Toinen, nopeampi mutta epämiellyttävämpi on hankkiutua johonkin tilanteeseen, jossa näet hänet epämiellyttävässä valossa, esimerkiksi räkäkännissä oksentelemassa.
Välien katkaisu olisi ikävää, koska olemme tosiaan hyvät ystävät, jaamme paljon asioita, olemme reissanneet yhdessä. Välillä tietenkin otamme yhteen kunnolla, mutta lepymme molemmat nopeasti. Olemme kyllä nähneet molemmat toisemme hyvinkin epämiellyttävinä.
Otatko useinkin ihmisten kanssa yhteen? Oletko epävakaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten tämä on mahdollista? Et ole siis nähnyt henkilöä koskaan?
Sisälukutaito?
Ajan kanssa. Ja aktiivisesti muistuttamalla itselle että
A) mies EI ole kiinnostunut, ja vaikutan todella säälittävältä jos edelleen yritän tyrkyttää itseäni hänelle
B) miksi edes haluaisin miehen, joka ei halua minua
Nää ajatukset auttoi mua. Edelleen välillä meinaan lipsahtaa ajattelemaan tätä miestä liian lämpimästi, mutta muistutan silloin aktiivisesti itseäni noista em. lauseista.
Ja! Pitää keksiä elämään jotain uutta kivaa, jota ajatella. Itse aloitin yhden uuden harrastuksen ja suunnittelen lomamatkaa ja nähtävyyksiä jotka aion siellä kiertää.
Ota nyt välimatkaa siihen mieheen. Ei ne muuten ohi mene. Sitten etsit oikean kumppanin, johon rakastua. Olet nyt rakkaudenhaluinen, ei se limerenssi tyhjästä puhkea. Kun sitä sitten rakastelee kuuman miehen kanssa, joka vielä oikeasti pitää sinusta, ei siinä limerenssejä enää muista. Jäävät kauniiksi kuviksi ehkä muistoihin.
Mä näen edelleen unia miehestä, jota en ole edes nähnyt kahteen vuoteen. En tiedä miten tän saa loppumaan.
Psykoterapia ja SSRI-lääkitys, joka tehoaa myös pakkomielteisiin ajatuksiin.
Vierailija kirjoitti:
Ota nyt välimatkaa siihen mieheen. Ei ne muuten ohi mene. Sitten etsit oikean kumppanin, johon rakastua. Olet nyt rakkaudenhaluinen, ei se limerenssi tyhjästä puhkea. Kun sitä sitten rakastelee kuuman miehen kanssa, joka vielä oikeasti pitää sinusta, ei siinä limerenssejä enää muista. Jäävät kauniiksi kuviksi ehkä muistoihin.
Entä jos tällaista kumppania (tai edes vähemmän kuumaa) ei vaan löydy tai ainakaan saa? Jää ikuisiksi ajoiksi kaipaamaan sitä ihastuksen kohdetta? Mä olen ollut kohta 10 vuotta sinkku, joten kumppanin löytyminen tuntuu todella epätodennäköiseltä enää tässä vaiheessa.
T. Tuo unia näkevä