Parhaat synnytyksestä palautumusvinkit
Eli 3 viikkoa synnytyksestä. Vatsa pömpöttää ja raskauskiloja on. Anna vinkkisi palautumiseen. Kiitos!
Kommentit (31)
Mitä liikkeitä voisitte suositella? Onko jotain instasivustoja tjms mistä saisi vinkkejä miten liikkua?
Minä en tehnyt yhtään mitään erikoista palautumisen eteen. Vatsa palautui hiljalleen ennalleen, samoin alapää. Pesin vauvan kanssa ja imetin lapsentahtisesti. Ei käynyt moneen kuukauteen oma ulkonäkö edes mielessä. Anna nyt edes muutama viikko armoa itsellesi ja kropallesi.
Turhaan vielä sellaista mietit. Vuoden kohdalla sitten voit alkaa pohtimaan, mitä seuraavaksi, jos luonto ei ole asiaa hoitanut.
Liikkua voit sen mukaan mikä tuntuu hyvältä ja luonnolliselta, riippuen tottumuksistasi.
Pippelin pidät pimpistä niin kauan pois kun siellä on mitään arkuutta, tietysti.
Vierailija kirjoitti:
Minä en tehnyt yhtään mitään erikoista palautumisen eteen. Vatsa palautui hiljalleen ennalleen, samoin alapää. Pesin vauvan kanssa ja imetin lapsentahtisesti. Ei käynyt moneen kuukauteen oma ulkonäkö edes mielessä. Anna nyt edes muutama viikko armoa itsellesi ja kropallesi.
Jeps, kaikki palautuu parissa vuodessa alkuperäisiin mittoihinsa ilman mitään sen kummempia erikoistouhuja. Myös vatsan iho, ainakin itselläni. No rintojen lerputus ei ole palautunut, mutta se onkin imetys- eikä synnytysjuttu
Tehokkain vinkkinä on, että mies hoitaa tövalvomiset vauvan kanssa. Hyvin nukkuneena jaksat panostaa myös muuhun hyvinvointiisi.
Aika moni julkkis influenser maailmalla on käyttänyt heti synnytyksen jälkeen sellasta mustaa tuki kureliiviä. Tuki alavatsalle.
En tiedä tämän oikeaa nimeä, mutta kannattaa ehkäpä testata.
Itse laihduin kiitos imetyksen sekä että liikuin ihan vaunuillen.
Meillä oli yksi auto 90 luvulla. Ja se oli mieheni läytössä kun olin äityis lomalla.
Vierailija kirjoitti:
Tehokkain vinkkinä on, että mies hoitaa tövalvomiset vauvan kanssa. Hyvin nukkuneena jaksat panostaa myös muuhun hyvinvointiisi.
Noup, tehokkainta ja paras kaikille (myös vauvalle) on, että vauva nukkuu äidin kainalossa. Näin kukaan ei itke tai väsy, paitsi maksimissaan miesvauva.
Vierailija kirjoitti:
Voiko laihduttaa vaikka imettää?
Ei voi. Mutta tietty on hyväksi miettiä mitä suuhunsa laittaa. Naksut, karkit, limsat, pullat vähemmäksi.
Älä myöskään lopeta hiilareita, äläkä rasvaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noup, tehokkainta ja paras kaikille (myös vauvalle) on, että vauva nukkuu äidin kainalossa. Näin kukaan ei itke tai väsy, paitsi maksimissaan miesvauva.
Höpöhöpö, moni vauva herättää lukuisia kertoja yössä ja valvoo pitkiä pätkiä öisin huomiota vaatien, vaikka olisi äidin vieressä. Vain miesvauvat eivät osallistu vauvojen yöhoitoon.
Voiko laihduttaa vaikka imettää?