Otin yhteyttä vanhaan ystävään pitkän tauon jälkeen
Hän vastasi ja oli iloinen viestistä. Kuitenkin tuntuu etten saa mitään hänestä irti eli ei itse kerro mitään kuulumisia/mitä elämässä tapahtunut, ellen kysele ja kun kyselen vastataan yhdellä lauseella. Itse kerron oma-aloitteisesti kuulumisia ja mitä elämässä tapahtunut, niihin hän ei kommentoi mitään. Pitäisikö vain lopettaa keskustelu ja toivottaa hyvää jatkoa vai mitä tehdä. Hänellä menee monta päivää myös vastata takaisin.
Kommentit (53)
Tai sitten vain esitti iloista. Niin minäkin teen, kun törmään johonkin vanhaan tuttuun, joka välttämättä haluaa vuodattaa koko elämänsä minulle.
Olin noin 7 vuotta sitten häneen viimeksi yhteydessä ja silloin ei tullut keskustelusta juuri mitään kun hän vastasi parilla lauseella jotai ympäripyöreää.
Kuulostaa siltä että ei kannata enää pitää yhteyttä. Ei tarvitse toivottaa mitään tai mitenkään selkeästi tai dramaattisesti jättää hyvästejä, mutta ihan vaan antaa olla ja keskittyä muuhun :)
Huonoa käytöstä olla vaatimassa toiselta tietynlaisia vastauksia tietyin väliajoin, tai muuten uhriudutaan ja toivotetaan hyvää loppuelämää.
Niin sitä minäkin mietin ettäesittikö vain että on iloinen ja nyt kokoajan kuluu päiviä enemmän ja enemmän kun saan vastauksen takaisin. Eli yrittääkö päästä eroon vähitellen
Vierailija kirjoitti:
Olin noin 7 vuotta sitten häneen viimeksi yhteydessä ja silloin ei tullut keskustelusta juuri mitään kun hän vastasi parilla lauseella jotai ympäripyöreää.
Ei halua olla tekemisissä.
Hän ei ole aikasi arvoinen. Hän on osoittanut sinulle, ettei halua pitää aktiivisesti yhteyttä. Hänellä on muita kavereita.
Vierailija kirjoitti:
Älä hakkaa päätäsi seinään. Tämä on jo toinen kerta kun osoittaa, ettei häntä kiinnosta, vastailee todennäköisesti kohteliaisuudesta
Vierailija kirjoitti:
Niin sitä minäkin mietin ettäesittikö vain että on iloinen ja nyt kokoajan kuluu päiviä enemmän ja enemmän kun saan vastauksen takaisin. Eli yrittääkö päästä eroon vähitellen
Hän pääsi sinusta jo eroon yli 7 vuodeksi, miksi ihmeessä yrität ryömiä takaisin ja esittää ylintä ystävää?
No en halua olla kellekään vaivaksi jos ei osaa suoraa sanoa että evvk. Eikä semmoinen viestintä ole hedelmällistä että minä kirjoitan pitkät tarinat ja vastaus on 2 lausetta takaisin. Eikä oikein mitään vastavuoroisuutta.
Ja olisi se nyt kiva jotenkin ilmaista että kivaa kevättä tms ja sit antaa olla
En halua olla mikään ylin ystävä vaan olin kiinnostunut kuulemaan ja jakamaan miten menee. Oltiin pitkään nuorena kavereita. Ja toki kutsuisin kylään jos he täällä liikkuisivat joskus, mutta en tietenkään kutsu jos viestittely on tätä luokkaa.
Olen myös luonteeltani herkkä ylitulkitsemaan toisia, siksi varmaan lähdin täältä neuvoja kyselemään.
Kyllä se itsellä ainakin menee niin että kun ei millään jaksaisi vastailla niin vastaukset on lyhyitä eikä oikein irtoa mitään, mutta voi johtua ihan vaan huonosta päivästä jne. eikä henkilöstä.
Jos rohkeasti kysyisit vaan suoraan, haluatko sinä pitää yllä tätä ystävyyttä?
Minulle tuo sinun ystäväsi olisi kaveri. Ystävät on minuun ja minä heihin yhteydessä monesti ja heille voi purkaa kaikki tunnon päällä olevat asiat. Kaveriksi ystävä muuttuu, jos ei vuoteen kuulu mitään, tai itse ottaa yhteyttä ja toinen on niukkasanainen ja on vaivaannuttava olo molemmilla.
Vierailija kirjoitti:
Olen myös luonteeltani herkkä ylitulkitsemaan toisia, siksi varmaan lähdin täältä neuvoja kyselemään.
Olet luonteeltasi seurallinen ja kaipaat kaveria. Siinä ei ole mitään väärää. Siinä on, että yrität nyt keksiä paljon tekosyitä, miksi et voi päästää hänestä irti. Häntä ei kiinnosta, usko se. Sinun on parempi ilman tuota ihmistä, hän ei välitä sinusta, eikä seurastasi, häntä ei kiinnosta mitä sinulle kuuluu. Älä siis roiku turhassa toivossa, päästä menneestä irti. Uusia ystäviä on vaikeaa löytää, mutta älä silti roiku menneessä.
Vierailija kirjoitti:
Jos rohkeasti kysyisit vaan suoraan, haluatko sinä pitää yllä tätä ystävyyttä?
Minulle tuo sinun ystäväsi olisi kaveri. Ystävät on minuun ja minä heihin yhteydessä monesti ja heille voi purkaa kaikki tunnon päällä olevat asiat. Kaveriksi ystävä muuttuu, jos ei vuoteen kuulu mitään, tai itse ottaa yhteyttä ja toinen on niukkasanainen ja on vaivaannuttava olo molemmilla.
Tuollainen on minulle tuttava, tai lähinnä ex-kaveri :D
-eri
Vierailija kirjoitti:
Enpä olis arvannut.
Minulla on paljonkin tuollaisia vuosien varrella enemmän tai vähemmän yhteyttä pitäviä/ pitäneitä kavereita. Ystäviksi en heitä kutsu koska emme jaa mitään kovin henkilökohtaista itsestämme.
Olen huono pitämään näihin mitenkään säännöllisesti yhteyttä mutta toisaalta kyllä ilahdun jos joku ottaa yhteyttä minuun.
Tähän on monia syitä, joista ehkä päällimmäisenä maantieteellinen etäisyys nykyään. Aikoinaan ollaan hyvin monenlaisista syistä erkaannuttu, taustalla ei siis ole riitoja vaan esimerkiksi muuttoja, erilaisia eämäntilanteita, vaihtuneita harrastuksia jne. Mitään yhtä tiettyä syytä ei siis ole miksi välit on etääntyneet mutta aidosti ilahdun aina kun joku näistä menneisyyden ihmisistä ottaa yhteyttä. Silloin saattaa vaihtaa kuulumisia kerran kattavasti ja sitten saattaa taas vierähtää vuosi tai muutamakin pelkkien jouluntoivotusten merkeissä.
Älä siis polttele ainakaan siltoja äläkä vedä mitään johtopäätöksiä. Anna ajan kulua ja vihda kuulumisia silloin tällöin. Ehkä se tuttavasikin ottaa joskus myöhemmin yhteyttä itse.
No onpas outoa, ehkä on sinusta vieraantunut aikojen saatossa. Siksi käyttäytyy noin. Minusta on ihan hienoa ja rohkeaa kun ihmiset ottavat yhteyttä vanhoihin ystäviiin. Sääli jos kokemukset ovat sitten tuollaisia.
Hänellä voi olla jokin terveydellinen tai elämäntilannesyy ettei ole itse saanut aikaiseksi ottaa tai pitää yhteyttä mutta on silti iloinen kun sinä otit. Ota vähän myöhemmin uudelleen taas.